Hoeveel uitgeven aan kraamcadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar wat gebruikelijk is om te geven als kraamcadeau. Wat geven jullie er aan uit?

In dit geval gaat het om mensen die dichtbij ons staan (zus). Wat zouden jullie doen? Ik heb nu voor 50,- aan allemaal dingetjes voor in een pakket. Ik wil daar nog een hema cadeaubon bij doen, maar mijn man zegt dat dit echt meer dan genoeg is. Bij de vorige baby van hun hebben we ze een groot cadeau gegeven t.w.v. 100,-

Wat vinden jullie?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja als je voor de vorige baby 100 euro hebt uitgegeven zou ik dat nu weer doen. daar zou ik geen onderscheid inmaken dan.

heb zelf geen ervaring met kraamkados van directe familie. wij zijn de laatste in de luiers. kinderen van schoonzus en zwager zijn allemaal al pubers, volwassen;)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou zeggen zo tussen de 50-100 euro voor zusje/broertje..

Vriendinnen 30,00

kennissen 10,00-15,00

4. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik weet niet eens voor hoeveel ik aan spullen heb gekocht.. (bij zus)
    voor haar dochtertje heb ik zoveel gekocht de hele 9 maanden lang, aan kleertjes, speelgoed, knuffels..
    heb zelf een babyshower georganiseerd.. Helaas is het engeltje met 42 weken overleden en heeft ze er niet van kunnen genieten
    :(
    me zus is nu zwanger van een mannetje, ze moet nog 6 weekjes, en heb ook al aardig wat gekocht en gegeven, en zal het deze 6 weken ook nog wel doen :D
    ik geef dit x geen babyshower.. dit omdat mn zus ook ver weg woont en elke week op controle moet gezien met de vorige zwangerschap.

maar antwoord op je vraag... ik vind dat als je al een hoop dingetjes heb, je niet persee naar geld hoeft te kijken, het gaat ook om wat je geef en niet voor hoeveel geld.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Voor kinderen in hetzelfde gezin zou ik geen onderscheid maken, verder hier hetzelfde als bij mamavesmee.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou denk ik voor mijn broer rond de 100 euro uitgeven.
    Of ik zou ze een groot cadeau geven, iets van een maxicosi ofzo, en iets kleins erbij.

Voor vriendinnen doe ik rond de 50 euro, meestal geef ik tijdens de zwangerschap een paar cadeautjes: 1 cadeautje als ik net van de zwangerschap af weet, 1 rond de 20 weken, en iets als het verlof in gaat.
    Hoeven geen grote dure dingen te zijn, een leuk shirtje is ook goed.
    En als ze bevallen is meestal altijd nog een leuk kraamcadeau.

Voor kenissen vind ik 15 euro genoeg.

7. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hier hetzelfde denk ik!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij de eerste zwangerschap van zowel zussen als schoonzus bijna 100 euro uitgegeven aan iets wat weer opnieuw gebruikt kon worden. Ik had wipstoeltjes aan beide zussen gegeven en mijn schoonzus wou graag een domooseat.

Daarnaast natuurlijk nog wel iets bijgekocht toen ze bevallen waren (kleertjes geloof ik).

Tussen de 1e en 2e van mijn zus zit 6 jaar, dus heb ik opnieuw een wipstoel gegeven. Deze heeft ze voor haar 3e kindje weer gebruikt. Toen heb ik niet opnieuw iets groots gekocht.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier altijd tussen de 50 en 100 euro

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik word deze maand voor het eerst tante. Ik heb een kraammand voor ze gemaakt van in totaal ca. 75 euro.

Voor andere familieleden en vriendinnen zou ik 25 euro doen. Voor kennissen 15 euro.

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

mijn broer heeft een babyfoon van ons gehad,
    schoonzus, borstkolf en fleswarmer en flesjes
    neefje heeeeeel veeeeeeel kleertjes

Hier dus iemand die totaal niet naar het geld bedrag heeft gekeken, maar naar wat ze echt moesten hebben (zelf geen geld voor)

Maar ik denk dat 100 euro een heel mooi bedrag is, aangezien je dat bij de 1e ook hebt gedaan

50,00 hebben we bij onze beste vrienden gedaan
    25,00 doen we standaard bij familie
    10,00 - 15,00 bij kennissen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor een zus zeker 100 euro.

Goede vriendinnen 50 euro.

Gewoon kennissen 20 euro.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb voor broers/zussen ook altijd ongeveer 100 euro gedaan.
    Verder weg dan wel een stuk lager. max15 zeg maar. hangt af van wie t is. en of ik iets leuks kan vinden voor dat bedrag

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dit klopt idd ook wel met wat ik doe

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Pff wat een hoge bedragen! Bij zussen heb ik iets tussen de 30 en 50 euro gedaan.

Goede vrienden rond de 20 euro.

En kennissen max 10 euro.

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Als je financiele situatie hetzelfde is gebleven zou ik trouwens wel voor hetzelfde bedrag geven als bij de eerste.

Maar als je zelf bijv. een kind hebt gekregen en minder bent gaan werken (en er dus financieƫl op achteruit bent gegaan) dan zou ik wel minder geven. Tenzij je je natuurlijk nog steeds die 100 euro makkelijk kunt veroorloven...

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #17 Pluis81, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    Ik word in April voor het eerst tante (broer & schoonzus).
    Toen ze met de eerste echo-foto's kwamen had ik een mand met zwitsalproducten en twee spenen gegeven t.w.v. ongeveer 30 euro.
    Ze mogen van ons nog een cadeau uitzoeken zoals een fietsstoeltje,kinderstoel,babyfoon, complete badkamerset of zoiets dergelijks.

Voor vriendinnen doe ik ongeveer 30 euro maar 1 vriendin van mij is al 4,5 jaar bezig dus als zij zwanger raakt krijgt ze wel een groter cadeau.

18. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Broer en zussen 150 euro
    familie 30 tot 50 euro
    kennissen 10 tot 20 euro

19. danip

danip Niet meer actief

Nou daar ben ik weer :D

Voor de eerste hebben we een babyfoon gegeven, en nog een paar kleine dingetjes voor de baby zelf. Nu heb ik dus een mand klaar met heel veel leuke dingetjes, zowel voor de ouders als voor de baby. Dus voor de eerste was het meer en cadeau voor de ouders, en niet specifiek voor het kindje.

Ik denk dat ik er toch maar een cadeaubon bij doe, want ik wil niet 1 van de kinderen voortrekken (ook al gebruiken ze de babyfoon nu daarvoor). Ze hebben ook niets groots meer nodig dus dan vind ik het zelf ook wel wat lastig om wat te vinden.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, weet ik in ieder geval dat het beide niet abnormaal is ;)

20. Sijke

Sijke Bekend lid

grote bedragen hoor! Als ik aan alle broers/zussen/schoonzussen/zwagers een kado van 100,- zou geven zouden we nu al arm zijn, maar ja, dat hangt er natuurlijk maar vanaf hoe groot je fam. is!

Deel Deze Pagina