Welke gebruik jij en waarom? Ik doe sinds kort een circuit-training/bootcamp en zoals vandaag in de ochtend. Maar na die tijd zit ik echt nog een uur na te shaken, maar moet ik wel zo douchen, baby verzorgen, lunch maken, kinderen ophalen etc etc. Nou kreeg ik de tip om een eiwitshake na de tijd te nemen, om sneller te herstellen. Op internet lees ik zoveeeeeel info, dat ik geen idee heb waar te beginnen. Wie kan mij wat nuttige info geven? Alvast bedankt!
Ik lees mee want ik heb het zelfde. Ik heb vanmorgen mee gedaan aan BURN. Ik moest echt ff 10 minuten uitzitten voordat ik weer op de fiets naar huis kon. Eenmaal thuis snel een banaan gegeten. voor de tv en toen gaan douchen. En nu gaat het wel weer. Zo nog ff in huis aan de gang. En morgen vroeg weer richting de sportschool HIhi.
Een eiwitshake helpt idd voor herstel maar niet direct om sneller van je shaken en moeheid af te zijn. Je lichaam vreet energie tijdens het herstellen van een training en pakt alle voorradige energie waaronder ook eiwitten... wat weer tenkoste kan gaan van progressie in spiergroei. Vandaar dus de extra eiwitten om daar extra in te voorzien! Beter pak je een banaan ofwel snelle kh na het trainen
Dus het zou wel helpen voor bij het sporten? Helemaal omdat ik zo'n beetje 1 dag rust heb. Ga nu woensdagavond, vrijdagochtend en zondagochtend. Op dinsdag loop ik veel en ik merk het dan echt in mijn bovenbenen. Die voelen ontzettend zwaar aan. @twee: Jij gebruikt ze als maaltijdvervangers?
ik breek ook even in met een vraag. ik doe 3x per week krachttraining, ben inmiddels allang op streef en blijf eigenlijk nu maar afvallen terwijl ik dat niet meer wil. ik woog vanmorgen 67.5 terwijl ik niet minder wil als 68-69. ik eet zeker genoeg maar kreeg idd ook de tip om eiwitshakes te gebruiken bv extra op de trainigsdag. alleen mijn probleem is... ik walg van shakes, milkshakes, smoothies etc. ik krijg dat echt niet weg. is denk de structuur ofzo, geen idee maar dik vloeibaar drinken, brrrr zon eiwitshake moet ik dat vergelijken met bv dus idd een milkshake ofzo?"want dan hoef ik er sowieso al niet aan te beginnen
Ja, het toevoegen van eiwitten helpt bij sporten. Als je er niet genoeg uit je voeding haalt. Een beetje overschot is geen ramp, maar echt structureel teveel eiwitten kan schadelijk zijn voor de nieren.
wat is dan teveel? ik zit gemiddeld per dag rond de 115 gram. soms iets meer soms iets minder ben 1,74 en 68 kilo
Nee is niet te vergelijken met een milkshake.De structuur is anders en de temp natuurlijk. Maar je moet geen shakes pakken he. Alle eiwitten uit je voeding is beter. Eventueel met magere franse kwark bvb... In mijn ogen zijn snelle kh van groter belang direct na de training.
Topsporters zitten op zon 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Een normaal persoon zou gemiddeld zon 1.5 gram eiwit binnen moeten krijgen. En bvb eenmalig 160/180 gr zou geen probleem zijn maar dat moet niet dagelijks gebeuren.
ja dat heb ik ook gelezen en hou dan even 1,7 gram aan. topsporter wil ik mezelf ook niet noemen maar goed 3x per week krachttraining doet ook niet de gemiddelde nederlander dus heb dat even aangehouden. kwam ik op 115 gram dus zit denk wel goed. ga ik maar niet aan die shakes beginnen want ik krijg het dus toch al niet weg en ga mezelf dan niet kwellen. probeer nu maar even een boterham per dag extra om niet af te vallen. kijken of dat werkt
magere franse kwark eet ik idd ook. is mager beter vind jij als volle?"tis nu puur om niet meer af te vallen eigenlijk
Van breaker hebben ze ook een eiwit versie. Ik gebruik weleens shakes, maar moet vanwege een operatie en speciaal dieet dagelijks minimaal 68 gram binnenkrijgen en dat lukt niet altijd, dan neem ik zo'n shake. Zou wel eerst naar andere dingen zoeken, die breaker zit bijv 12 gram is dus dat is een redelijke hoeveelheid. 100 gram biefstuk tikt ook aardig aan! Kip, noten, magere kwark.. Zit allemaal veel eiwitten in.