Pijn aan ribben/miltsteek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bozoe, 30 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Ik weet dat je voor dit soort zaken uiteraard even langs de huisarts moet maar aangezien het weekend is vraag ik het toch even hier.

Gisteravond rond een uurtje of elf kreeg ik last onder mijn ribben (aan de linkerkant) het voelde als miltsteek. Als ik op die plek druk dan doet het nog meer pijn.

Vannacht tot twee uur wakker gelegen omdat de pijn toch wel vervelender werd. Nu zit de pijn/gevoeligheid ook bovenin bij de zijkant van mijn borst/middelste ribben.

Weet iemand wat dit kan zijn of herken je dit?
    Dus constante pijn bij de miltstreek en gevoeligheid ter hoogte van mijn linkerborst en middelste ribben?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Syndroom van tietse...

En anders idd ff huisartsenpost bellen.
    Je bent verder niet benauwd of bij inspanning meer pijn...

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    #3 bozoe, 30 nov 2019
    Laatst bewerkt: 30 nov 2019
    Nee ik ben niet benauwd. Bij beweging wel meer pijn bovenin bij mijn borst. Maar dat voelt meer als een erge spierpijn.

Ik zie net dat bij het Syndroom van Tietze je last hebt van je borstbeen/ribben. Het zit bij mij lager en meer naar de zijkant :)
    20191130_102643.jpg

4. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Als het te houden is en de pijnstillers onvoldoende werken zou ik de huisartsenpost bellen. Zo niet dan zou ik maandag de huisarts bellen.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb ook die syndroom van tietse. Bij mij zat het links onder de rib en trok dan naar boven zo naar voren over borstbeen.
    Maar dat deed dan niet meer pijn bij het aanraken.
    Alleen bij het inademen

Deel Deze Pagina