Dub dub. Overstappen dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Misschien kun je je huidige huisarts om advies vragen welke huisarts in de nieuwe praktijk het beste aansluit bij jou?

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.365
    2.826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik zag de laatste verhuizing ook op tegen overstappen. Heb daarom eerst om een kennismakingsgesprek gevraagd en pas toen ik merkte dat deze arts bij mij past me ook ingeschreven. Misschien helpt het je als je ook eerst kennismaakt om te kijken of het 'klikt'.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Er is er maar 1. Dus geen keuze uit praktijk. Er werken wel meerdere dokters dus kunnen we rustig kijken wie bij me past.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De 1e 3 jaar niet overgestapt
    Wel een brief van de huisarts gekregen. Dat ik uit de regio viel (7km) en dat als er iets was, de ha niet op huisbezoek zou komen etc.
    Maar mocht daar wel gewoon blijven.

Uiteindelijk wel overgestapt ivm zwangerschap.
    Geen spijt van gekregen, heb nu ook een hele fijne ha. HA heeft ook mijn zwangerschap begeleidt & de bevalling gedaan.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Maken jullie je vooral geen illusie over huisbezoeken want hier komen ze nog niet eens als je niet in staat bent om naar buiten t gaan. Doen ze alleen voor ouderen (wtf).

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Een tijd geleden in precies zo'n situatie gezeten als jij. Wij hebben ervoor gekozen om bij onze fijne huisarts te blijven! Al moet ik wel bekennen dat ik er steeds vaker aan denk om toch te overstappen ivm de komst van de kleine. :)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het lijkt me vooral voor onze zoon beter. Als er iets met hem is wil ik niet eerst een halfuur onderweg zijn. Want die 20 minuten is puur het rijden en dan mag er niks tegen zitten.

We stappen wel over. Lijkt me tpch gemakkelijker. :)

8. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik had ook een hele fijne ha maar hij adviseerde me om over te stappen om al eerder genoemde redenen: de huisbezoeken.
    Kun je niet eerst in gesprek met je eventuele nieuwe ha en daarna een keuze maken?

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik moet sowieso overstappen.

Er werken vijf artsen. Ik ga gewoon zien bij wie ik me het prettigste vind. Kan ik altijd nog een ander kiezen

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan, maar dat verschilt per regio natuurlijk. Hier komt de huisarts gewoon aan huis wanneer echt noodzakelijk.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou blijven. Een goede huisarts is goud waard :)
    En stel die 20 minuten blijken toch te lang dan kan je altijd nog overstappen.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Oh.. Mijn reactie is mosterd! :o:

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hier was het zelfs 10 minuten. Ik verhuisde naar een plaats 2km verderop, maar moest toch veranderen van huisarts.

Deel Deze Pagina