niet echt willen knuffelen wie herkent dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelief78, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    mijn zoontje van 6 maanden wil niet echt knuffelen. wel gezicht tegen gezicht (wang tegen wang)en dan zijn armpjes om me heen en dan frimmelt hij in mijn nek. maar ik bedoel echt lekker tegen me aan komen liggen met zijn hoofd tegen mijn borst of op mijn schouder op de een of andere manier kan hij dan niet tot rust komen en blijft hij rond kijken. (zelf als hij heel heel moe is. hij slaapt ook echt alleen in zijn bed en heel soms in de kinderwagen.
    toen hij heel klein was deed hij het wel maar sinds hij zijn hoofd goed omhoog kan houden doet hij het niet meer. toevallig 2 dagen geleden 1 keer nestelde hij zich tegen me aan en daar kan ik dan helemaal van genieten en dan smelt ik echt.
    het is gelukkig een heel vrolijk mannetje. hij lacht als ik lach en andersom natuurlijk en elke dag schattert hij het wel een keer uit van het lachen.
    wie herkent dit?
    soms maak ik me best een beetje zorgen dat hij niet wil knuffelen.
    het is net of hij er de rust niet voor kan vinden en er niet aan toe wil geven. als hij op zijn buik ligt gaat hij ook nooit met zijn gezichtje op de grond liggen.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik herken dit gedrag wel aan mijn oudste (17 mnd is hij) dan dacht ik s'middags lekker met hem eens op bed of op de bank te kunnen knuffelen maar nee hoor....hij ging liever lol maken op zijn manier..... pas nadat hij 1 jaar was en de fles niet meet (liggend kreeg) toen vond hij het wel ineens fijn om s'morgens als hij net uit bed was voor te tv te knuffelen en ook tegen de tijd dat hij naar bed moest ,hoorde knuffelen(treuzelen hihi) er dus ineens bij--->> op mama's grote bed :D
    DUS ER IS NOG HOOP hihihih
    grtz RAmona

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    dat doet nathan ook niet hoor. Hij is hier ook in totaal 1 keer op mijn buik in slaap gevallen.. Nathan legt nooit zijn hoofdje neer als hij op zijn buik ligt en als hij op mijn borst ligt houdt hij zijn hoofd ook altijd omhoog..
    Op mijn arm in slaap vallen doet Nathan ook niet.. Hij houdt zichzelf gewoon wakker dan.. Nou slaapt hij heerlijk in zijn bedje dus vind dat niet zo erg ;)
    Maar herken het wel hoor dat ik soms denk van ga nou eens lekker rustig liggen ;) Maar rustig liggen doet nathan echt alleen in zijn bedje :D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik zou me er geen zorgen over maken hoor... hij knuffelt wel, alleen is hij daarbij ook gewoon te druk om dat veel te doen en wil hij blijkbaar alles meemaken. Klinkt niet alsof er een of andere problematiek achter zou zitten, enkel dat hij dus wel wat ondersteuning nodig heft in het afbakenen van prikkels. Dat leer jij hem door hem als hij moe is lekker op bed te leggen en dat zal betekenen dat hij als hij wat ouder is, het zelf ook wel meer zal gaan herkennen en zal leren zelf wat meer zijn rust te pakken. En dan komt dat knuffelen ook vanzelf wel mee, ;)

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wacht maar tot hij leert lopen Dan is op schoot zitten er ook niet meer bij ;)
    Komt allemaal vanzelf weer als die wereld om hem heen niet zo erg trekt. En dan ineens kunnen ze weer knuffelen en zijn ze niet meer van mama's schoot af te meppen (bij wijze van!)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Heel erg herkebaar. Mijn zoontje is alleen als een hele jonge baby bij mij in slaap gevallen, verder slaapt hij alleen maar in zijn bed. Hij wilde ook nooit rustig in mijn armen liggen, alleen als er wat te bekijken was. Ook knuffelen doet hij bijna nooit. Hij veel te druk met dingen om hem heen. Hij is constant bezig met kijken waar hij naar toe kan kruipen en wat er verder interessants is in zijn omgeving. Hij is constant bezig met dingen om hem heen.
    Toevallig heb ik hem gisteren geleerd wat het woordje knuffelen betekent. Dan zei "knuffelen, knuffelen" en dan deed ik mijn armen om me heen. Dat vind hij dan weer grappig, dus als ik nu het woord knuffelen zeg dan doet hij zijn armpjes wijd en slaat ze om om me heen. Maar dat is meer een spelletje voor hem.
    Tot nu toe heeft hij maar weinig aan ons gehangen. Als ik verhalen van mijn vriendinnen hoor dat hun kindjes van de leeftijd van mijn zoontje alleen maar achter hun aan kruipen en alleen maar bij hun willen hangen dan hebben wij dat weinig meegemaakt. Hij is wel superblij om ons te zien als we hem bij zijn gastouder ophalen, of uberhaupt is hij altijd blij als wij in de buurt zijn, maar zodra je hem oppakt dan kijk hij alweer rond wat er meer interessants is. Hij kan ook de hele dag alleen spelen en vraagt maar heel weinig aandacht. Dat is opzich we fijn.

Ik maak me er eigenlijk niet druk over. Want als ik tegenover hem op de grond ga zitten dan vindt hij dat fantastisch en dan heeft hij alle aandacht voor mij. Hij was eigenlijk vanaf dag 1 heel erg geinteresseerd in zijn omgeving, hij wilde alles bekijken en daarna alles voelen. Het liefst alles tegelijk. Ik vind het alleen maar leuk. Grote kans dat straks baby af zijn meer willen knuffelen.

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

Apr 27, 2006
    3,565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Die van mij wil ook nooit knuffelen, is te druk met andere dingen.
    Ik geniet dan ook intens als hij snachts even een knuffel nodig heeft.

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    knuffelen? wat is dat? Luca is nooit een knuffelaar geweest, bij mij lekker in bed liggen tegen mama aan? Neeeeee, dan ga ik liever rond kruipen op zoek naar alles dat interessanter is dan mama. Nee ik heb geen knuffelaar....Helaas.

9. gemke

gemke Niet meer actief

ik herken het ook
    ik heb 1 knuffel kind en 1 niet zo'n knuffelkind
    het knuffelkind is lekker aanhankelijk en houd ook van een geintje (kietelen enz)
    maar de andere is veel serieuzer en doet graag veel op zichzelf
    tuurlijk komt ie wel eens bij me zitten maar echt knuffelen nee dat doet ie niet
    maar die van mij zijn al bijna 2
    heb er trouwens 1 van 8 en die knuffelt nog steeds hahahaha

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena is van begin af aan al geen knuffelaar. Ze is heel nieuwsgierig naar de dingen om haar heen. Ze wilde ook al vrij vlot rechtop zitten ookal lukte dit haar nog niet.
    Yelena ligt ook nooit met haar gezichtje op de grond als ze op haar buik ligt. Alleen als ze moe wordt.
    Denk dat het per kind verschilt. Als je kind lekker vrolijk en ondernemend is, zou ik me geen zorgen maken hoor. :)

11. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hier ook geen knuffelaar van nature. Zeker het eerste jaar niet, alleen als ze ziek was eigenlijk, haha, en dat is ze gelukkig niet vaak. Nu heeft ze af en toe wel knuffel-fases. Het zal nooit een enorme knuffelbeer worden, maar ik kom nu wel aan mijn trekken ;)

12. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Hier helaas ook geen knuffelkont. Hij is gewoon te nieuwsgierig en ondernemend om lekker met ons te knuffelen. Alleen heel soms, zomaar uit het niets komt hij ineens heel eventjes om mijn nek hangen om daarna weer heel snel verder te gaan met waar hij mee bezig was :) .
    Met zijn beer knuffelt hij overigens wel :( :) .

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ook niet. Ook nooit geweest.
    Ze zit niet één seconde stil, want dan heeft ze alweer iets in het vizier wat ze perse moet pakken...

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha hier net zo, een heel beweeglijk kindje ook. Yelena is ook ontzettend vrolijk, dus weinig knuffelen maakt in die zin ook niets uit. Het kind zit prima in haar velletje!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een meisje wat absoluut niet wil knuffelen, enkel als klein baby'tje want dan kon ze zich nog niet verzetten denk ik haha.

Als ik nu met haar wil knuffelen is het flink duwen, knijpen, trappelen en boze geluiden uitkramen omdat ze weer verder wilt met haar 'eigen' dingen (zoals kruipen, aan de tafel staan, rommelen etc)

16. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy was ook nooit een knuffelaar.

Maar de laatste tijd is het mevrouw klefbek hoor.
    Kroelen, kusjes geven.
    Dus dames er is nog hoop dat het gewoon goed komt.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre knuffelt alleen 'sochtends nog echt, na haar "ontbijtje" :) Dan legt ze echt haar hoofd tegen mijn borst en houdt ze mijn arm vast. Maar de rest van de dag niet hoor, dan is de wereld om haar heen veeeeel interessanter :D

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook geen knuffelaar!
    als ventje moe is en aan het huilen is dan krijg ik hem niet eens stil... Dan probeer ik hem met alle liefde te troosten maar hij gaat alleen maar harder huilen. Zodra ik hem op bed leg, is hij binnen no time stil.....alsof ik het niet goed genoeg doe ofzo?! ;)

19. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Mn dochter is nu pas een knuffelaar aan het worden (af en toe dan he!!) ze is altijd veel te druk en ook op schoot zitten is maar af en toe. Maar komt goed hoor, komt vanzelf.

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Onze dochter (10 maanden) knuffelt ook niet. Ze wil alleen maar ontdekken en bezig zijn. Omdat ik nog borstvoeding geef (af en toe) hebben we toch een beetje een soort van 'knuffelmoment' samen, maar zelfs daar heeft ze soms bijna geen rust voor. Maar verder wurmt ze zich meteen los als ik een poging tot knuffelen doe.

Ze knuffelt trouwens ook niet met knuffels oid.

O ja... 's nachts is het weer heel anders: ze wil niet alleen slapen, maar alleen als ze mijn hand vasthoudt. Dan ineens wel een knuffeldoosje.

Share This Page