hallo, ik was woensdag bij de vk en ze hadden mijn bloeddruk gemeten di was wat laag 95/50 merkte dat zelf ook{moe duizelig hoofdpijn} nu blijft het al 2 dagen zeuren die klachten kan je daar wat aan doen een telage bloeddruk n kan het kwaat? had gister al wat dropjes gegeten maar had nie idee dat t hielp vedder had ik een andere verloskundige woensdag een invaller die nergens vast werkt eigelijk dus denk en uitzendkracht ofzo? maar di begon opeens over dat m navel niet goed was{foto staat in mijn fotoalbum} moes meer na beneden zitten{nog nooit van gehoort!!!} en daardoor kon ze me baarmoeder ook niet goed inzatten volgens haar zat hij nu 2 vingers boven me navel terwijl mijn eige verloskundige thuis is geweest met 25 weken ivm voorweeen om ff alles techecken en toen zat ie al daar.. ik vond het alleemaal beetje vreemt omdat ze ook zij ja ze kan een groeiachter stand hebben dus wil graag dat je het even laat meten bij de pretecho die haddn we die avond nou pretecho mv had het beentje gemeten zover ze kon want ons dame lag helmaal dubbel gevouwen {voeten over haar gezicht en armen}en was gewoon 26.5 {wkn zwanger} en dat was ik ook op dat momend moet ik me dan nog druk maken of het gewoon laten groetjes
Hallo, Echte lage bloeddruk klachten, extra zout nuttigen kan helpen. Een te lage bloeddruk kan geen kwaad voor je kindje. Is wel vervelend voor jou omdat je klachten ervan hebt. Gemiddeld genomen ligt je navel in het midden van je schaambot en borstbeen, we zien regelmatig dat de navel lager ligt of juist hoger, de navel borstbeen en schaambot zijn van belang voor ons om te zien hoe de baarmoeder groeit, bij 24 wkn ligt de baarmoeder meestal op navel hoogte ligt je navel lager dan zit de baarmoeder daar eerder en later als de navel hoger ligt. Verloskundige hebben niet allemaal even dikke vingers dus daar kan het verschil tussen die 2 inzitten maar ook groeit de baarmoeder niet alleen omhoog maar ook in de breedte, misschien is de baarmoeder van 25 wkn meer in de breedte gegroeid ipv omhoog. Een invalster is een waarneemster die nemen waar bij afwezigheid van de vaste verloskundige, dit zijn geen uitzendkrachten. Ook bij deze verloskundige mag je erop vertrouwen dat ze zorgvuldig handelt want ze werkt op eigen verantwoording. Oftewel ze is verantwoordelijk voor haar eigen handelen. Als ik je verhaal zo lees is er geen reden om je zorgen te maken. Bij 27 wkn is dit een keurige groei 2 vingers boven de navel bij een navel die lager ligt. Groetjes Ineke