HELP! Heb ik een duowagen nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door shahrazed, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met een soort dilemma wat betreft wandelwagen. Ik heb nog een goede staan op zolder, alleen dat is een gewone enkelwagen. Mijn dochter zal ongeveer 2 en een half zijn als haar brusje wordt geboren. Is een meerijdplankje dan al voldoende of heb ik echt een duo-wagen nodig? Ervaringen gevraagd!
    Ze is trouwens niet echt een rustig typ qua zitten en staan.

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het niet en mijn oudste was nog een stuk jonger.Ze liep wel goed mee aan de hand.
    Je hebt ook een soort zitjes ipv plankje om op te staan,mss is dat een optie?

Ik zou zelf je huidige wagen niet weg doen,desnoods een duo wagen op marktplaats kopen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste was 25 maanden toen de tweede kwam.... hier geen eens een meerijdplankje oid nodig gehad, omdat de oudste al goed en ook ver kon lopen. Dus het ligt ook gewoon aan je oudste of je dat evt nodig hebt.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij mij is de oudste 3.7 jaar.

En ik gebruik een loopfiets voor hem. Want hij kan niet ver lopen. Dan komen we echt nergens.

Als hij lopend meegaat kruipt hij onder de kinderwagenbak in het boodschappenmandje..hihi..hij is niet zo zwaar, rond 11 kilo :)

Ik heb een duo buggy staan en die ga ik straks wel gebruiken als ik ver ga lopen met de hondjes. Want dat is ook te ver voor de loopfiets.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    mijn dochter was 2 jaar en 4 maanden en ze liep en loopt gewoon goed mee. Heb zelfs de kinderwagen nouwelijks gebruikt omdat ik veel gebruik maak van de draagdoek.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Zou het eerst eens aankijken voordat je wat aanschaft. Ik ga wel een duowagen aanschaffen maar dat ik om het feit dat de derde eraan komt en de oudste op het plankje staat. Ik doe altijd veel lopend en het is soms net te ver om voor die kleintjes te lopen. De jongste zal dan 2 zijn als de derde wordt geboren en die houdt gewoon van zitten haha. Ook moet ik een paar gevaarlijke kruispunten steeds over dus wil gewoon de mogelijkheid hebben om hem erin te zetten.

neem er trouwens wel eentje welke je tot enkele wagen kunt ombouwen.

7. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Is afhankelijk van je kind en of je bijvoorbeeld veel loopt.
    Voor mijn dochter gebruik ik al tijden amper een buggy/wandelwagen, omdat ze goed en ver kan lopen. Dus als ik in jouw situatie zou zitten zou ik absoluut geen duowagen aanschaffen. Een meerijdplankje/stoeltje zou ik wel overwegen, voor de lange wandelingen.

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ligt een beetje aan je kind denk ik, onze dochter was op 11 dagen na 3 jaar toen de tweeling kwam. Nou liep zij al vroeg en is ze absoluut geen wegloper, met anderhalf hebben we de grote wagen opgeborgen en gebruikten de kleine buggy als we langer weggingen, bv een dagje dierentuin maar dan liep ze het merendeel toch zelf. Buggy nemen we nu ook niet meer mee en meerijplankje hebben we wel maar nooit gebruikt. In ons geval had ik geen duowagen meer genomen dus (okee we hebben er dus wel een maar daar ligt de tweeling in gheghe). Onze buren hebben krap anderhalf jaar tussen hun meiden zitten, zij hebben er wel een en gebruiken hem ook regelmatig.

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Goed kunnen lopen wil nog niet altijd zeggen dat ze ook goed kunnen luisteren... ;)

Mijn dochter van net 2 loopt als een kieviet, maar luistert absoluut niet!
    Ik heb dus een easywalker duo op mp gekocht en daar kan zij lekker in zitten!
    Ideaal!!!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou er pas 1 kopen als blijkt dat je hem mist... Mn kindjes schelen 20 maanden en ik heb hem geen moment gemist. Op 't dorp loopt mn dochter gewoon mee, langere afstanden gaat zij in de wagen en de baby in de draagdoek. En gaan we met zn 4en weg, dan draag ik de baby en mn man onze dochter ( 14 kilo ) met draagdoek en ergo drager.

11. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
  12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon was 2jr en 2maanden toen onze tweede geboren werd. Omdat ik heel veel wandel en alles lopend doe,hebben wij wel een douwagen gekocht. Onze zoon luistert niet altijd even best en als hij een poes aan de overkant van de weg ziet rent hij er opaf! En hij kan nog niet heel ver lopen dus is het handig om hem in de wagen te kunne zetten. Wij hebben er een gekocht die we later om kunnen bouwen naar een mono wagen (phil&teds promenade),dus het is niet zo dat we hem gekocht hebben voor een korte tijd.

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Onze zoon is 2 jaar en 7 maanden als de kleine komt. Hier komt geen duowagen hoor. Zoontje loopt prima, maar vindt alles interessant wat hij tegenkomt......We hebben dus wel een plankje om op te staan besteld. Waarschijnlijk krijgt hij dan ook een loopfiets om zich voort te bewegen.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn zoontje was bijna 2 toen de tweede werd geboren en ik heb wel een duowagen.. hij kan heel goed lopen hoor maar als ik ga shoppen ofzo zet ik hem altijd in de wagen omdat hij niet altijd goed luistert ;) Wij hebben een Bugaboo Donkey, vond dat echt de mooiste duowagen en heel fijn dat je er ook een mono-wagen van kunt maken..

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier 18 maanden leeftijdsverschil, had de duowagen niet willen missen!

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier zat er 2 jaar tussen, en ik had de duo wagen ook niet willen missen. Zoonlief kon prima lopen, maar wat was het handig dat hij ook kon gaan zitten. Ook als je eens wat haast hebt of als de oren het niet zo goed doen :)
    Duowagens vind ik in principe ondingen, dus we hadden de Phil en Teds gekocht en ik vond het echt ideaal.
    Het ligt er idd denk ik ook aan hoeveel je loopt. Wij wandelen ook veel met de honden en dan kan je eigenlijk niet zonder wagen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier schelen mijn jongste 2 19 maanden.. ik ben wel enorm blij met mijn duowagen. Ja kind kan enorm goed lopen maar naar mijn idee iets te goed. Ik doe alles te voet dus zeker handig. Loopfietjes en alles enorm leuk, maar mijn kinderen zijn van die types die dan opeens geen zin meer hebben en moe zijn en dan sta je daar met een jengelende dreumes, een loopfiets en kinderwagen en evt boodschappen.

Deel Deze Pagina