fles overslaan door bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door cactusje, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl van 4,5 maand heeft nu 2x van een potje geproefd.
    1e keer bruine bonen, leek ze erg lekker te vinden.
    ze kreeg het ongeveer 1,5 uur na een fles.
    maar de fles die ze daarna had moeten krijgen dronk ze maar een klein beetje van.
    vandaag heeft ze worteltjes gegeten en dat ging ook goed.
    een half potje was zo op ik heb ook niet meer aangeboden omdat ze de vorige keer de fles ook niet zo graag wilde.
    ook weer 1,5 uur na de fles.
    maar nu ook weer heel weinig van de volgende fles willen drinken.
    volgens mij is het toch niet de bedoeling dat zo'n potje een fles gaat vervangen?
    fruit wil ze niet daar griezelt ze van.
    ze krijgt 4x 210+7 waar ze ook nog wel eens wat van laat staan maar doet het daar erg goed mee.
    5x 180+6 was echt niet meer goed genoeg voor dl

2. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Baby's hebben wel vaker periodes dat ze wat minder drinken daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ga gewoon lekker door met bijvoeden en probeer anders iets langer tussen de voedingen te laten.
    Mijn schema was ongeveer zo met 4 maanden toen ik met bijvoeden begon:
    5.30 fles 150cc
    9.00 fles 150cc
    11.00 fruit
    13.00 fles 150cc
    16.00 fles 150cc
    18.00 groente
    19.30 fles 150cc

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Je weet dat 5 x 180+6 (= 900+30) meer is dan 4 x 210+7 (= 840+24)? Als je net bent teruggegaan in fles en je haalt er gelijk weer een fles af dan ga je dus in korte tijd van 900+30 naar 630+21.

In de periode van 4 tot 6 maanden is het de bedoeling dat smaken worden aangeleerd, dus een paar hapjes fruit of groente. Vanaf 6 maanden ga je steeds wat meer geven, zodat je met 1 jaar een voedingsschema hebt met 3 maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes.

Je geeft nu met 4,5 maand een half potje bruine bonen (geen fruit of groente), dus als ik daar iets van mag vinden dan zou ik zeggen dat je dat beter niet meer kan doen. Worteltjes is een ander verhaal, daarvan zou ik zo'n 10 tot 30 gram geven.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Meestal is het inderdaad zo dat bijvoeding in het begin maar een paar hapjes zijn en de melk niet omlaag gaat, maar uiteindelijk wil je daar wel naartoe. Soms slaat het eten zo aan dat ze minder melk drinkt, maar ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Ze krijgt nog meer dan genoeg vocht binnen, en als ze nog meer dan een halve liter melk per dag drinkt ook alle noodzakelijke voedingsstoffen.
    Als ze echt veel minder melk gaat drinken moet je wel zorgen voor een gevarieerde voeding, maar zo ver is het nog lang niet.
    Je kunt ook een half flesje voor de vaste voeding geven, dan zit dat er vast in en zal ze minder eten.

5. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier eerste 5 weken alleen vooral oefenen met de groente, de fles bleef het zelfde

nu is het de bedoeling dat als hij goed van de groente met puree eet, dat de fles daarna ook minder word.
    hij krijgt groente om 15.00 en om 15.30 het flesje, afhankelijk wat hij gegeten heeft van de groente krijgt hij wel of niet minder flesvoeding

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bedankt voor de antwoorden.
    ze heeft ong 5 uur tussen voedingen.
    na het proeven van het potje, wat misschien dan wel teveel is, komt ze evengoed 5 uur na de laatste fles of juist pas weer veel later dan normaal vandaar dat ze dan eigenlijk een fles wil overslaan.
    en idd is 5x 180+6 meer dan 4x 210+7
    ze heeft na een fes van 180+6 nog honger dus vandaar dat ze er geen genoegen mee neemt.
    maar omdat tot 6 maanden de melk het belangrijkste is vind ik het dus een beetje raar dat dl die fles dan ook zomaar kan overslaan of juist de volgende fles veel minder wil drinken.
    en als ze wat laat staan is het zelden meer dan als ze 180+6 gehad zou hebben.
    de fles gaat vaker leeg dan dat er wat over blijft.
    daar maak ik me ook niet druk om want zelf heb ik natuurlijk ook niet altijd evenveel honger

7. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    tot 6 maanden is flesvoeding idd het belangrijkste, maar wil niet zeggen dat als ze goed eten van de bijvoeding, dat de fles iets minder word. groente en fruit vult tenslotte ook
    zou het gewoon aankijken, eet hij goed van de groente, dan iets minder fles, anders gewoon normale fles

Deel Deze Pagina