Was dat wat ik voelde de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne19, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Oke, ik zat gister op de bank. En heb wel vaker heel even gedacht dat ik wat voelde maar gister vond ik toch wel apart!
    Ik zat dus op de bank en toen voelde ik een soort gekietel. Alsof iemand heel zachtjes met een vinger kietelde van binnen. Zou dit nou echt de baby geweest zijn?;)

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat je je baby gevoeld hebt hoor. Nu goed opletten of je het nog eens voelt. Als het goed is moet je het nu steeds vaker gaan herkennen.
    Leuk hoor!:D
    Groetjes Gwen

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dat zou heel goed kunnen hoor! Ik voelde het direct als een soort duwtjes, heb nooit echt een soort kietel of gefladder gevoeld (zoals het veel wordt omschreven), maar dat is voor iedereen verschillend.

Bijzonder he, om je ukkie te voelen!

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ja idd heel bijzonder! :D Wanneer voelde jij de kleine voor het eerst?

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heel vroeg voor een eerste, met 15 weken voelde ik voor het eerst een duidelijk duwtje. Maar toen nog niet met regelmaat hoor, waarschijnlijk alleen als hij druk was. Vanaf 18/19 weken werd het steeds duidelijker. Nu voel ik 'm dagelijks, een heerlijk gevoel. Met 20 weken voelde je het al goed aan de buitenkant, papa blij :D.

Soms voel ik 'm ook een tijdje niet en dan heb je gelijk een nieuwe zorg erbij :), maar volgens mijn verloskundige is het heel normaal dat je 'm voor de 24 weken een tijdje niet voelt of dat het een dag rustig is. Het heeft nog alle ruimte dus kan ook zo gaan liggen dat je 'm veel minder voelt.

Hoop voor je dat je je baby van nu af aan regelmatig voelt, het is een heerlijk gevoel en stelt je toch beetje gerust (tenminste mij wel ;))

6. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Dat zou heel goed kunnen hoor dat je de baby gevoeld hebt. Eerst voel je het heel af en toe, vooral als je heel rustig en ontspannen zit en dat gevoel komt steeds vaker en duidelijker. Geniet ervan!

7. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Heel herkenbaar, die twijfel of 'dat het nu is'. Als ik het zo lees dan lijkt mij ook dat je de baby voelt, maar het duurt gewoon even voor je het zelf herkend. Ik twijfel elke dag nu of ik de baby nou voel bewegen of dat het mn darmen oid zijn.

Het komt gewoon (denk ik) doordat je blik als je zwanger bent zo naar binnen staat, je bent je veel meer bewust van je buik en de activiteiten erin. Al met al denk ik nu ook de baby te voelen, maar het blijft meer een sensatie van beweging dan dat ik echt een por of een duw voel. Wat bij mij ook niet helpt is dat ik mijn eigen hartslag enorm voel, zelfs bijv in mijn hand zonder dat ik daarmee een ander lichaamsdeel aanraak. Dus op het moment dat ik probeer te voelen, voel ik alleen mijn eigen hartslag, helaas.

Hopenlijk worden de bewegingen in je buik steeds duidelijker en weet je al snel dat het inderdaad de baby is!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik ervaar het meer als plopjes. Het gevoel alsof en spiertje trilt.

Geweldig om te voelen.

9. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik voel ongeveer dezelfde dingen als jullie, dus denk dat ik deze week dan ook mn mannetje voor het eerst heb gevoeld!

10. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik voel ook sinds een paar dagen een beetje gefladder in mijn buik, dacht eerst dat het mijn darmen of zo waren (ja ontkennings vase haha) maar nu is het wel duidelijk dat het ons beebje is.
    vind het een heel appart gevoel, maar geniet er echt van.
    zo overdag voel ik het niet want dan ben ik veel te druk met werken enzo maar als ik savonds lekker ontspannen zit of lig dan gaat het loos, heerlijk genieten dus:D

Deel Deze Pagina