Wat kan je doen als je last hebt van een drummende buurjongen? Hij begon zo'n 3 jaar geleden op een licht drumstel, we hoorden het wel, maar hadden er niet echt last van. We hadden toen wel de afspraak gemaakt om niet na 7 uur 's avonds te drummen. Nu heeft hij vorig jaar een zwaarder drumstel aangeschaft en hebben we er dus sindsdien wel degelijk last van. Vorig jaar al een keer aan de deur geweest, de buurman zou toen vloerbedekking tegen de muur maken. Maar de herrie blijft. Hij drumt ongeveer 2x per dag een uur: vaak van half 5 tot half 6 en van 6 tot 7 uur. En hij drumt dus op zon- en feestdagen ook. Met het kerstdiner zaten we dus ook naar het gedrum te luisteren. Eerste paasdag waren we het weer zo zat, ik ging even met hoofdpijn op bed liggen, toen mijn hoofd net het kussen raakte, begon het weer. Mijn man is toen weer naar de buren gegaan. De buurman wilde hem wel laten stoppen vanwege mijn hoofdpijn, maar wilde voor de toekomst niets garanderen. Hij wilde zijn zoon niet zijn hobby afnemen. 2e paasdag klonk het gedrum een stuk zachter, dus wij waren erg blij. Maar vandaag klinkt het weer net als vanouds. Ons woongenot begint er echt onder te lijden. Maar wat kunnen we eraan doen? Overdrijven we en moeten we het gewoon maar accepteren? Zelf zou ik nooit bewust overlast veroorzaken. Toen we net hier kwamen wonen hield ik er zelfs rekening mee dat ik niet op zondag bv het gras ging maaien omdat de buren (dezelfde) christelijk zijn. De andere buren hebben er geen last van, maar die man drumt zelf ook. Wat zouden jullie doen?
Tja het is die jongen zijn hobby en dat maakt nou eenmaal lawaai een drumstel Als het blijft bij 2 keer een uur ben ik bang dat je er weinig aan kan doen, ik zou hem tenminste gewoon zijn gang laten gaan! Hier in de buurt, niet vlak naast ons drumt ook een jongen en wij kunnen dat ook goed horen maar ja.....hij doet het ook op vaste tijden...
eerlijk gezegd vind ik het vrij netjes wat hij doet. enige wat hij nog zou kunnen doen is van dat isolatie tegen de muur maar verder doet hij het niet echt superlang en op zeer nette tijden ( bedoel niet na 7 uur vind ik echt zeer schappelijk) dat heb je gewoon als je buren hebt. geven en nemen. anders moet je op een hutje op de hei gaan wonen
Nou, ik vind 2 uur van de dag wel erg veel hoor!! En zeker op die tijden die TS aangeeft, dat zijn precies de tijden dat je vaak wel thuis bent... Ik zou dat echt mateloos irritant vinden om daar elke dag ongevraagd naar te moeten luisteren. Gaat het om een koopwoning of een huurwoning? Want in geval van huur kan je de woningbouw laten bemiddelen... En misschien aan de buurman vragen om extra geluidwerende isolatie te plaatsen in de kamer waar zijn zoon drumt... Tenslotte hoeven jullie niet mee te genieten, toch?
denk dat je het zal moeten accepteren vind het zelfs super schappelijk die tijdstippen. en ja heel bot misschien maar hij staat in zijn recht om gewoon te drummen wanneer hij wilt en daarom is het nog super netjes dat hij het die tijden doed want hij had ook kunnen zeggen van ja sorry je mag tot 10 uur savonds herrie maken maar dat doed hij niet hij stopt dus uiterlijk 7 uur dat vind ik echt een super schappelijke tijd
Ik vind het ook schappelijk hoor. Bedoel hij had ook maling kunnen hebben en na 7 uur nog kunnen gaan drummen.
2 uur per dag veel? Mag er tegenwoordig helemaal geen geluid gemaakt worden ofzo? Sorry TS maar ik vind dat jullie een beetje overdrijven, dat hij het op zon en feestdagen doet mag toch ook? Jullie hebben de afspraak gemaakt niet na 7 uur dan denk ik dat jullie die twee uur per dag maar even op de tanden moet bijten.
ik zou met zn alle eierendozen gaan sparen en bij de buren afgeven en die tegen de muur laten plakken haha maar ben bang dat je het gewoon moet accepteren
Ik vind t netjes dat er rekening mee gehouden word.. denk niet dat je alles kan verlangen. Zou ook onredelijk zijn trouwens... zou ze juist bedanken voor het rekening houden met....
Nou, als dat zou kunnen Ik ben zelf hooggevoelig. Geluiden komen bij mij harder binnen dan bij de meeste andere mensen. Daardoor heb ik ook sneller last van geluiden. Wij hebben het geluk gehad dat we konden verhuizen uit een (in mijn ogen) enorm lawaaierige omgeving... Maar ik kan me dus goed voorstellen dat dit soort geluid je op een gegeven moment op de zenuwen gaat werken. Juist dat het elke dag weer is, dat maakt het gewoon ontzettend irritant, denk ik.
Maar even heel lullig gezegd die buur jongen kan er niks aan doen dat geluiden bij jou harder binnen komen als bij een ander. Dat zou dus in houden ( even zwart wit gezien ) Dat er niemand naast jou kan wonen en een keer lekker zijn muziekje hard wilt zetten of iemand die een instrument bespeelt. Dat zou best krom zijn natuurlijk. Het is een kwestie van geven en nemen. En dat is al gebeurd daar de buurjongen rekening houd met de tijd.
Als je Hoog sensitief bent is t idd heel lastig.... heb ik ook last van, maar ja als daar de hele wereld nou eens rekening mee zou moeten houden.
Ik verwacht ook niet dat anderen daar rekening mee houden. (Bij ons was het trouwens veel erger, wij hadden buren die 's nachts om 2 uur nog thuiskwamen en dan een uur boven ons hoofd keihard gingen praten en stampen). Maar ik vind ook niet dat we allemaal hoeven te zeggen dat de TS zich aanstelt. Want dat is niet zo. Zij beleeft het als storend, en dus is het voor haar storend... Ik hoop echt dat de buurman het ook serieus zal gaan oppakken en goede geluidsisolatie zal plaatsen
Ik denk dat het nog vrij netjes is dat hij na 19:00u niet meer drumt. Mocht je er echt zo'n last van hebben dan kun je altijd nog voorstellen om deels de kosten op je te nemen voor een geïsoleerde kamer.
Tja ik zeg eerlijk, ik vind het niet kunnen wanneer je buren hebt.. bewust zo'n pokkeherrie maken. Ik zou er niet op zitten te wachten om iedere dag tijdens het eten naar die herrie te moeten luisteren.l
hmmm ik kan drummen (even aangenomen dat de buurjongen die elke dag 2 uur oefend redelijk kan drummen) nu niet onder pokkeherrie plaatsen. Jammer dat je buurjongen niet voor een elektrisch drumstel met kop telefoon heeft gekozen. Blijf vooral praten met je buren maar blijf ook redelijk, hoe vervelend ook het is de hobby van je buurjongen. Ze houden zich netjes aan de afspraak en oefenen dus niet na 19 uur, wat aangeeft dat ze rekening met je houden (ook dat ze stoppen na de melding dat je ziek in bed ligt)
Ja sorry maar ik vind het echt een herrie, houd er echt niet van. Ik snap inderdaad ook niet dat die mensen inderdaad niet voor een koptelefoon kiezen. Ik zou dat echt niet kunnen gewoon, zoveel geluid produceren terwijl je naaste buren hebt voor je plezier.