douchen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jenala, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hoe doen jullie dat? Ik heb Thirza nu 2x meegenomen onder de douche en ze vind het heerlijk. Maar ik vind het wel een gedoe eerlijk gezegd. Mijn man neemt haar dan over en droogt haar af enzo, dan kan ik nog even mijn haren wassen en daarna rustig afdrogen en aankleden.
    Maar het is vrij lastig om haar mee onder de douche te nemen als mijn man niet thuis is (werkt onregelmatig).

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

M'n vriend neemt dochterlief mee onder de douche, ik zeep haar in van top tot teen, hij spoelt haar af en geeft haar dan weer terug aan mij. Op de verschoningstafel ga ik haar huidplooitjes nog eens checken, en dan afdrogen en aankleden.

Lijkt me ook een heel gedoe om in je eentje ervoor te zorgen dat je baby niet uit je handen glipt, tegelijkertijd inzepen, en daarna met baby en al zonder te vallen uit bad te stappen (tenzij je gewoon een douchecabine hebt, da's makkelijker).

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Je kunt een aankleedkussen net buiten je douche leggen met een badcape zodat je je kleintje lekker in kan pakken, zelf snel nog even afspoelen en afdrogen....gaat bij ons echt super hoor!

Geniet lekker van je kleine!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zetten altijd haar babybadje in de badkamer. Legden daar een handdoek in. Nam haar mee onder de douche. Gebruikten dan geen zeep, omdat ik dan bang was om haar uit mijn handen te laten glijen.
    Lekker met haar douchen. Als ze klaar was, legden ik haar in het babybadje, met nog een handdoek over haar heen. Meestal viel ze dan in slaap, of lag ze lekker te tutten, zodat ik dan kon afdouchen.

Daarna mezelf afdrogen en aankleden, en daarna mijn dochter afdrogen en aankleden.

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Haha ja ik herken dat. Ik douche mijn dochter sowieso maar 2 a 3 keer in de week. Meestal wanneer mijn vriend er is en zoals jij het doet. Op de andere dagen als ik wil douchen leg ik haar aankleedkussen in de badkamer, en leg ik haar er op met een speeltje terwijl ik ga douchen. Ze vermaakt zich dan prima, helemaal wanneer ik tevoorschijn kom met een handdoek om mij hoofd :).
    Wil ik haar douchen/of badderen dan doe ik dat dus op de gebruikelijke manier, zonder dat ik zelf onder de douche ga.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    @ oogappel: Dat is idd een idee ja.

Ik zorg er wel voor dat alles klaar ligt, inclusief het washandje met wasgel. Dat gaat prima, het is meer het afdrogen enzo.
    Wij hebben trouwens geen bad, alleen een douche, dus geen last met uit bad stappen.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
  8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik legde badcapes klaar, wikkelde de kids in de badcape na het douche, leg ze in de wandelwagen of wipstoel
    legde daar nog even een extra badcape overheen... ik was altijd bang ze het koud zouden hebben ofzo :p

droog mezelf dan af. pak de kids weer op, en droog ze af en kleed ze aan.

9. misa

misa Niet meer actief

Wij doen dat ook alleen als we met zijn tweeën zijn. Dat gaat veel handiger.

Al moet ik het op het zwembad elke week ook alleen doen. Ik droog dan vlug mijn haar af (anders druip ik hem helemaal nat) en droog dan mijn zoontje helemaal af en kleed hem aan.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zet een oud wipstoeltje in de douche, handdoek erin. Dochter uitkleden, handdoek om en in wipstoeltje. Dan douche ik zelf; mn haren wassen ed. Ik leg een drupje vloeibare zeep klaar om haar handjes en billen te wassen, de rest gebruik ik geen zeep voor. Dan pak ik haar uit de handdoek en douche haar. De zeep kan ik met 1 hand pakken en smeren en afspoelen ( Ik vind van top tot teen zepen niet nodig ) als ze gedouched is wikkel ik haar in de ene handdoek en in het wipstoeltje. Toedeken met de 2e handdoek ( woelkontje ) ik spoel mezelf even af en droog me af. Afhankelijk van hoeveel geduld ze heeft kleed ik me aan of trek mn badjas aan en dan neem ik haar mee naar haar slaapkamer om af te drogen. Meestal hoef ik alleen nog haartjes & plooitjes te drogen de rest is dan al droog door de handdoek.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.981
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zie dat veel mama's nog verder douchen nadat ze met hun kindje gedoucht hebben. Ik draai he om. Ik douche eerst zelf. ('vroeger' lag mijn zoontje dan in zijn wipstoel of op zijn aankleedkussen te spelen, nu blijft hij niet meer braaf op één plek als ik dat doe, dus zit hij in de ikea-kinderstoel). Als ik klaar ben met douchen is het inmiddels lekker warm in de badkamer. Dan kleed ik mijn zoontje uit, het aankleedkussen en alles wat ik nodig heb, heb ik dan al in de badkamer klaargelegd. Ik ga met mijn zoontje in de douchebak op de grond zitten. Als we klaar zijn met wassen leg ik hem in op zijn aankleedkussen. Ik trek zelf een ochtendjas aan en dan kan ik hem afdrogen, insmeren en aankleden. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, ben ik zelf ook wel opgedroogd.
    En dan om het af te maken: nog even heerlijk samen op het grote bed liggen terwijl mijn zoontje bij me drinkt en lekker tegen mij aan in slaap valt. Heerlijk ritueel vind ik dat!

Deel Deze Pagina