Drukte efteling

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pardoes, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Ik ben benieuwd hoe jullie de drukte inschatten bij de efteling op vrijdag 3 juli? En ja ik weet dat ze een druktekalender hebben op de site maar het leek me zo vreemd dat het die dag al gezellig druk is ;).
    Het is nog net geen schoolvakantie in Nl, dus wij hopen dat het er niet te druk is :).
    Dus eftelingkenners wat denken jullie?

2. Maar met 'gezellige bedrijvigheid' is het prima te doen hoor! Ik denk dat het op die datum voor een groot deel ook af zal hangen van het weer. Dat is hier de ervaring tenminste; in juli en augustus is het met mooi weer gruwelijk druk en met slecht weer kun je overal doorlopen (zelfs op de zaterdagen..). Met mooi weer zullen veel kindjes uit de omgeving die op vrijdagmiddag vrij zijn misschien nog even komen en op vrijdag heb je natuurlijk een deel Bosrijk-bezoekers die er al zijn, maar ik denk dat het best goed te doen zal zijn! :)

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Toch veel schoolreisjes etc dan, dus die kalender kan best kloppen. En verder ligt het echt aan het weer.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Nou prima te doen teken ik voor, al hoop ik natuurlijk op korte wachttijden zodat ik ook veel mee kan doen ;). En bezoekers bosrijk komen vast pas laat in de middag, hoop ik :).

Schoolreisjes dan nog? Bij ons begint 4 juli de vakantie dus hier uit de regio dan al geen schoolreisjes meer, hier gaan ze woensdag.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier begint de vakantiepark 17 juli dus kan ja!
    En bosrijk mensen komen ws eerder dan ze hun huisje inkunnen omdat ze dan al wat efteling mee kunnen pakken...

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij zijn in de meivakantie geweest, bij bosrijk, dus een aantal dagen. Ondanks dat het vakantie was viel het wel mee. Hoe dichter bij het weekend, hoe drukker, dat dan weer wel. Langste wachttijd was 35 min.

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Belgie heeft dan al wel vakantie. Laatste keer dachten wij op een Belgische vrije dag slim te zijn. Het was niet extreem druk, maar wel wat moeten wachten.

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier hebben veel scholen op de dag voordat de zomervakantie begint, een margedag. Ideale dag dus voor een dagje Efteling!

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Op 1 juli opent de nieuwe dive coaster. Dus ik schat zo maar in dat het die week extra druk is!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    @luca, ik hoop dus dat iedereen dara in de rij staat en de rest dus extra rustig is :D.
    Hmmm belgie vakantie daar had ik nog niet aangedaxht, nouja we zien het wel, hopelijk niet te druk en redelijk weer

11. Ik zat aan je te denken en moest inderdaad ook aan de Baron denken.. Een park vol hysterische abonnees zou me niet verbazen :D

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Zolang ze dan de rest van het park maar overslaan en alleen naa de baron gaan vind ik het goed :D.
    Maar dat hoop ik toch niet, de efteling heeft wachtrijen voor mindervaliden zo bagger voor elkaar dat we die het liefst willen vermijden en als het echt druk is dan lukt dat niet en wordt het dus een rotdag :(.

13. Zo rot zijn die toch niet? Alleen bij de Fata Morgana moet degene die eventueel een rolstoel duwt even door de hel heen (echt, hoe verzinnen ze dat?) :p

Daarnaast was mijn enige ergernis dat er, als het regent, zessendertigduizend andere mensen in het 'wachthokje' bij Carnaval Festival gaan staan ;) Verder vond ik het wel te doen altijd (maar misschien is een rolstoel heel anders dan een scootmobiel)..

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Nou ik vond het een ramp, ik snap dat je wachttijd niet verkort maar kom op attracties waar 20 minuten normale wachttijd was moest ik anderhalf uur wachten :$. Met scoot kan ik nergens komen dus ik loop dan dapper naar de instapplek, waar dan geen bankjes of stoelen staan en ben meerdere malen vreselijk onbeschoft te woord gestaan,(Quinten was nog klein en zat in de kinderwagen, manlief kan nu eenmaal niet 2 dingen duwen) ik heb bij thuiskomst een klacht er over ingediend (en ik ben absoluut niet van de klachten) en kreeg als reactie terug dat als ik niet normaal naar een pretpark kon ik maar beter thuis kon blijven en niet komen dan hoefde ik ook niet te verwachten dat het personeel me vriendelijk behandelde want mindervalide mensen waren maar wat lastig voor het personeel :$.
    Het is dat de heren zo graag naar de efteling willen maar bij mij hebben ze toen echt afgedaan, daarom gaan wij liever zo nu en dan naar disney waar ze juist behulpzaam zijn en altijd vriendelijk en even willen helpen dan me in een ander park te ergeren aan hoe het gaat en hoe vreselijk de dingen voor elkaar zijn en hoe onbeschoft het personeel is. Dus ik ben benieuwd of ze er wat van geleerd maar hou mijn hart vast en bereid me voor op een dag waarbij ik nergens in kan en hoop gewoon dat het erg rustig is dan kan ik de gewone wachtrij nemen en na elke attractie even rusten en heb ik al dat gezeur en gezeik niet.

15. Jeutje, dat is wel heel erg! Ook totaal niet zoals ik de Efteling ken! Kan me voorstellen dat je er dan weinig zin meer in hebt..

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Ik hoop gewoon dat het ze toch aan het denken heeft gezet en ze er wat mee gedaan hebben en we dit keer fatsoenlijk behandeld worden.
    Het zal vast schelen dat we een rolstoel mee hebben, want als je niet in een rolstoel zit mankeer je ook niks zal dan wel niet meer gezegd worden ;).

17. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Eh... ik lees net dat de Baron geopend word op 1 juli, dus ik dénk dat 3 juli uitermate druk zal zijn! :D

Liefs,

Deel Deze Pagina