Hallo, Ik merk dat mijn dochtertje nu een week lang veel aan mijn buik zit en op mijn buik komt liggen, wat ze niet meer gedaan heeft sinds ze een baby was. Ook knuffelt ze me vaak en zegt ze mijn mama Het viel mn man ook op. Ik heb echt het idee dat ze het aanvoelt. Ik heb weleens vaker dit soort verhalen gehoord. Vooral over kinderen die dan te jong zijn om uit te kunnen leggen dat je zwanger bent. Hebben jullie hier ervaring mee?
oja, zeker ervaring mee, door mijn 4 jarige zoontje ging ik twijfelen of ik echt zwanger ben/was. Want ik wist het nog niet eens en hij zei mama je hebt een babytje in je buik.
Eva zat ook steeds tegen mijn buik aan en gaf er kusjes op Wij wisten het toen net en hadden haar nog niets verteld (ze was zelf nog zo klein en er kon nog zo veel mis gaan). Maar zij voelde zich direct grote zus
Echt waar, wat grappig! Maar een 4 jarige begrijpt nog wat het inhoud. Een 2 jarige zou dat toch helemaal niet kunnen weten op die leeftijd? Dat vind ik weer erg bijzonder.
Bij mijn vorige zwangerschap zei mijn zoontje steeds "mama baby". Hij was toen 15 maanden en ik wist nog niet dat ik zwanger was. Hij wilde steeds mijn buik kusjes geven. Helaas is het niet goed gegaan met de zwangerschap en toen moesten we aan hem uitleggen dat de baby weg was. Volgens mij begrijpen kinderen echt meer dan wij denken. Ik leg ook alles aan hem uit en dat lijkt hem ook rust te geven.
Helemaal mee eens! Mijn jongste heeft net een week in het ziekenhuis gelegen en daar zijn we ook erg eerlijk over geweest tegen Eva. Natuurlijk wel versimpeld uitgelegd
Ik merk wel aan mn zoontje (14maanden), dat hij veel meer wil knuffelen als anders.. Kreeg dus ook eigenlijk een beetje het dat gevoel.. Maar kan natuurlijk ook toeval zijn..
Wat bijzonder toch he!! Mijn dochtertje van 13mnd werd opeens heel erg aanhankelijk en zat elke keer maar mijn shirt naar boven of beneden te trekken om aan mijn buik te zitten. Als we op de bank zitten en ze ziet mijn blote buik wordt ze helemaal gek en klimt er boven op. En dat allemaal nog voordat we het zelf wisten, echt heel bijzonder! Nu heb ik hier dus een hond die de bevalling aangeeft en een kind die de zwangerschap aangeeft, hartstikke handig !
hier ook hoor. Dochter was 15 maanden toen ik zwanger was, hadden nog niets gezegd maar ze zat ineens veel aan mijn buik en zei steeds 'buikie' als ik langs liep. Terwijl ik slank ben, er ze dit daarvoor echt niet deed. Ben er van overtuigd dat ze het gevoeld heeft...
Mijn dochter weet van ons dat ze een broertje of een zusje krijgt, maar ze is er zelf van overtuigd dat het een broertje wordt. En dat klopt ook! Wij hebben dit nog niet aan haar verteld; grappig hoor!
Mijn zoontje (nu 2,5 jaar) zat erbij toen we de test deden, maar het drong nog niet echt door. Heb ook niet zoveel verandering gemerkt in het begin. Nu mijn buik echt groot is (36 weken), zegt hij er veel over. We vroegen hem voordat we het geslacht wisten of het een broertje of een zusje zou worden en dan zei hij altijd 'broertje', maar als we dan een andere keer vroegen of er een jongen of een meisje in zat zei hij altijd "meisje". Inmiddels is duidelijk dat het een meisje wordt en dat vertelt hij vol trots tegen iedereen. Hij voelt dagelijks of ze wakker is en anders zegt hij: "meisje, wakker worden!!". Kusjes krijgt ze ook veel en zijn speentje heeft ook al op mijn buik gelegen. Als ik kleine kleertjes koop, weet hij dat het voor ons meisje is. Dat is allemaal heel natuurlijk gegaan eigenlijk. Ben benieuwd of dat ook zo gaat als ze er echt is!
wat bijzonder die verhalen!! wist altijd wel dat dieren het erg goed aanvoelen en ander gedrag kunnen vertonen maar vind het erg bijzonder dat ze zelf al voelen dat ze een broertje of zusje krijgen!
Ik heb ook wel het idee dat mijn dochter voelt dat er een baby mijn buik zit, ze aait op mijn buik, geeft er kusjes op en vorige week hield ze haar speen er tegen aan. Nu moet ik zeggen dat ik ook veel erover praat omdat ik haar er zoveel mogelijk bij wil betrekken maar goed in hoeverre dat echt door dringt, geen idee.
wat leuk om te lezen! Ik heb een zoon van ruim 3,5 en ik merk wel aan hem dat hij heel graag een broertje of zusje wil, vraagt echt heel vaak of ik een baby in mn buik heb. En hij zegt regelmatig zelf een baby in zijn buik te hebben. Maar ja we doen ons best maar vooralsnog niet zwanger. Ben dus wel benieuwd of hij het nog meer of anders gaat zeggen als ik echt zwanger ben. Toen ik van hem zwanger was, kwam ik niet van mn kat af, vreselijk, die bleef aan mij plakken! (wel lief maar soms was het een beetje veel
Ik weet niet of ze het aanvoelde of dat het toeval was, maar toen ik 6 weken was zei mijn dochter ineens, mama heb je baby in de buik? Uh ja. Oh, mag ik ook knuffen dan? Uh ja, maar dat duurt nog heeeeeeeeeeeel lang.
Myn meissie is nu 19 mnd, en begrijpt het wel tot op zekere hoogte.. We hebben haar verteld dat er een broertje of zusje in mama's buik zit en nu kijkt ze meerdere malen per dag onder mijn shirt, dan aait ze mijn buik geeft ze er een kusje op en zegt ze baby
Jason merkte er helemaal niets van.. maar hij doet wel bij het spelen en stoeien nu plots mijn buik ontwijken, denk dat hij toch wel wat doorheeft!
wat leujk om te lezen, heel bijzonder. Ik hoor ook wel eens de andere kant . Bijvoorbeeld kinderen die je in je buik gaan slaan of ineens in bed gaan plassen, terwijl ze al lang zindelijk waren. Dat is dan weer de jaloezie of angst die ze voelen denk ik.
Wat apart zeg dat jullie kindjes dat aanvoelen. Mijn zoon van twee heeft dat geloof ik niet hoor. We proberen hem uit te leggen dat mama een babietje in d'r buik heeft en dat hij grote broer wordt, maar dan zegt hij neeeeee, niet doen. Hij is nu al jaloers