Iemand ervaring hiermee? Heb vandaag eerste behandeling gehad ivm chronische nek-/schouderklachten. Ik had er nog nooit van gehoord.. Wat is Dry Needling - Medivisie Fysiotherapie Almere | Manuele Therapie, Lymfedrainage, Acupunctuur
Hoi, Ja dat ken ik, het wordt bij mij al een tijdje toegepast voor mijn rug en de laatste tijd ook voor mijn nek en schouders. Mijn spieren ontspannen er wel even van, maar het heeft geen blijvend resultaat. Gr MB2005.
nee hij zei ook dat het niet blijvend zal zijn, ik moet ook mijn houding verbeteren maarja das lastig...
Ik heb het een tijdlang wekelijks tot tweewekelijks gehad via mijn fysiotherapeut... Hier ivm aanhoudende rugklachten / zenuwschade na een hernia-operatie... De eerste dag had ik vaak meer pijn, en daarna gaf het een aantal dagen echt verlichting! Helaas niet blijvend, maar in combinatie met andere therapie hielp het mij wel... Ik vond het trouwens wel een aparte ervaring de eerste keer, eigenlijk voel je weinig van het naaldje zelf, maar zodra het een triggerpoint raakt, mennnnn... ik zakte door de grond! Als de naald er eenmaal inzat voelde ik de spanning wegvloeien, heel bijzonder...
Bij mijn moeder doen ze dit, die geeft ook aan dat je de volgende dag veel pijn hebt, dat prikken doet ook pijn, maar daarna gaat het vaak een tijdje beter, maar inderdaad, het komt helaas weer terug.
Hij heeft drie triggerpoints geprikt, de laatste was een grote dus hij waarschuwde al dat het zeer kon doen. KOLERE ik zat tegen het plafond! Voel het nu nog wel maar het trekt allemaal niet meer zo..
Manlief heeft het gehad, en er heel veel baat bij gehad. Maar net als hier boven niet geheel blijvend. Al is het wel 10 keer beter dan voorheen.