Ik was onlangs bij de fysio omdat mijn schouders vast zaten. Er bleken spanning op mijn spieren te staan op 3 punten/knopen (als ik het zo goed zeg). De fysio gaf aan dat hij binnen een paar behandelingen weg kon masseren/drukken of ik kon dry needling doen en dat was het snelst. Ik heb een folder gekregen maar vind het tcoh een beetje vaag en lijkt meer een alternatieve behandeling. Heb wat op google gezocht en daaruit blijkt dat fysio’s het top vinden maar dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het werkt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaring mee, ook het nek schouder gebied. Het zijn echt mini naaldjes. Die steekt de fysio in de spieren waar spanning op staat. Dat voelt naar (beetje kramp in kuit gevoel). Maar door de schrik reactie van de spier raakt de spier die spanning dus kwijt. En na de behandeling is de pijn meteen weer weg. Ik was erg tevreden over de resultaten op korte termijn. Helaas door mijn ongeval en daardoor vergroeiing van mijn nek moeten mijn spieren zo hard werken om alles recht te houden was de hoge spierspanning na 3 dagen altijd weer terug en vond de fysio het geen doen deze behandeling eeuwig 2x per week te herhalen.
Ik vind de behandelingen best pijnlijk ( en daarna ook nog wel even) maar met super resultaat. Ik heb eindeloos gewoon fysio gehad zonder effect en na 3x dry needling waren mijn klachten verdwenen. Het zijn echt mini naaldjes en je voelt een soort plopjes/ krampjes en soms een soort schrok
Mijn moeder. Deed wel wat pijn en het hielp wel iets, maar heel kort. Die is er dus maar meegestopt. Geloof 3 x gedaan ofzo.
Ervaring mee en heel tevreden! Die naaldjes voel je wel maar heel licht en op de spierpijn na heb je er geen last van nadien. Mijn nek is echt een heel stuk opgeknapt na 6 behandelingen.
Ja hier! En ik ben vreselijk tevreden. Het werkt echt bij mij en zou niet meer zonder kunnen! Ik laat mijn man mijn nek wel eens masseren en dan zegt hij wel eens dat het weer tijd wordt. En dan ga ik. Heerlijk!
Ervaring mee voor mijn schouder waar ik nu ruim 5 jaar chronisch pijn in heb. Het heeft voor mij helaas niet geholpen .Ik vond het reuze meevallen de behandeling.
Ik heb 2 jaar geleden 2x zo’n behandeling gehad voor het nek/schouder gebied met goed resultaat. Mijn spieren voelden destijds als een groot betonblok waar niks aan te beginnen was. Mijn moeder heeft ook een behandeling gehad maar bij haar verergerde haar klachten juist. Hierdoor was ik zelf ook wat huiverig maar ik ben er erg over te spreken. Ik heb met enige regelmaat schouderklachten en dit heeft er voor gezorgd dat ik 2 jaar geen fysio nodig had. De behandeling zelf vond ik wel meevallen. Je krijgt kleine prikjes en je voelt af en toe wat schokjes (spel ik dit goed? ). De dag na de behandeling had ik voornamelijk last van een zwaar gevoel.
Gewoon doen! Er is niks vaags of alternatiefs aan. Ze gebruiken acupunctuurnaaldjes maar het heeft er verder niks mee te maken. Vergelijk het met een drukpunt of triggerpointmassage alleen dan in de spier. Er is bijna altijd snel effect. Wel zorgen daarna dat je de oorzaak wegneemt, dus bijv verkeerde houding veranderen, spieren versterken etc Anders verval je vaak weer terug.
Ervaring mee. De prikken zelf vond ik vervelend (en dat voor iemand die onder de tattoos staat), maar de pijn die ik de drie dagen er na had was niet fijn. Nooit meer dus.
Ik heb er veel ervaring mee. Zowel in nek als in rug en bekken. Ik vind het niet lekker op het moment, maar het ontspant gelijk. Ik heb helaas veel pijn klachten en soms heb ik mega dikke klonten in mn spieren. Door die naald is dat in 1 keer weg. Ik raad het aan. Probeer het een keer, is het niet jouw ding kun je altijd stoppen.
Ik heb eergisteren de 1e behandeling gehad en ga zo voor de 2e. De eerste paar naalden voelde ik amper, daarna vond mijn lichaam het niet zo leuk meer en was het echt niet fijn (fijnlijk). Fysio is er toen direct mee gestopt. Ervaring na1 behandeling: het neemt wel snel de pijn weg, maar de echte klachten / oorzaak niet. Mijn nek zit nog steeds helemaal vast. Persoonlijk denk ik ook dat alleen dry needling geen oplossing is en dat er naast de naalden ook nog gewoon een behandeling nodig is.
Ook ik heb een behandeling met dryneedling gehad. Super! Ik had al jaren last van vreselijke hoofdpijnen compleet met vreselijke pijnaanvallen waarbij ik het liefst in een donkere stille ruimte verkeerde. Geen paracetamol hielp toen. Totdat ik naar de hoofdpijnpoli ben gegaan waar de fysiotherapeut een bepaalde plek hoog in mijn nek aanraakte en ik die vreselijke pijn kreeg. Hij haalde zijn vinger weg en ook de erge pijn verdween. Wat bleek: spierspanningshoofdpijn waarbij dryneedling mij goed zou helpen. Ik vond de behandeling wel pijnlijk. Mijn spieren zaten vreselijk vast (knopen die goed te voelen waren) en verkrampten ontzettend als er een naald werd ingezet. Maar na meerdere behandelingen met dryneedling begonnen mijn spieren eindelijk te ontspannen. Ik kreeg allerlei oefeningen mee om thuis en eigenlijk overal te doen. En na tientallen jaren met extreme hoofdpijnklachten waarbij niets hielp ben ik er nu echt vanaf. Soms voel ik weer dat het een beetje terugkomt en dan doe ik de oefeningen weer en is het weer weg voor lange tijd.