oi dames! Ik hoor zo hier en daar dat een laptop op je buik schadelijk is voor je baby. is dit écht zo? of zijn wij zwangere vrouwen gewoon te voorzichtig en denken dat het fout kan zijn voor je kindje en het dus maar niet doen. Nu las ik ergens op internet dat een electrisch deken ook schadelijk kan zijn voor je ongeboren baby. Ik heb het altijd koud en heb dus bijna elke dag mijn dekentje aan. Hij ligt op mijn matras onder hoeslaken. Is dat écht schadelijk? als je denkt van wel, waarom dan.
ik denk van niet, ik werk de hele dag met een laptop, niet op mijn buik maar ik zit wel regelmatig met de laptop op schoot gevraagd aan mijn vk, zij gaf aan dat het geen kwaad kan, anders zou ik dus al op dag 1 van de zwangerschap moeten stoppen met werken electrische deken weet ik niet, die heb ik niet en nooit gehad
Het enige dat ik daarover weet is dat het vruchtje de eerste drie maanden heel gevoeling is voor temperatuurschommelingen. Vandaar dat je ook beter niet de sauna in kunt gaan of een te heet bad mag nemen. Als je lang de laptop op je buik laat of met je buik op een elektrische deken ligt heeft dat waarschijnlijk hetzefde effect. Ik leg de laptop altijd een stukje van mn buik af. Gebruik geen elek.deken...maar die kun je ook bij je benen leggen eventueel. Als je die drie maanden voorbij bent maakt het volgens mij niet meer uit.
dankje voor de reacties. Laptop staat zo nu en dan op mn buik, wel met dekbed er tussen maar kan toch aardig warm worden op mn buik. Verder staat ie vaak tegen mn benen aan als ik op bed lig, met rand van laptop tegen m buik. Moet hoop ik geen kwaad kunnen. De 3maanden grens heb ik gelukkig al gehad. Met elektrisch dekentje lig ik alleen met rug en zij op. Ik kan vanwege borst grootte niet op buik liggen dus de buik zal dekentje nooit raken Maar vroeg me toch af of er enig risico was, wil toch het beste voor mijn wondertje
Ik heb voor mijn pijnlijke spieren altijd een electrische deken op bed liggen. En heb hem ook gewoon aangehad tijdes de zwangerschap. De warmte die van die deken of laptop af komt is niet zo veel dat je ook het vruchtwater kunt verwarmen. Dit is wel het geval bij een sauna of een heeeeel heet bad. Ik heb nu mijn elektrische deken niet meer op het bed liggen, maar dat is nu omdat ik bang ben dat mijn vliezen gaan breken en dat lijkt me niet geweldig op de elektrische deken. (ook al zeggen ze dat je er geen stroom van krijgt, ik ga het niet uitproberen.) Ik ga nu de kou dus aan met een warme kruik.
Ik gebruik mijn el. deken gewoon alleen okm mijn bed voor te verwarmen. Zodra ik erin stap, gaat ie uit.
Voorzover ik het nu dus hoor kan beide geen kwaad. Gelukkig maar moet er niet aan denken om nu zonder mijn dekentje het bed in te gaan brr @lin80 nog eventjes en jij heb je kleine in je armen succes meid!
Mijn laptop ligt ook altijd op mijn schoot, een stukje verwijderd van mijn buik. Ik gebruik hem ook nog niet zo heel erg lang, geloof een maand of 3.
hey idd kan een electrisch deken niet kwaad ik gebruik die elke dag die gaat een half uur voor slapen aan en als we in ons bed liggen laten we die gewoon aan tot we het warm genoeg hebben en mischien zal je binnekort merken dat als je op je zij ligt en je dikke buik op de matras dat je baby tegen de matras stampt of zich er tegen drukt (mijn kleintje houdt precies van die warmte want ze doet het altijd hihi)
haha dat lijkt me wel grappig om te voelen. helaas voel ik mijn kleine nog niet, heb wel zo nu en dan het idee dat ik wat voel maar het voelt steeds weer anders. lijkt alsof mn hele baarmoeder steeds ff kort tegen mn buik gedrukt word, heel apart
Laptop staat hoog op mn verlanglijstje.. Electrische deken een musthave hier.. ( vind ik althans) Ik doe hem wel uit wanneer ik in mn bed ga liggen.. Dat moest van mn moeder maar meer vanwege t brandgevaarlijke aspect dan vanwege mn zwangerschap.. Als ik hem uitzet is t warmste er al vrij snel weer vanaf..
Lijkt me niet....anders zou een warme kruik ook niet mogen toch? Als idd de warmte schadelijk zou zijn. Die heb ik nu regelmatig tegen me buik aan als ik naar bed ga....lekker ontspannend