Hallo dames, Ik ben 4 weekjes zwanger van onze twee en ik zou het wel van de daken willen schreeuwen!!! Toen ik zwanger was van onze dochter hebben we het de dag na de test verteld aan onze ouders op eerste kerst dag. We hebben nu nog niks gezegd maar ik heb wel een t shirt voor onze dochter besteld met de tekst : Hoera ik word grote zus Wanneer vertellen jullie het aan ouders en grootouders? En vrienden?
aller eerst natuurlijk gefeliciteerd !! wij zelf hebben het met 6 weken tegen de ouders en broers en zussen verteld en ook tegen onze dochter van 3 jaar oud volgende week ben ik 12 weken en dan pas vertellen we het onze vrienden en kennissen en buren ...sommige weten het al omdat mijn buik dus al dusdanig groot is dat we het niet echt meer kunnen verbergen maar goed degene die er dus nog niet achter zijn gekomen vertellen we het volgende week
Hoi lady, Jij ook van harte gefeliciteerd. Ik moet echt zo mijn best doen om niks te zeggen. Vanochtend was ik bij mijn beste vriendin en ik heb niks gezegd. Nu ben ik zo trots dat ik nog niks heb gezegd. Wij hebben over 5 weekjes de eerste echo. En ik denk dat als dat alles goed is wij het aan de grote klok hangen. Dat hebben we ook gedaan bij onze dochter toen was ik ook 9 weekjes zwanger! Spannend! Ik ben gewoon zo blij.
als allereerst gefeliciteerd!! wij hebben het de ouders al vrij snel verteld, rond de 5 weken, want mocht het mis gaan, hadden we er ook steun aan.. deze keer is het gelukkig blijven plakken vele al verteld na de 1e goede echo.. mede door het sporten wat ik niet meer deed ( waterpolo) maar het pas aan de grote klok gehangen (openlijk op hyves) met 12 weken..
Ik ben nu pas net 4 weken en 2 dagen zwanger en ik heb het vandaag op mijn werk verteld. Onze ouders weten het sinds dinsdag (wij wisten het zelf maandag al min of meer door hele lichte strepen op de testen en dinsdag na de bloeduitslag van de huisarts wisten we het zeker). Het liefst zou ik het nog niet op het werk verteld hebben, maar gezien mijn werkzaamheden kan ik hier absoluut niet werken als ik zwanger ben en is het noodzakelijk om te vertellen. Ik hou niet van smoesjes / liegen etc. dus mijn teamleider alleen op de hoogte brengen en mijn collega's een warrig verhaal ophangen waarom ik ergens ga werken wil ik ook niet. Voor de rest wachten we af tot de eerste 12 weken voorbij zijn!
Ik wil het (schoon)ouders, en (schoon)zussen vandaag/morgen al vertellen dus met 4-5 weken. Ten eerste om het mooie nieuws te vertellen en ten tweede mocht het mis gaan dat je dan een vangnet hebt. Voor goede vriendinnetjes zal ik het ook moeilijk vinden om mijn mond te houden, maar daar wil ik toch nog even mee wachten. En het werk en kennissen e.d. zeker pas na de eerste echo misschien pas met 12 weken. We zullen het wel zien
Van harte gefeliciteerd!! Ik kwam er laat achter, weet het een paar dagen en ben nu 8 weken. Mijn moeder moest ik wat terug brengen en daar zat de test opgeplakt, die ging gelijk huilen van blijdschap. Mijn broers en zussen weten het, mijn beste vriend en de planner op mijn werk. Die houdt er rekening mee met inplannen, want ik werk in de thuiszorg en dan krijg ik niet de zwaarste of bijzondere gevallen zoals chemo mrsa enz. Omdat ik nu nog geen kwalen of last heb, vertel ik het mijn leidinggevende rond 12 weken. Alleen als ik eerder ergens last van krijg, dan wordt ze op de hoogte gesteld. Het is ook een beetje hoe je er zelf tegenaan kijkt. Mocht ik een mk krijgen dan zijn dit de mensen die achter mij staan en mij steunen Dat vind ik fijn.
Allereerst ook een dikke proficiat van mij Hier heb ik het op het werk ook vrij snel verteld. Mede ook me da ik van in begin vele kwaaltjes had. Tegen vrienden en familie hebben we het pas met nieuwjaar verteld. Enkel 1 goeie vriendin en de kindjes wisten dat we zwanger waren
een paar dagen nadat we het wisten heb ik het mijn vrienden en familie verteld. Mijn werk met 8 weken ongeveer. Ik snap werkelijkwaar het nut van het geheim houden niet zo.
Hier was het niet echt geheim houden hoor. Maar meer van het afwachten of alles goed verliep. en ook beetje voor de commentaren van derden
Hoi meiden, Dankjewel voor jullie reacties. Ik was ook aan het denken over waarom we en andere mensen eigenlijk niet vertellen dat ze zwanger zijn totdat ze 12 weken zijn. Ik denk gewoon ook dat iedereen graag eerst de baby op de echo ziet voordat mensen het vertellen. Wij gaan het na het weekend aan onze ouders vertellen en na de echo mag iedereen het weten. Dit weekend gaan we een weekend weg dus nog even ons geheimpje. Ik heb al een mooi shirt voor onze dochter laten maken met de tekst: ik word grote zus!
Gefeliciteerd! Ik testte positief op 23 januari, maar heb het geheim gehouden tot ik twee weken later naar de gyne kon, gewoon om echt zeker te zijn. Toen hebben ze mijn bloed genomen om te zien of mijn waardes wel goed stegen. Daarna heb ik het tegen mijn beste vrienden gezegd, mijn zus, en mijn gastouders. De rest krijgt het pas te horen na ons volgend bezoek; we willen heel graag een hartje zien kloppen voor we het aan de grote klok hangen Dan ben ik normaal 8 weken (nu 6), en dan moet het ook wel, want het weekend daarna ga ik op weekend met nogal wat contact sport, dus gaan ze het wel héél snel doorhebben.
Hoi Dames, Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd. Ook wij zijn zwanger, afgelopen maandag hadden wij een zeer positieve test in handen! Na goed overleg met mijn vriend heb ik besloten het Woensdag in iedersgeval alvast tegen mijn moeder te vertellen. In eerst instantie zouden we de rest nog niks vertellen. Omdat we net een kleine 5,5 week zwanger zijn. Toch hebben we onze plannen gewijzigd, en Donderdag toch besloten het tegen zijn ouders en mijn vader te vertellen. Wij zullen onze vrienden kennissen en verdere familie pas inlichten na de eerste echo. Liefs, Anne