Mijn zoontje is nu 9 weekjes geweest, en heeft op zijn bedje een laken met een deken erover, want een dekbedje mag nog niet?! Ik vraag me dus af of hij het s'nachts niet te koud heeft/krijgt?! Heeft altijd een romper zonder mouwtje en daarover een pyamatje met lange mouwen uiteraard! Hij voelt wel goed aan kwa temp!Voel altijd in zijn nekje of hij goed op temp is, en dit voelt altijd lekker warm aan, dus ga er dan eigenlijk vanuit dat hij goed op temp is! Wat denken jullie??? want ik vind het s'nachts toch elke keer goed afkoelen en wij zelf liggen onder een dik dekbed dus kan me dan goed voorstellen dat mn ventje t koud heeft?! Slaapt verder goed door en word eigenlijk nooit wakker s'nachts. Ben benieuwd hoe jullie kleintjes slapen.... Ga zoiezo morgen een slaapzakje kopen met lange mouwen, en denk dat ik die zoiezo gelijk aan ga trekken, maar is het dan verstandig om zijn pyamatje eronder aan te trekken of gewoon alleen in zijn rompertje?! Sorry voor alle vragen hoor
Mijn zoontje heeft vanaf t begin in een slaapzak geslapen, tot 3/4 maanden ook met laken + deken eroverheen. Tot hij ging draaien en die dus geen nut meer hadden. Wel heeftie altijd een pyjama aan hoor onder de slaapzak. Ook toen hij wel een deken had. Want hij is geboren in de herfst, dus was t al wat kouder. Wij doen t ongeveer zo (eventueel deken/lakentje want dat is katoen en ademt toch wel, bij mijn zoon gebruiken we die dus niet meer): Lente: zomerslaapzak + pyjama + romper Zomer: zomerslaapzak + romper (als t echt warm is alleen romper) Herfst: zomerslaapzak + pyjama flannelen + romper (als t echt kouder word dikkere slaapzak) Winter: dikke slaapzak + pyjama + romper Werkte tot nu toe nog prima, nooit bezweet wakker geworden. Ik meet ook aan mezelf, zo van slaap ik in pyjama + dekbed dan kan hij ook pyjama aan + dikkere slaapzak. En dan voel ik gewoon voor ik naar bed ga even zijn nekje en is t normaal dan is t dus goed. Is hij bezweet, maak ik hem toch even wakker en trek dunnere slaapzak aan.