Wij heten van Dam en nu hebben we wat namen maar een aantal zijn met een D. Ik vond het in eerste instantie niet klinken maar toen ik het met mijn moeder erover had vond ze het helemaal niet raar. Hierdoor ga ik nu toch twijfelen. Ik gebruik een paar voorbeelden want de favoriet wil ik liever niet delen. Damian van Dam Devon van Dam Zouden jullie dit wel of niet doen?
Ja hoor kan prima. Helemaal omdat je ook nog "van" er tussen hebt staan (en al zou je de "van" er niet tussen hebben, zou het ook prima kunnen!)
Ligt voor mij aan de naam, en dan met name het aantal lettergrepen. Daan van Dam vind ik bijvoorbeeld niet lekker klinken, Daniel van Dam kan prima.
Mijn naam en van mijn vriend beginnen met een d en wou ook echt geen naam die zou beginnen met een d, maar de favoriete naam is toch met een d en gaan we dat gewoon doen. Ik zou er niet een te groot probleem van maken
Maakt toch niks uit...hoe vaak wordt een mens met voornaam en achternaam tegelijk aangesproken? Zou meer moeite hebben met een naam als Conny Veer.
Eens met @NurseKel! Zonder de 'van' zou het voor mij alleen geen optie zijn. Te Donald Duck. Maar nu klinkt het heel normaal hoor .
Kan prima omdat het van Dam is en niet alleen Dam. Want dan zou ik namen met een lettergreep vermijden.