Afstand spijlen ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nonie, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Mijn schoonouders hebben een heel mooi ledikant staan waar ml nog in gelegen heeft vroeger. We vinden hem allebei supermooi en ik vind het een leuk idee dat hij er ook in heeft gelegen. Er is alleen 1 maar.. De spijlen staan 8,5 cm van elkaar. Nu lees ik overal dat het 4,5-6,5 moet zijn omdat een kindje er anders tussendoor kan glijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag een goede en veilige keuze maken, maar de gedachte 'destijds was het toch ook goed, waarom nu dan niet?' Speelt ook door mijn hoofd:) graag hulp, ervaringen, tips! Alvast bedankt!

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik had hetzelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan.
    Mede omdat het bedje een beetje onpraktisch was (erg laag).
    Maar ook omdat het bedje afgekeurd is door de kraamhulp.
    Ik had er geen goed gevoel bij.
    Het bedje staat wel in het kamertje en er zullen zeker een paar mooie foto's komen van de baby in het bedje.
    Maar daarna gaat het bedje weer in de opslag.

3. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Heeft de kraamhulp hem bij jou afgekeurd op de hoogte of op de spijlen? Deze kan wel omhoog...
    Lastig he?:)

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hebben we het wel gedaan maat het was een minder groot verschil dan bij jou, (een halve cm).

5. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Dan zou ik idd ook niet getwijfeld hebben Lieke!
    De eerste maanden zal de baby toch in een cosleeper bij ons liggen. Is 8,5 vm echt groot genoeg om er tussendoor te glijden? Het lijkt me zo klein..

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vond dit op internet erover, misschien heb je er wat aan:
    Aan kinderbedjes worden in Nederland wettelijk vastgelegde technische eisen gesteld. De afstand tussen de spijlen van een bedje moet krachtens de Europese norm minimaal 4,5 en maximaal 6,5 centimeter zijn. Het minimum moet beknelling van armen en benen voorkomen. Het maximum moet verhinderen dat het babylijfje tussen de spijlen kan zakken en het kind met het hoofd blijft hangen

Deel Deze Pagina