Iemand ervaring met de drukte in de Efteling in het weekend in januari/ februari. En is het op een vrijdag beter te doen? Voorheen gingen we altijd door de week (maandag of dinsdag) dan was het heerlijk rustig. Maar dat is nu geen optie meer ivm school.
Wij zijn afgelopen zomervakantie op een zaterdag geweest. Super rustig. Ik zou vooral de zaterdag pakken. Half nederland doet dan boodschappen, voetballen etc.
Wij zoeken altijd een studiedag uit voor de Efteling. Ook in de winter vind ik de weekenden echt te druk.
Overigens geeft een studiedag niet altijd garantie op een rustige Efteling. Wij waren er afgelopen….Juni? Dachten joejoe lekker rustig. Bij aankomst zagen we de vele schoolbussen al staan #schoolreisjestijd Dus juist super druk met veel tieners.
Wij hebben dit jaar enkel studiemiddagen Maar we gaan de vrijdag voor de voorjaarsvakantie (regio zuid - carnaval). Dan is onze zoon ook vrij en verwacht niet veel schoolreisjes in februari? Achja we zien het wel.
Ochtend zal het nog wel rustig zijn, ‘s middags hebben veel scholen al vrij. Met carnaval maandag is het ook rustig. En qua weekenden vaak is zaterdag rustiger dan zondag, maar lang niet altijd. Ik vind het een groot nadeel van de Efteling: je betaalt al een flink bedrag voor kaartjes en dan is het zo druk dat je niet kan doen wat je wil. Tenminste ik ga niet een uur in de rij staan.
Klopt hoor, ik vind het wachten zelf niet heel erg, maar met jonge kinderen is dat gewoon lastig. Helaas is onze oudste leerplichtig, dus een doordeweekse dag is lastig. Carnaval maandag is ook een optie, maar dan is het wel vakantie voor regio zuid + België heeft dan ook vakantie dacht ik. Daarom dacht ik dan maar de vrijdag voor de vakantie te pakken. Je weet het gewoon niet he haha.
vrijdag voor de voorjaarsvakantie zijn wij een keer geweest: super rustig! Ik denk verder alle weekenden in februari wel. Nadeel is dat het dan op een doordeweekse dag pas om 11u open gaat en dat de waterattracties gesloten zijn. Zo kunnen wij al een paar jaar niet in de vliegende hollander. September op een studiedag is ook druk, althans als die op ma-wo-vrij valt. Wo+vrij vanwege de schoolreisjes van de middelbare scholen en ma vanwege de verblijfgasten (lang weekend). Wij zijn ook een keer geweest toen wij als laatste zomervakantie hadden (niet regio-zuid). Toen was het ook rustig.
Nou idd, ik baalde toen enorm want mijn zwager uit uit buitenland ging voor het eerst in 20 kaar ofzo weer mee. Was het gewoon zo druk niet leuk meer.
Nog nooit gehoord van studiemiddag. Hebben jullie dan meer dagen omdat het halve dagen zijn? Lastig met werk en als je vrij bent is de middag zo om
Ja geen idee, is dit jaar nieuw ofzo. Maar kinderen kunnen opgevangen worden op school vaak is het op dagen dat hij toch al naar de bso gaat dus dan kun je gratis extra opvang krijgen.
Wij hebben een abbo en het verschilt heel erg. Maar inderdaad, zaterdag is rustiger dan zondag. Ligt ook een beetje aan het weer. Studiedagen kunnen druk zijn als veel scholen dat hebben. Over het algemeen is het op alle dagen in januari en februari op alle dagen wel goed te doen. In juni zou ik niet gaan (ook niet door de weeks) want dan lopen er zoveel schoolreisjes.