Heb al gegoogeld, maar kom eigenlijk alleen dezelfde vraag steeds tegen en dan zonder antwoord.. Ik hoor sinds een paar dagen af en toe knakjes uit mijn onderbuik komen! Ik voel het ook, het voelt een beetje als een plopje. Het lijkt net of er een gewricht knakt, zoals wij weleens hebben in bijvoorbeeld knieën of vingers.. Maar dan dus bij de baby. Tijdens de eerste zwangerschap had ik het ook en toen hield ik het daar dus maar op, dat de baby zijn knietje knakte.. Maar ik heb het nog nooit gehoord bij hem sinds hij geboren is en hij is bijna 2. Dat is het dus niet.. Wat zou het wel zijn? Hebben jullie het ook weleens? Ik lees vaak dat het breken van de vliezen ook gepaard kan gaan met een knak, dus ik schrik er steeds van, haha.
Ik heb precies hetzelfde, met grote regelmaat! Ik vroeg me ook al af wat dit was maar vergeet het steeds te vragen bij de verloskundige..... Ben benieuwd of iemand weet wat dit is.
Ik heb het ook.....klinkt een beetje zoals je je nagels langs elkaar tikt vind ik. Ik vroeg me ook al af wat het was....... Ik vergeet dat soort dingen ook altijd te vragen.
Ik hoor het ook regelmatig, zelfs mijn man heeft het al eens gehoord. Wat het is, zou ik ook niet weten. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...
Ik heb dat knakkende geluidje ook gehoord bij mijn vorige zwangerschappen, nu nog niet gehoord. Geen idee wat het was. Misschien dat iemand het hier weet, ben eigenlijk wel benieuwd De hik was het zeker niet. Het was ook geen teken van een naderende bevalling. Ik hoorde de knakjes al weken daarvoor. En mijn vliezen zijn beide keren tijdens de bevalling door de verloskundige gebroken.
Ik heb het ook, bij beide zwangerschappen. Ik dacht bij de eerste ook dat het zijn gewrichten waren maar ook hij knakte na de bevalling niet meer haha. Ik heb dus ook geen idee. Mijn vliezen zijn het in ieder geval niet want ik hoor het al een paar weken. Ik ben benieuwd of iemand het verlossende antwoord heeft .
had het beide zwangerschappen, later knakte ze nog steeds en noemden we haar onze kleine 'knak'baby haha, komt door de spanning op de gewrichten in de buik denk ik. De tweede knakte later niet meer/nauwelijks in haar gewrichten. komt van de rare houding die ze aannemen denk ik
Wat een grappig geluidje was dat, ja! Ik heb het ook bij alle vier de zwangerschappen gehad en mijn verloskundige kon er niets van maken. Haar enige idee was, dat het misschien lucht was dat in de baarmoeder zat. Vond ik zelf een raar idee. Het blijft een mysterie, haha!
Ik herken het voornamelijk van mijn laatste zwangerschap, had dit enorm vaak.. Was toen echt bang, iedere keer bij het geluid. Heb het aan mijn VK gevraagd destijds. Haar antwoord was dat het voornamelijk komt omdat het kindje (vaak) nog niet helemaal is ingedaald en daardoor nog kan bewegen met het hoofdje wat een knakkend geluid maakt. Ook kan het zijn dat het kindje zijn/haar arm naast het hoofdje heeft (en dus ook in de bekken) en wanneer het kindje de arm weer probeert weg te trekken dat het een knakkend geluid geeft. Omdat het dan deels langs de bekken komt. Dit is hoe mijn VK het had uitgelegd.
Hmm.. Mijn zoontje heeft nooit met z'n hoofdje beneden en/of ingedaald gelegen en bij hem kwam het toch ook echt vanuit m'n onderbuik..
jaaaa heel herkenbaar! Bij alle drie mn zwangerschappen gehad! ik heb nooit geweten wat het was en kon het ook nooit goed uitleggen wat ik bedoelde.
Hier ook (vooral als ik lig) knakjes/plopjes in buik. Vraag me ook af wat dit is.. donderdag controle vk, even vragen!
Vannacht had ik dit dus ook. Geen antwoord nog op gevonden dus? Ga het donderdag maar even vragen aan de vk