Placenta ligt over baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SDonya, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoi,

Ik heb gisteren van mijn verloskundige gehoord dat mijn placenta onder ligt en de baarmoedermond bedekt. Ze zei dat als dit zo blijft liggen dat ik dan niet vaginaal kan bevallen. Hoe groot is de kans dat de placenta toch nog omhoog gaat?

En is er ook een kans dat de placenta dan nog achter gaat liggen of gaat hij dan zeker voor liggen? Ga ik mijn kindje nu ook pas later voelen bewegen?

Ze vertelde ook dat ik last kon hebben van bloedverlies, gelukkig heb ik nog geen bloed verloren maar kan dit nu nog steeds gebeuren bij dit termijn of is dat bloedverlies dan meestal in de eerste 12 weken?

Momenteel ben ik 13 weken zwanger

Alvast bedankt..

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Bij 13weken kan je echt niets zeggen over hoe de placenta uiteindelijk zal komen te liggen. Je moet je hier echt niet druk om maken. Bij 20wkn kijken we nogmaals en als hij dan laag ligt kijken we 30-32wkn nogmaals omdat hij vaak dan wel omhoog is gegroeid.

Groeten Evelien

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oke, dankjewel.. Ik was namelijk best wel geschrokken maar het is dus niet nodig om me druk te maken? Komt dit veel voor bij vrouwen op dit termijn?

Groetjes

Deel Deze Pagina