Misschien kun je je huidige huisarts om advies vragen welke huisarts in de nieuwe praktijk het beste aansluit bij jou?
Ik zag de laatste verhuizing ook op tegen overstappen. Heb daarom eerst om een kennismakingsgesprek gevraagd en pas toen ik merkte dat deze arts bij mij past me ook ingeschreven. Misschien helpt het je als je ook eerst kennismaakt om te kijken of het 'klikt'.
Er is er maar 1. Dus geen keuze uit praktijk. Er werken wel meerdere dokters dus kunnen we rustig kijken wie bij me past.
De 1e 3 jaar niet overgestapt Wel een brief van de huisarts gekregen. Dat ik uit de regio viel (7km) en dat als er iets was, de ha niet op huisbezoek zou komen etc. Maar mocht daar wel gewoon blijven. Uiteindelijk wel overgestapt ivm zwangerschap. Geen spijt van gekregen, heb nu ook een hele fijne ha. HA heeft ook mijn zwangerschap begeleidt & de bevalling gedaan.
Maken jullie je vooral geen illusie over huisbezoeken want hier komen ze nog niet eens als je niet in staat bent om naar buiten t gaan. Doen ze alleen voor ouderen (wtf).
Een tijd geleden in precies zo'n situatie gezeten als jij. Wij hebben ervoor gekozen om bij onze fijne huisarts te blijven! Al moet ik wel bekennen dat ik er steeds vaker aan denk om toch te overstappen ivm de komst van de kleine.
Het lijkt me vooral voor onze zoon beter. Als er iets met hem is wil ik niet eerst een halfuur onderweg zijn. Want die 20 minuten is puur het rijden en dan mag er niks tegen zitten. We stappen wel over. Lijkt me tpch gemakkelijker.
Ik had ook een hele fijne ha maar hij adviseerde me om over te stappen om al eerder genoemde redenen: de huisbezoeken. Kun je niet eerst in gesprek met je eventuele nieuwe ha en daarna een keuze maken?
Ik moet sowieso overstappen. Er werken vijf artsen. Ik ga gewoon zien bij wie ik me het prettigste vind. Kan ik altijd nog een ander kiezen
Dat kan, maar dat verschilt per regio natuurlijk. Hier komt de huisarts gewoon aan huis wanneer echt noodzakelijk.
Ik zou blijven. Een goede huisarts is goud waard En stel die 20 minuten blijken toch te lang dan kan je altijd nog overstappen.
Hier was het zelfs 10 minuten. Ik verhuisde naar een plaats 2km verderop, maar moest toch veranderen van huisarts.