Kleine wonig en 2 kids ?

Discussion in 'De lounge' started by linda84, Nov 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Weet niet zo goed waar ik dit onderwerp neer moet zetten, dus dat maar hier.

Over een half jaartje zouden wij graag voor een 2e wondertje gaan. Nu wonen wij erg klein 85 m2 en hebben 2 slaapkamer. Ideaal lijkt het me niet maar de huizen zijn hier zo duur dat een groter huis geen optie is.

Toch wil ik(we) graag een 2e. Zijn er hier nog meer moeders die klein wonen en hebben jullie mischien tips ? (manlief ziet nog beren op de weg)

2. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,087
    1,069
    113
    Wij hebben 54m2 met 1 kind,
    en een volgend kindje zou er ook nog bij passen.

We hebben twee kleine slaapkamers,
    en zouden er nog wel een bij kunnen maken eventueel.
    Maar sowieso zou 't kindje dan nog 6 maanden bij ons op de kamer slapen,
    en we zouden ook eventueel wel op een slaapbank willen slapen. :)
    En dan hebben we gewoon twee kamertjes voor de kids.

Ik (en mn man) zie het helemaal zitten.
    Het enige wat ik een beetje vervelend vind,
    zijn al die vragen van mensen of het wel past enzo.. ;)
    Tuurlijk past het. We zijn gewoon zulke luxe gewend qua ruimte.
    Vroeger woonden mn moeder met 10 broers en zussen (+ouders) op 100m2,
    en nu wonen mn ouders met z'n tweetjes op minimaal 200m2. 8)

De kinderen zouden toch ook bij elkaar op de kamer kunnen?
    Of is er geen mogelijk tot het maken van nog een kamertje? (stukje kamer inleveren oid)

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Wij wonen in een flat en ik ben zwanger van de tweede. Wij hebben ook twee slaapkamers. Het is wel een ruime flat, maar toch niet ideaal natuurlijk. Het was de bedoeling om al verhuisd te zijn, maar dat gaat nog wel een half jaartje duren.

De baby komt het eerste half jaar bij ons op de slaapkamer, omdat dit ook weer best een ruime kamer is past er een ledikant en een commode in. En dus ons bed, een kledingkast en een tvkastje. En nog een droogtoren. haha het klinkt nu als een soort balzaal, maar dat is het niet hoor. Als je het efficient neerzet past het.

Verder neemt een baby natuurlijk niet heel veel ruimte in, als je nog plek hebt voor een box ben je al een heel end.

Ik zou je wel aanraden om toch te proberen te verhuizen als je kindje wat ouder wordt, want het gaat natuurlijk wel hoe langer hoe meer ruimte innemen. Maar als dat niet kan, kunnen de kinderen als ze er oud genoeg voor zijn misschien bijelkaar op de kamer. dat willen wij zelf niet, want ik weet niet wat mijn dochter van dan 3 gaat doen. Misschien legt ze wel allemaal knuffels bovenop de baby, of gaat ze er lekker bijliggen ofzo. Dat vind ik toch wel een beetje eng. Dus gaan wij echt wel ons best doen om een huis met 3 slaapkamers (of twee en een zoldertje) te bemachtigen.

Succes!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij wonen in een appartement van 80m2, maar hebben wel 3 slaapkamers. Dat scheelt al een hoop denk ik.
    Zie mezelf dan hier ook nog wel een kleintje erbij krijgen, als dat ons gegund is natuurlijk.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ruimte niet veel uitmaakt. mijn moeder woonde vroeger met zijn 9-en in een klein huis.. Zou je kinderwens niet opzij zetten voor woonruimte.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    We hebben gisteren een kledingkast voor in de meterkast gekocht. Zo kunnen we als er een 2e bij komt onze kledingkast op de kamer van mijn dochtertje zetten en die van haar wegdoen. Denk wel over veel meer na nu. De slaapkamer van mijn dochtertje is ongeveer 4 meter bij 2,10 meter. Niet erg groot dus voor 2 kindjes.
    Zat erover te denken om een 2e eerst bij ons op de kamer te leggen. Heb wel al een heel mooie hangwieg gezien !

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goed hoor!

En wat voor kast is dat?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik heb wel een redelijk groot huis maar wij wonen helemaal beneden. Onze slaapkamer, badkamer, allemaal beneden. Naast onze slaapkamer is een kamertje van 2.10 bij 3.50. Daar slapen beide dames en dat gaat prima! Yinthe heeft tot 2 weken geleden bij ons op de slaapkamer geslapen. Nu staan er in de babykamer 2 ledikantjes en 1 kledingkast. De commode staat bij ons op de slaapkamer. Gaat uitstekend!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb toen ik zwanger was van youame een huisje gekregen met 2 slaapkamers was precies genoeg voor ond 3tjes heel onverwachts bleek ik zwanger van de 2e en hebben een eengezins woning aangeboden gekregen ons huis is 75 m2

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    meryem85: Sorry ik bedoel ketelhok (ben altijd in de war. Daar staat nu een kledingkast van 50 cm diep zonder deuren, soort inloopkast heb ik nu ;)

Pendrag, fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij jou dat slapen op 1 kamer. En het kan dus wel ! Wij dachten er al aan om als ze (haha er is nog geen 2e) een stapelbed in die kamer te zetten. Maar is ook wel lastig als een jongen en een meid op 1 kamer slapen. Dus hopen op 2 meiden.

EN jaaa wat als ik zwanger zou raken van een 2 ling ? Dan hebben we echt een probleem kwa ruimte. (zit wel in de familie)

11. TellMe

TellMe Niet meer actief

Wat een leuk topic ! Ik lees vaak mee maar eindelijk heb ik weer eens de behoefte om te reageren :D

Wij wonen op 45m2 ZONDER slaapkamers met zijn 4-tjes, de meiden zijn 2,5 en 6 maanden. Ze slapen min of meer in de keuken, alleen afgeschermd door een gordijn. Wijzelf slapen in de woonkamer op een slaapbank. Het is gewoon 1 grote open ruimte met alleen een badkamer waar een deur in zit.

Toen mijn vriend en ik hier samen woonden kon ik me nooit voorstellen dat dit zou lukken met 1 kindje maar het lukt en nu dus zelfs met 2 :)

We hebben het zo ingedeeld dat alles past, 2 leuke bedjes voor de meiden, een box, een salontafel, een mega kledingkast, een bar om de kids te verschonen, een buro met burostoel en een bankje voor als er visite is. Alles heeft hier een vast plekje en iedere vierkante cm is benut 8)

Soms word ik wel gillend gek van het eeuwige volle wasrek in de woonkamer of het flesjes klaarmaken in een koude badkamer midden in de nacht :p En niet te vergeten iedere dag je bed opklappen en de dekbedden in een kist.

Wij wonen in Amsterdam middenin de Jordaan en willen eigenlijk niet weg. De buurt is ZO leuk, echt een klein dorp. Met ons eerste meisje zei iedereen al : 'wanneer gaan jullie verhuizen?' en wij zeiden dan altijd : NIET :)

Maarrrr uiteindelijk zijn we onlangs toch gezwicht ... we hebben een nieuwbouw appartement gekocht van 100m2 want het wordt nu toch wel erg krap. We gaan hier weg met pijn in ons hart maar het kan gewoon echt niet anders. Over een half jaartje is het zover en eigenlijk heb ik er nu wel zin in, gewoon slapen in een bed dat klaarstaat, een afwasmachine en gewoon ECHTE slaapkamers !

Wel grappig dat hier vroeger hele gezinnen leefden met 8 kinderen. Toen was dat heel gewoon. Stapelden ze ze dan tegen de muur op?

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    jee zeg, ik ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet! Je hebt zeker geen zin om een foto te plaatsen he? ;)

Wij hebben zelf ook in een huisje gewoond zonder slaapkamer en inderdaad alleen een afgesloten gang/keuken, vandaar mijn nieuwsgierigheid. alleen hadden we toen nog geen kindjes! :D

13. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ehhh ja hoor ik maak wel wat foto's. Ik ga eerst even opruimen, dan foto's maken en dan stuur ik je wel een pb'tje met link waar de foto's staan ;)

14. vlademira

vlademira Niet meer actief

wij hebben ook 2 slaapkamers en zijn bezig voor een 2e wel zijn we aan het kijken naaar een ander huis maar we hebben zoiets van als het wel snel lukt dan kan het eerst in een wiegje op onze kamer hebben we met de eerste ook eerst gedaan

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij hebben 2 slaapkamers voor de kids op de eerste verdieping en slapen zelf op zolder...

16. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    knap hoor! allemaal

nu voel ik me meteen een idioot, dankjullie dames, zo'n topic doet goed!

ff mijn situatie;
    we hebben 4 slaapkamers, 1 kindje, bergzolder redelijke woonkamer, aparte keuken én een sere....
    en ik zit me zorgen te maken dat als kindje nummer 2 zich zou aankondigen da het slaapkamertje niet meer erg groot is {we zijn de badkamer aan het verbouwen en hebben een stukje van die slaapkamer gesnoept}.....

17. missyb

missyb Niet meer actief

Wij hebben boven 2 slaapkamers 1 kleine en een grote.
    Onze dochter heeft een eigen kamer, de tweede die als het goed is febrauri komt, slaapt eerst in een wiegje bij ons op de slaapkamer, tot het doorslaapt.
    en dan komt het bij mijn dochter op de slaapkamer.
    beneden hebben we genoeg ruimte voor de kids!

We staan ingeschreven maar dat duurt natuurlijk wel eventjes.
    Maar de kids hebben tot een jaar of 5/6 toch niet echt een eigen kamertje nodig in die tijd zijn we hier alang weg :D

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Lindaaaa ik ben ook erg benieuwd hoe je je huis hebt ingedeeld ! Zou het leuk vinden om naar die foto`s te kijken.

Heeft 1 van jullie toevallig ook een Leander hangwieg gehad. Hij lijkt me erg handig en neemt weinig ruimte in beslag.

19. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    vind het knap hoe jullie het doen.

ik zou het zo niet kunnen en doen denk ik.
    maar ik zit niet in dezelfde situatie.

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    sannnie: mijn ideaal is het ook niet hoor. Vooral niet omdat ik wel een pietje precies ben. Me huis netjes wil houden. En ook al mijn mooie maar grove meubels in huis wil laten. Van de woonkamer mag dan ook niet af. En die is wel 30m2 dus groot genoeg.

Share This Page