Hoi, Ik ben 39,3 wk zwanger en heb al een paar dagen naar mijn idee voorweeen pijn onder in rug en menstruatieachtige krampen. Nu heb ik sinds vanochtend weer pijn onder in mijn rug en ook een heel erg drukkend pijnlijk gevoel boven in mijn buik dat naar mijn rug doortrekt.. Is dit nou een wee??? Ben niet zo'n beller dus ik dacht vraag het eerst hier voor ik naar de vk bel alvast bedankt voor jullie antwoorden.!! Liefs Luna
Ik ben vandaag 39+6 dagen zwanger. En ik heb precies hetzelfde.. En ik ben ook geen beller en ook benieuwd, haha..
ik zou met bellen even wachten tot er regelmaat inzit. maar het zou zomaar kunnen dat het weeën zijn! in dat geval: succes
die drukkende pijn bovenin je buik is geen wee, maar je kindje. dat weet ik omdat ik exact die vraag aan de vlos heb gesteld een kleine week voor ik beviel.
Een wee herken je echt meteen, je voelt heel je baarmoedern samen trekken, eerst zachtjes en dat wordt steeds steviger. (en naar mate je er meer krijgt ook pijnlijker) Als je pijn hebt boven in je buik, onder je borsten zou het met je bloeddruk te maken kunnen hebben als die te hoog is. Kan he, hoeft niet... Succes!
weeën zijn zware menstruatiekrampen die in een golf van beneden naar boven trekken en ook zo weer afnemen. Vaak voel je het eerst in je onderbuik en onderrug waarna het dan naar boven toe trekt. Geloof me, als je echt weeën hebt aarzel je ook echt niet om de vk te bellen. Zolang jij het in twijfel trekt zijn het geen weeën. Het zou eerder inderdaad iets met je bloeddruk te maken kunnen hebben: dan voelt het alsof er een touw/gordel heel strak wordt getrokken onder je borsten/bij je ribben. en anders kun je ervan uit gaan dat de baby lekker met zijn billen tegen je bovenbuik aan duwt wat ook behoorlijk irritant aan kan voelen. Dan voelt het meer als een harde buik zeg maar. Succes!!!!!!
Ik dacht ook gelijk aan de bloeddruk, maar 2 andere dames hebben je daar ook al op gewezen. Ik heb dit op het eind van mijn zwangerschap ook gehad en vond het erg vervelend. Werd we ook kortademig van. Het kan natuurlijk je kindje zijn die je voelt, maar misschien is het verstandig om toch even te bellen mnet je VK of GYN. Een extra bloeddruk controle (helemaal op het eind van de zwangerschap) kan nooit kwaad. Succes met de laatste loodjes!
Ik vind dit altijd erg gevaarlijke opmerkingen om die te plaatsen. Ik had met 31 weken wat menstruatieachtige kramp. Echt niets bijnzonders, maar toch even de gyn gebeld. En ik had toch echt weeen!!! Ik moest aan de weeremmers en 4 dagen later zijn de kids geboren. Dus ook als jij het in twijfel trekt kunnen het weeen zijn. Ik schrijf dit echt niet om je zorgen te laten maken, maar nogmaals ik vindt bovenstaande altijd erg gevaarlijk. Dit is een forum en niemand behalve een gyn of vk kan bepalen of het "ernstig" is ja of nee... Dus bij twijfel altijd even na laten kijken!!
Ik had ook de hele dag echt menstruatiekrampen...heel zeurend...hele dag ook in bed gelegen. S'nachts braken mijn vliezen...waarna het nog 2 dagen heeft geduurt voor de kleine er was. Maar het kan dus wel een voorteken zijn.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, gewoon even bellen als je twijfels hebt. Ik vond de pijn van de weeën niet zo erg en ook niet erger worden. Maar ik was toch wel echt aan de gang! Succes, spannend!