Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of er positieve ervaringen zijn met Dit needling therapie?! Na een jaar aanmodderen hoop ik uiteindelijk eens pijnvrij te zijn. De ellende begon vorig jaar in week 6 tijdens mijn zwangerschap, acuut had ik last van bekkeninstabiliteit. Drama! Week 14 gestopt met werken. Ik keek uit naar het moment van de bevalling, want ik dacht pijnvrij te zijn! Echter na een (geplande) Ks was de pijn (naast de pijn van de Ks) dubbel zo erg. Dag 3 na Ks wist ik niet waar ik het zoeken moest. Mijn rug, mijn bekken en mijn heup. Nou ja ik dacht komt goed. Alleen werd de pijn steeds erger, een knik in mijn rug en een scheefstand tot 2 maanden terug ik kon mijn voet niet eens meer optillen om een stoeprand op te tillen. VeeVeel rusten, mij laten helpen met mijn meiden en in huis, veel tramadol en diclofenac kan ik nu weer uit de voeten. De HA dacht een hernia, weer rusten, maar de fysio dacht dat het te wijten was aan overbelaste spieren in mijn bil, want heb uitstraling van heup tot tenen icm de welbekende tintelende/verdoofde onderbeen wat je ook ziet bij een hernia! Door die knopen in mijn spieren komt er druk op mijn ischiaszenuw, waardoor de uitstralingen mij teisteren! Vandaag dus Dry Needling gehad. Accupunctuur naalden die ze in de spieren zetten om triggerpoints aan te prikken, met de bedoeling dat die spieren ontspannen! Ik hoop dat het werkt, het was een bijzonder gevoel, heb nu veel pijn (na reactie) . En volgende week ga ik weer! Ik begin dinsdag weer met werken, na 10 maanden thuis zitten (ziektewet, verlof, ziektewet zonder baan en dinsdag een nieuwe baan!)
Ik krijg het soms ook. Ook bekkeninstabiliteit. En hier helpt het echt goed. Wel even een uurtje plat na een behandeling. Ik heb op mn 12e een auto ongeluk gehad. En heb tot mn 20e alle therapie geprobeerd die er is. Niks hielp. Tot ik bij een bekken therapeut kwam die ook dry needling doet. Na een halfjaar al bijna geen pijn meer en na een jaar pijn vrij. Ik hou het nu wel bij,ga elke 2 a 3 weken heen en heb echt geen pijn meer. Tenzij ik gewoon dingen heb gedaan waar elk lijf last van krijgt. Mijn ervaring is dus super positief!
Ik heb nu 2 behandelingen en 1 proef behandeling gehad. Ik heb het nu voor mijn nek en tussen de schouderbladen gehad. Nu moet ik het ook nog krijgen halverwege de rug. Tot nu toe merk ik jammer genoeg geen verschil. A.s. maandag moet ik weer. Ik kijk het even aan en anders toch naar een andere oplossing kijken. de napijn herken ik gelijk zeker in mijn nek pffffff het leek wel of er ieder moment kramp in kon schieten. Sterkte ik hoop voor je dat je er baat bij gaat hebben
Ik wordt regelmatig geprikt in de spieren rondom mijn bekken. Bij helpt het altijd best goed. Ik ben dan weer een tijdje af van de uitstraalpijn en pijnlijke huid in die regio. Ook een keer behandeling voor mn nek gehad. Dat hielp echt goed. Bij mij zijn mn klachten helaas chronisch en moet ik op tijd aan de bel trekken voordat de boel helemaal verkrampt
Mijn schoonmoeder laat het doen en heeft er veel baat bij. Eerst kreeg ze om de paar weken botoxinjecties, maar dry needling werkt voor haar veel beter. Zij heeft nu geen botox meer nodig.
Ik heb het gehad. Voor de bekkeninstabiliteit is al bijna 2 jaar geleden em ook al zo lang klachtenvrij. Voor mijn nek en rug ook gehad en zijn de laatste behandelingen 4 mnd geleden. Ook klachten vrij. Laatste zal wel geregeld herhaald moeten worden. Ik heb er heel veel baat bij gehad!
Nooit geweten dat het ook voor bekkenklachten kan helpen. Ik heb net wat zitten zoeken, maar kan nergens vinden wat zo'n behandeling kost. Ik ben helaas al door mijn fysio voor dit jaar heen, na 18 behandelingen voor mijn bekken waar ik geen enkele verbetering heb gemerkt. Dus als ik iets extra's ga doen, zal het zelf moeten betalen. Weet iemand wat zo'n behandeling ongeveer kost?
Ik betaal mijn fysio 45 euro per uur als ik buiten mn pakket dit.. alleen ik denk dat dry needling alleen wel goedkoper is..
Bedankt voor jullie ervaringen!! Goed om te lezen dat sommige er baat bij hebben (gehad). Pijn valt nu mee, had ook eigenlijk geen uitstralingen vandaag, nu wat bij mijn enkel, normaal had ik op.dit tijdstip al 4 diclofenac op, maar vergeten.. Misschien kan het helemaal niet zo snel, maar heeft ze de tape er goed opgeplakt! Ik ben ook al bijna door mijn 18 sessies heen voor dit jaar, als ik in december wist dat dit allemaal zo'n lange nasleep zou hebben dan had ik mijn pakket uitgebreid! Maar helaas... Heb er geloof ik nog 4 te goed, hopelijk red ik het ermee!!
Ze heeft trouwens behalve mijn bilspieren (die op die zenuw knellen) ook wat in mijn bekkenrand (bij onderrug) geprikt, nu erg zere stuitje..
Steeds meer fysiotherapiepraktijken bieden het aan. Volgens mij zijn de kosten te vergelijken met die van een manueel therapeut. Zo wordt het iig bij mij gedeclareerd. Iets in de 40 euro. Omdat ik neurologische problemen heb en daardoor niet recht loop blijven mn bekkenklachten bestaan. Ik heb gelukkig een chronische indicatie voor fysio. De eerste 21 behandelingen moet ik zelf betalen maar daar ben ik met 3 sterrren aanvullend verzekerd.
Ik ben ook erg positief over deze vorm van behandeling, heb nu drie behandelingen gehad voor rug en nekklachten, Alleen ik vind het behoorlijk pijn doen hoor tijdens de behandeling,.... Jullie dan? Maar goed het werkt!!!!! Dat is me heeeeel veel waard.
Ik mag volgende week vrijdag voor de eerste keer....voor mijn schouders en nek. Ben benieuwd! Ik vind het in ieder geval de moeite waard om te proberen.