Onrustig slapen 's nachts door tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sitalita, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Hallo, ons mannetje krijgt al zn eerste 2 tandjes door. Sinds vorige week dinsdag is hij wat jengeliger, koortsig.

Afgelopen weekend zijn we overgestapt op andere voeding waardoor ons mannetje minder krampjes heeft en veel betere ontlasting.

Maar sinds afgelopen weekend slaapt hij s nachts ook erg slecht. Hij heeft geen honger, maar wordt echt jengelig wakker met een zielig huiltje. Kan dit door de tandjes komen? Of zou het aan de voeding liggen?

Ik moet wel even benoemen dat hij sinds de kraamweek eigenlijk altijd goed heeft doorgeslapen op een enkele keer na. Maar nu is hij dus al een paar nachten erg onrustig en slaapt hij blijkbaar niet zo diep.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Kan heel goed. Geef hem voor het slapen eens een paracetamol zetpilletje. Werkt hier altijd goed.

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Bedankt voor de tip Frannie! Zat er zelf tijdens het eten aan te denken om eens te proberen. Kan geen kwaad.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep, met doorkomende tandjes hier bij onze oudste ook altijd ergere nachten nog dan normaal.
    En hier vandaag ook een kleintje dat haar eerste tandje lijkt te gaan krijgen, die vele slechter sliep dan normaal.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Het kan natuurlijk door je andere voeding komen. Ben je langzaam aan het overstappen of doe je het in stapjes? Het duurt ongeveer een week of twee voordat ze aan een andere voeding gewend zijn. X

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    We hebben dit weekend half om half gemengd met de vorige voeding, en sinds maandag volledig.
    Maar denk dat het de tandjes zijn. Heb gisteravond een zetpil gegeven en hij heeft de hele nacht weer heerlijk doorgeslapen. Zo vast, dat ik me vanochtend afvroeg of hij nog wel leefde, haha. ;)
    Dus erg bedankt voor de tip!

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Als ons meisje 's nachts jengelig huilt dan is het een (opkomende) oorontsteking..... Wil dat toch even zeggen, ook omdat je noemt dat hij zo nu en dan koortsig is. Grijpt hij vaak/vaker naar z'n oortjes?

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Bedje schuin zetten is ook wel fijn als hij last van zn tandjes heeft.

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Hij grijpt eigenlijk niet naar zn oortjes. Nog niet gezien, maar zal er eens op letten.

10. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt ook onrustig sinds hij tanden krijgt. Altijd prima geslapen maar sinds hij 6 maanden is en z'n eerste tandjes door kwamen is het bal. Ik herken het dus! Inmiddels is hij bijna 11 maanden en zijn we 8 tanden en 2 kiezen verder.... Soms gaat het een tijd goed maar zodra er weer iets doorkomt slaapt hij onrustig en wordt regelmatig wakker. Ik geef af en toe ook een zetpil hoor. Succes!!!

Share This Page