Anti-Aambeien-Tips gezocht!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beertje1234, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Titel zegt het al. Wie heeft er goede tips tegen aambeien....

Alvast bedankt!!!!

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Curanol tabletten en zalf schijnt het beste te zijn. Ik heb het op aanraden van een vriendin op internet besteld maar heb het nog niet gebruikt. Ik zag het toevallig gisteren ook liggen bij mijn apotheek dus misschien zijn er meer die het verkopen. Er was mij namelijk verteld dat het alleen online te bestellen was.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Zo kort mogelijk op de wc zitten.

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

En tijdens de toiletgang proberen niet te hard te drukken. ;)

5. Een warm bad! En idd Curanol of sperti zalf!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Veel vezels eten en water drinken. Ik heb liters karnemelk gedronken om "alles" zacht te houden.

7. Oh ja, en zo min mogelijk zitten. Veel bewegen!!

8. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Ik heb net een beetje lactulose op ik kon echt niet meer van de pijn op de wc. Nu nog veel drinken en hopelijk gaat alles weer vloeiend ;)
    Maar pruimen en lauw water is ook een optie!

9. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik gebruik de Curanol al enkele weken en sinds ik ermee ben begonnen heb ik er vrijwel geen last meer van. Ze zitten er wel nog, maar zijn niet meer pijnlijk, het wordt niet meer en ze belemmeren mijn toiletgang niet meer.

Daarnaast alleen naar de toilet gaan als je aandrang voelt. Komt er dan niet direct iets, weer op staan, niet blijven zitten. Soms voor ik de zalf had hielp een beetje vaseline ook wel wat. En idd zorgen dat je stoelgang zo vloeiend mogelijk gaat, door veel vezels en vocht tot je te nemen en middelen die zorgen voor obstipatie te vermijden(bananen bijvoorbeeld)

Al met al heb ik er nu eigenlijk geen last meer van! Ik merk het wel gelijk als ik stop met de zalf. Overigens mag je de pilletjes niet slikken tijdens de zwangerschap, de zalf is geen probleem.

10. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Otrivin neuspray erop spuiten! Dat slinkt de aambei!

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    En babyolie erop smeren voor je na het toilet gaat.. Dit 'glijd' beter!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Drukken bij de inademing...zegt mijn yoga juf altijd:D

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Sperti, veel water, veel vezels (zemelen) kiwi's, laxo (roosvicee). En niet drukken idd.. Ik ken het, en het is werkelijk om te janken die dingen!

14. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Sow, ben duidelijk niet de enigste die er last van heeft. Ga toch maar ff achter de curanol aan. De rest doe ik allemaal al. Heb vannacht echt wakker gelegen van de pijn, dus vanmorgen de HA gebeld maar die kunnen er niet echt iets mee, Moet straks toch ff terugbellen, want ze zou het wel nog ff navragen.

Maar iedereen al harstikke bedankt voor de tips!!!!

15. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
  16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bedankt Roxie Hart! dat ga ik dus halen. Heb ook wat last van aambeien en daarnaast sinds kort ook last van verstopping.. pff. Vezels moet ik hebben. Veel vezels. Vooral vezels die je niet proeft:D

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    De meeste tips heb je al gehad, dus die zal ik niet herhalen. Zijn ze inwendig of uitwendig? Ik had na mijn bevalling uitwendige en kreeg als tip van de kraamhulp om even 30 sec te masseren met je vingertop. Dit deed ik met een billendoekje ertussen en het hielp enorm. Ze waren binnen een paar dagen weg. Ik masseerde 3x p.d en na ontlasting.
    Succes! Heel erg vervelend die stomme dingen!
    Groetjes

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    sperti hielp hier goed

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Na de bevalling behoorlijke aambeien gehad. In het ZH (Duitsland) gaven ze me Otrivin neusspray en Curanol zalf. De eerste dag Otrivin op de aambei sprayen en daarna de Curanol op een hydrofiel gaasje doen en dat tegen de aambei leggen (dus gewoon laten zitten na de toiletgang)
    De tweede dag om en om doen, dus ene toiletbezoek Otrivin en tweede bezoek de zalf.... en dan voorzichtig met een "platte vinger" tegen de aambei duwen, om m weer naar binnen te krijgen. :D
    Derde dag ook om en om doen.... en daarna was ik zo ongeveer vanaf.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier geen aambeien van zwangerschap, maar zelf al heel gevoelig en heb dan ook een heel flinke (operatiegrootte) als ik bv diarree heb gehad.

Ik kreeg juist de tip om rustig de tijd te nemen voor het toiletbezoek, juist omdat je niet mag persen. Dat zal ook afhangen van de soort ontlasting die je hebt. Neem dus altijd een boekje mee...

Verder stop ik hem idd ook terug. Beetje smerig mss en in het begin zeker gevoelig, maar werkt erg goed, zoals andere dames ook aangeven.

Sterkte, want het doet zoooo zeer...:cool:

Deel Deze Pagina