Tips gezocht: wondgenezing

Discussion in 'De lounge' started by pietje1987, Sep 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

4 weken geleden heb ik een keizersnede gehad. Helaas heb ik wat problemen met de wond. Vorige week is hij een stukje open gegaan en was de wond (heel) licht ontstoken. Dinsdag ben ik bij de gyn geweest, die heeft het helemaal schoon gemaakt en nu zou het vanzelf moeten helen (elke dag twee keer douchen, gaasjes erop). Maar het gaat nog niet zo snel als zou moeten.

Ik weet dat wondjes sneller helen bij een goede gezondheid en goede weerstand. Heeft er iemand nog tips (homeopathisch? Bepaalde voeding?) om de wondgenezing te bevorderen?

(Overigens heb ik over een paar dagen weer een afspraak bij de gyn, maar ik bekijk ook graag de wat meer alternatieve mogelijkheden!)

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn kraamverzorgster zweerde bij Arnica, dat geneest van binnen uit. Het is homeopatisch.

pietje1987 likes this.
  3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Vit c en rust

pietje1987 likes this.
  4. PeAn

PeAn Niet meer actief

Honingzalf!

G89, Lente1986 and pietje1987 like this.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Eiwitten!

Wij geven patiënten extra eiwitten als ze wonden hebben.
    Vifit heeft nu een proteine lijn.
    Al heeft melkunie bijv. ook kwark met veel proteine.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Eiwitten idd!
    Ik ben enkele weken voor mijn BWC - hele grote wond dus!! - eiwittenshakes gaan nemen zodat de wond beter genas. Ook vanaf operatie arnika genomen.
    Eiwitten: ik zou niet gewoon kwark oid nemen maar echt van die shakes, bijv van de Tuinen en dan daar echt bizar veel van nemen.
    Verder gewoon zo gezond mogelijk eten.

Sterkte met het herstel.

pietje1987 likes this.
  7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Medihoney Barrier Cream is heel prettig :)

pietje1987 likes this.
  8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    La roche posay heeft ook een fijne crème maaaaaaaaaaaaar je mag echt niets op een open wond smeren.

pietje1987 likes this.
  9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Absoluut dit.

Wij hebben het voor het eerst gebruikt bij mn broer die zn been brak op meerdere punten en die was helemaal zwart. Dokter zei duurt minstens 1 jr voor t weer normaal is. Elke dag ingesmeerd met de zalf eb de pilletjes, 3 mnd later alles goed.

Sindsdien gebruik ik het voor flinke plekken en wonden. Na mn bevalling gelijk begonnen, knip herstelde onwijs snel.
    Vriendin bij wie t na 6 weken nog los zat laten ophalen en 1 week later was het dicht.
    Mn pa bij een wond bij zn bips, binnen 2 weken hersteld.

Deze bevalling ligt het weer in mn tas. Grote aanrader! Arnica montana d6;

https://www.google.nl/search?q=arnica+montana+d3&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=sinv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjXhof5s8_dAhXlsaQKHUzZBUcQ_AUICigC&biw=360&bih=512#imgrc=DXMKHC_8lte_RM

pietje1987 likes this.
  10. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Als het met bovengenoemde tips niet beter gaat; De wondverpleegkundige! Ik heb bijna een jaar met een grote open wond lopen tobben (abces bij mijn stuitje). Chirurgen wisten geen oplossing meer, dus doorgestuurd naar de wondverpleegkundige. Die zei: met 6 weken heb ik het dicht!
    Ik was ontzettend sceptisch, want als chirurgen het al niet meer weten, waarom een verpleegkundige wel? (vooroordeel, I know!)
    Met 4 weken was het volledig genezen met speciale gaasjes en pleisters! Top!

DastyQueen and pietje1987 like this.
  11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,842
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    honingzalf ! Ben er zelf ook al fan van nu (grote buikwond o.a) . Ik heb zelf nu mesitran soft gel - maar de tube is bijna leeg- de wondjes bijna dicht - maar ga toch nog honingzalf halen. Stel er schiet weer wat open.. Honingzalf werd me ook aangeraden door veel lotgenoten met soortgelijke buikwond. Wondverpleegkundige die ik van de week zag vond het ook prima.

arnica is denk ik altijd wel een goede aanvulling. Sterkte!

pietje1987 likes this.
  12. pietje1987

Wauw wat veel tips al!! Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht!!

Ik zal sowieso de arnica tabletjes bestellen/halen. Mag die honingzalf ook op een open wond?? Ik vind dat toch een beetje eng...

13. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Eiwitten eten en spoelen met kamillosan dit is kamillewater. Kamille maakt schoon en werkt ontstekingsremmend

pietje1987 likes this.
  14. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik zou geen zalf in een open wond smeren.
    Honing werkt antibacterieel er zijn ook honinggazen, daar zou ik eerder voor kiezen.
    Maar met 2x daags spoelen, eiwitverrijkt voedsel kom je al een heel eind denk ik.

DastyQueen and pietje1987 like this.
  15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik lees mee (gewoon geïnteresseerd). @ts veel beterschap.

pietje1987 likes this.
  16. pietje1987

Ik zal het woensdag in het ziekenhuis eens vragen!

In de tussentijd heb ik eiwitshakes, vitamine C en arnica tabletten besteld. Ik slik al een multivitamine maar door het slaapgebrek met een baby lijkt mij dit een mooie aanvulling!

Erg interessant ook overigens!!

17. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Zou in het zh vragen om verwijzing naar wondverpleegkundige. Das beter dan zelf aanrommelen.

DastyQueen likes this.
  18. pietje1987

Denk je dat dat al nodig is? Het is echt maar een klein wondje (halve centimeter denk ik) en vorige week dus behandeld door de gyn... het is nu bijna 1,5 week dat het plekje open is.
    Ik was sowieso niet van plan om echt te gaan rommelen, moet woensdag weer naar de gyn. Maar het verbeteren van mijn weerstand en dergelijk lijkt mij ook geen kwaad kunnen.

maartje84 and DastyQueen like this.
  19. Mempie

Mempie Actief lid

Sep 2, 2018
    185
    161
    43
    Female
    Ik zweer bij Calendulan wond spray van vsm, niet overal verkrijgbaar maar moet je maar op Google waar ze 't hebben. Meerdere mensen in m'n fam hebben 't al gebruikt, binnen werkelijk waar 1 a 2 dagen 3 x per dag gebruiken heb je al een goed korstje, droogt heel snel in en je voelt echt over plekje wondje wat eerst week nat was een laagje komen, en binnen no time dus heling. Absolute aanrader voor paar euro. Zou 't verkiezen boven honingzalf ook. Mijn ervaring als verpleegkundige is toch dat pappen en nat houden miss goed is bij grotere wonden etc maar voor een halve cm wondje denk ik niet dat het de snelste manier van dichten is.. Maar goed slechts mijn mening! Succes :)

pietje1987 likes this.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,647
    8,391
    113
    Female
    Zelfgemaakte knoflooksoep eten. En wat vaker verse knoflook door je eten doen.

pietje1987 likes this.

Share This Page