Goedemorgen meiden, mijn zoontje hoest sinds vorige week donderdag heel erg, omdat hij steeds zowat stikt in zijn eigen slijm ben ik zaterdag bij de dokter geweest, die gaf ventolin omdat hij ook heel erg benauwd was. Het benauwde tussen de hoestbuien door is weg maar het hoesten word niet minder. Als hij aankomende dinsdag nog hoest moest ik weer bellen. Alleen sinds die tijd slaapt hij zo onwijs slecht, hij is steeds 2 uur achter elkaar aan het hoesten dan weer even een uurtje niet maar dan is hij zo onrustig en huilt hij. Dus ik slaap heel weinig. Mischien 3 uurtjes per nacht verder ben ik continu zijn speentje aan het geven. Wat denken jullie zal dit na de verkoudheid weer over zijn het slechte slapen? Ben zo bang dat het zo blijft. Zijn er meer kindjes die mischien door de ventolin onrustig sliepen? Liefs vinnies
Ik weet wel dat de hoestbuien hier na zo'n verkoudheid lang aan kon houden. Soms 1 week ziek, en dan nog 2 weken hoesten.. Vooral in de nacht. Maar verder had hij er geen last van, omdat hij dwars door zijn hoestbuien heensliep. De huisarts wilde dus ook niks voorschrijven, was het ook wel met hem eens, jammer van onze wallen Ventolin hebben we niet gehaald, dus geen ervaring daarmee. Wat hier hielp: het hoofdeinde van het kussen wat omhoog, raam openhouden in de nacht, wat luuf/neuspray (ook bij alleen hoest, hielp ook). Niet te warm aankleden, even buiten rondje voor het slapen gaan..
Dank je voor je reactie, neusspray gebruik ik al en bed staat schuin, maar ik ga je tips van luuf, raam open en niet te warm aankleden proberen bedankt! Nog 2 weken hoesten, dan zijn we in iedergeval op de helft. Wel fijn dat jou zoontje erdoorheen sliep. Ik ben ook niet zo voor die ventolin. Maar hij heeft het anders echt heel benauwd dus vind het wel lastig, hoop dr snel mee te kunnen stoppen.
Hoi Hoi Ons meisje heeft vanaf 6 mnd een ventolin puffer. We hebben hem nooit nodig....behalve als ze weer verkouden is. Ik gebruik de ventolin vaak in combinatie met bisolvon ( 1+ ) en toen ze jonger was dan 1 jaar in combinatie met Tussikind druppels. De hoest werd dan goed onderdrukt waardoor ze toch een paar uur achter elkaar kon slapen. Deze hele week hier ook al gebroken nachten door het hoesten... Inderdaad hebben wij ook het hoofdeinde omhoog en smeren we met Luuf... "t is zo zielig voor die kleintjes he... Succes! Groetjes, Sleepy