Y is niet altijd een Ij! Lynn is ook nog nooit Lijn geworden..Y spreek je gewoon zo uit als de ouders het graag willen Verder vind ik Dries ook leuker dan met de Y, terwijl ik toch heel gek op Y's ben
Ik zou Drys (ongeveer) uitspreken als Dries, en denken dat het een friese jongen betreft. Als je een IJ klank wilt, moet je ij schrijven en niet y. Voor zo ver ik weet spreek je de y nooit uit als ij, maar altijd als ie. Of heeft iemand daar andere voorbeelden van?
Ik ken een man van 50 die heet Dries! Ik Moest gelijk aan hem denken! Drys zou ik uitspreken als Drijs
Moet gelijk aan Dries Roelvink denken... hihi Maar ja.. Drys zou ik zeker niet doen.. dat vind ik persoonlijk niet echt mooi geschreven.. Dus ja... Dan zou ik Dries zeggen, als ik moest kiezen.
Drys voelt een beetje verkeerd ja, ik zou dan persoonlijk als je aan Dries een leuke draai wilt geven voor Driss gaan. Dit is de spelling die door mensen van Arabische afkomst wordt gehanteerd.
Ik zou voor Dries gaan, stoer en simpel Verder eens met onderstaand, een y wordt volgens mij altijd als ie uitgesproken