Duale baan en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LoveShineALight, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hoi meiden,

Hopelijk vanaf november de kans om een duaal opleidingstraject (2a3 jaar) in de zorg aan te gaan. Iets wat me erg leuk lijkt, maarja.. Wat is de juiste timing?

Hebben een zoon van bijna een jaar en willen graag nog een broertje of zusje als het ons gegund is. Wanneer precies weten we natuurlijk niet, maar ik vind het erg waarschijnlijk dat dit tijdens de opleiding zal zijn.

Hebben mensen ervaring met het volgen van een duale opleiding en zwangerschap?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb tijdens mn opleiding wel een stuk of 3 klasgenootjes gehad die hun kindje tijdens de opleiding kregen. 1 van de meiden is gestopt, de andere 2 hebben de opleiding met een half jaar vertraging afgemaakt. Ze moesten natuurlijk wel fulltime/32 uur blijven werken wat nogal heftig is met een baby... Leuk dat je een opleiding gaat doen!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier ook tijdens mijn opleiding meerdere zwangere meiden gehad, de meeste zijn gewoon door gegaan , met iets vertraging dat wel. Ja het was pittig voor ze , want inderdaad je moet wel gewoon 32 uur werken en leren. Maar het is natuurlijk wel tijdelijk en je doet er zo goed aan om veder te leren. Voor jezelf en je kinderen !!

Daarbij : stel dat je denkt ik wacht tot ik bevallen bent (of wel begin met de opleiding als we een tweede kindje hebben) maar dit kindje komt er niet om wat voor reden dan ook ( je weet het nooit toch). Nu heb je de kans ik zeg grijp hem !!

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb mijn zoontje gekregen in het tweede jaar van de HBO V duaal. Was in de zomervakantie bevallen dus goed getimed qua school 😉 hierdoor geen vertraging opgelopen. Qua praktijk zorgde ik voor het voldoende op voor lopen. Ik heb wel ouderschapsverlof opgenomen zodat ik ipv 32, 24 uur kon werken. Dit was geen probleem. Ik vond het allemaal prima te combineren, maar misschien komt dat ook omdat het mijn eerste was. Voor vragen mag je altijd pb'en

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Ken ook meerdere die een werkend lerende opleiding in de zorg hebben gedaan. Een daarvan zorgde er voor dat ze ver vooruit liep met alles en die is ondanks haar zwangerschap + verlof etc zelfs eerder geslaagd. Een ander heeft daardoor een jaar vertraging opgelopen door middel van een een beoordeelde eind beoordeling. Kan dus alle kanten op, is maar net hoe de zwangerschap loopt en je instelling is. Ow en nog een die de kantjes er van af liep en daardoor ook vertraging opliep, weet niet eens of ze nou eigenlijk wel geslaagd is.

Deel Deze Pagina