Hoi dames, Na 8 mislukte IUI's (waarvan 2 x zwanger en miskraam rond 7,5 week) en 2 mislukte IVF's willen we richting Leuven gaan. We krijgen in Nederland te weinig antwoorden en het woordje 'pech' wordt te vaak genoemd. Zijn er meer dames die de overstap gedaan hebben en wat zijn dan de stappen die je onderneemt? Medisch dossier opvragen, bij zorgverzekering aanvraag doen, verwijzing van huisarts, gesprek bij huidig ziekenhuis in Nederland? Wie heeft hier ervaring mee? We willen dokter Valkenburg in Hove contacteren om daar in behandeling te gaan. Alle tips zijn welkom... Alvast bedankt!!
Hi, Wij gaan in januari 2018 naar Gent. Ik heb bij het ziekenhuis waar wij in Nederland lopen mijn hele medische dossier opgevraagd. Dit hebben ze mij per post toegestuurd. Daarnaast heb ik een verwijzing van de huisarts voor een secundaire opinie in Gent, dit is volgens de zorgcoach voldoende. Van zorgverzekeraar ben ik overgestapt naar Zilveren kruis Achmea, zij hebben ook in 2018 een contract met Gent. Ik weet niet of ze met Leuven een contract hebben, dit kan je vinden op de site van hen. Hopelijk kan je hier wat mee, het is een hele zoektocht. Ik vind het ook erg spannend om over te stappen, hoop dat het lukt. Veel succes!