Drukte Schiphol?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door vruchtje24, 25 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.106
    3.881
    113
    Tja, ik vind die tekorten niet zo vreemd. Ik ken iemand die daar in de beveiliging werkte voor Corona als oproepkracht en genoeg werk had. Met de lockdown en daarna thuis gezeten en toen kwam alles weer op gang en nu wilden ze dat ze opnieuw haar beveiligingscertificaat ging halen om weer terug te mogen komen. Alsof ze er 5 jaar uit was geweest. Die had er geen zin meer in op die manier, jammer, want ze vond het werk wel leuk.
    En je moet binnen een straal van zoveel km wonen, terwijl je net iets daar buiten kunt wonen met een goede verbinding en er eerder kunt zijn dan iemand die dichterbij woont, maar er langer over doet.

2. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #42 Liliane92, 2 jun 2022
    Laatst bewerkt: 2 jun 2022
    Morgen wordt er een pilot gestart op Schiphol om mensen die langer dan 4 uur van tevoren op Schiphol zijn, naar een ruimte te sturen om daar te wachten als het te druk wordt.

Ze hopen dat dit gaat werken.
    Het loopt daar compleet in de soep omdat mensen veel te vroeg komen.

3. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Het verschilt echt onwijs per dag. Zelf vorige week zaterdag gevlogen, vlogen rond 19.30 s’avonds, waren eind van de middag op Schiphol, helemaal niks aan de hand, was eigenlijk gewoon rustig. Mijn zusje vloog afgelopen maandag in de middag en was begin middag op Schiphol en het was echt wel chaos, ben geschrokken van de foto’s die zij stuurde met rijen, van ruimte naar ruimte en zelfs buiten in de regen, allemaal voor de security, dus niet voor bagage of inchecken. Ze vlogen naar een bestemming binnen Europa (zelfde bestemming als ik de week ervoor). Ze hebben er bijna 3 uur over gedaan en net aan hun vlucht gehaald. Dus het verschilt ónwijs per dag en moment, en in de Schiphol app stond als advies zowel bij haar als bij mij bij ons vlucht nummer 2 uur van tevoren aanwezig zijn, maar dan had zij dus mooi der vlucht gemist.

4. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    De ochtend en begin middag zijn inderdaad het drukst. Dan gaat het ook mis.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.383
    23.574
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.973
    687
    113
    Vrouw
    Benieuwd of dat veel gaat doen.. het was al belabberd. Nu een beetje minder belabberd dan maar denk niet dat de mensen die al 2 uur in de rij staan echt het idee hebben (gevoelsmatig heb ik het dan over) dat het een verbetering is.

edit: Wij vliegen volgende week zondag tegen 12u. Maar door dit gedoe voel ik me genoodzaakt een hotelovernachting in de buurt te boeken voor de nacht ervoor want als we met de trein gaan en netjes 2 uur voor vertrek aankomen gaan we het niet redden ben ik bang. (En nee, er is geen eerdere trein die we kunnen nemen.. echt rot verbinding vanuit onze woonplaats naar Schiphol). Onze vakantie wordt dus in één klap 150€ duurder. o_O

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.592
    14.171
    113
    Vrouw
    Even een update van de drukte van vandaag (vertrekhal 1):
    Om 08.30u een wachtrij bij de security van een klein half uur. De rij liep zo hard door dat we niet eens even rustig onze flesjes konden pakken. :roflmao:
    Wel zagen we buiten allemaal dranghekken en tenten staan, maar gelukkig dus leeg.
    Uiteindelijk wel een uur vertraging maar dat kwam door een defect vliegtuig.

mum2be2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina