Hoelang verkoudheid bij baby aankijken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Jan 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Oke, ze is niet eens écht ziek en toch vind ik het al heel erg...:)

Mijn meisje snottert nu al ruim een week en er lijkt alleen maar meer en meer snot uit te komen!
    Ze had alleen vorige week één dagje wat verhoging (37,8), verder geen koorts en overdag heeft ze dikke lol. 's Nachts slaapt ze goed, alleen is ze al twee avonden rond 10 uur 's avonds wakker geworden van al het snot en slijm in haar gezichtje en door het huilen nog tranen erdoorheen ook. Na even schoonpoetsen en knuffelen is ze weer lekker gaan slapen. Ikzelf lig het halve weekend al plat met megahoofdpijn en ook verkouden en vooral enorme hoestbuien. Mijn vriend hoest en snottert ook al een tijdje. Dochtertje hoest ook af en toe maar vooral in haar slaap dus ik denk dat dat vooral slijm is wat wat dwars gaat zitten als ze ligt.
    Al met al valt het waarschijnlijk 100 punten mee, maar ja je wilt natuurlijk ook niet dat je kleintje erg ziek wordt.

Zolang ze geen koorts heeft gewoon af wachten?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, gewoon uitzieken.
    Om het haar wat comfortabeler te maken, kun je het bedje aan het hoofdeinde wat ophogen en het is wel handig om goed te sprayen met een neusspray voor baby's, zodat haar neus open blijft en snot zich niet gaat ophopen en uiteindelijk een oorontsteking veroorzaakt, maar verder dus gewoon uitzieken.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Het hoofdeinde ligt inderdaad al een beetje omhoog! En een ouderwetse ui naast haar bedje :)
    Neusspray zou ik dit weekend naar kijken maar ik lag plat zaterdag :( , maar voorlopig loopt het er vooral uit dus volgens mij is dat wel een goed teken toch?

4. Maibo

Maibo Lid

Dec 12, 2011
    38
    0
    0
    Onze kleine is al een mnd aan het snotteren, hoesten etc. en het gaat maar niet over! Ze gaat naar het kdv, als ze zich net weer iets beter begint te voelen dan komt er weer een nieuwe verkoudheid aanzetten lijkt wel.
    We hebben idd het bedje omhoog, en geven haar neusspray. Als ze snachts wakker is even troosten en neusspray geven. meer tips kan ik je helaas niet geven.. Wij hebben van de dokter een pompje gekregen maar we hebben het idee dat ze dan nog meer gaat hoesten. Verder kon zij ook niets doen. Alles klonk nog goed..
    Veel knuffelen en handen wassen.
    We kijken uit naar de zomer ;)

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Hier is het net weer een beetje over.. Ook een paar weken dezelfde symptomen gehad als jij nu opnoemt.. Gaat vanzelf weer over.. Idd gewoon uitzieken, maar het is wel zielig ja!

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    inderdaad gewoon laten uitzieken. hier heeft het een dikke week geduurd voordat ik het hoofdeinde weer naar beneden kon doen. daarna nog wel een tijdje blijven snotteren, net zo lang als wij eigenlijk.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Uitzieken ja. Het is niet anders.... wel heel zielig he?

Je kan ook nog smeren met luuf voor meer lucht en ze hebben van vsm hoestdrank en een kuurtje, is homeapatisch...

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    super zielig!!! vooral een overvolle neus met snot over het hele bedje...... was ook blij dat het weer over was.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
  10. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    beetje koorst is niet erg, maar als het te hoog wordt of te lang duurt even ha bellen. anders zorgen dat ze genoeg drinkt, dan is er niet zo veel aan de hand hoor

11. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bedje omhoog, Luuf smeren, neusje goed schoonhouden (heel belangrijk) met een gewone zoutoplossing. Als er veel snot in haar neusje zit goed leegmaken met een neusjeszuiger. Snot loopt namelijk achter in haar keel tijdens slapen waar ze dan weer van kunnen hoesten. Verder vaak je handen wassen en haar handjes en neusje schoonhouden gedurende de dag. Ze zitten veel met hun handjes aan hun gezicht en smeren soms snot in hun oogjes, waardoor ze een ontstoken 'prut' oogje kunnen krijgen.

Sterkte!

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Yep gewoon afwachten...
    De dokter doet er echt niets aan, het is een virus en dat moeten ze helaas uitzieken. Hier ook nu 2 enorme snottebellen rondlopen/liggen na een bezoekje van m'n broertje en schoonzus met verkouden zoontje... (en bedankt he ;))

Share This Page