Ik heb vanmorgen met de verloskundige gebeld om me aan te melden. Ook al denk ik dat ik pas 4 weken zwanger ben gaan zij uit van mijn laatste menstruatie en die was op 8 augustus. Ze willen me dus a.s. dinsdag al zien voor een termijnecho. Aan de ene kant vind ik het best fijn, want dan weet ik waar ik aan toe ben maar aan de andere kant zie je met net 5,5 weken meestal nog geen hartje kloppen. Ik heb ze al uitgelegd dat ik onmogelijk langer zwanger kan zijn maar zij wilden het eerst zien en dan geloven. Misschien wel goed ook.....Dus dinsdag om 13.00 uur !
Mijn verloskundige denkt ook dat ik langer zwanger ben, terwijl ik zeker weet dat dat niet kan. Ach kindje komt toch wanneer die komt. Alleen zie je wel weinig hoor met zo'n vroege echo. Ik ben voor echo geweest met 6weken5dagen en toen zag je alleen het hartje verder niet.
grappig dit Gister had ik de 1e echo daar werd mij gezegd dat ik 5 weken zwanger ben, maar naar mijn idee kan dat niet want 5 weken terug had ik op 19 augugstus mn laatste menstruatie.(wel een stuk lichter en korter dan normaal) dus naar ons idee als we uitrekenen wanneer we wat gedaan hebben in onze slaapkamer ben ik nu 7 weekjes zwanger. Het zelfde had ik in die tijd met mn dochter toen werd er gezegd dat ik een maand korter zwanger was dan naar mijn berekeningen, hun hielden vol maar ik ook hahahah en ik kreeg mooi gelijk, mn dochter werd precies op de datum geboren dat ik uitgerekend was. Dus tja naar mijn idee kan er wel eens in de echos een verschil zitten, puur omdat ze uitgaan van de standaard grote's dat het vruchtje / babytje op dat moment gemiddeld moet wezen.
Das ook vroeg dan,toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,was ik ook net 4 weekjes,ik vk gebeld maar ik kreeg pas een termijnecho toen ik 10 weken was,met 4 weken valt er namelijk nog bijna niets te zien.Maar ja idd laat ze maar kijken,maar als je nog geen hartje ziet maak je geen zorgen,alloewel ik zelf dat dan heel moeilijk zou vinden.
Hai babe Ik heb ook op 8 augustus mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie gehad. Volgens de berekening van de vk ben ik morgen 8 weken... hoe kom jij erbij dat je 4 weken zwanger bent? veel succes morgen bij de echo, laat je even horen hoe het is gegaan
hoi, mijn laatste was 10 aug en ik ben morgebn 8 weken.wat fijn toch dat je zo snel geholpen word dat is hier wel anders..was alles goed op de echo en hoe lang ben je nu?
ha Babe, ben benieuwd naar je echo.... mijn laatst ongi (of eigenlijk ontrekkingsbloeding na stoppen pil op 1-8) was op 5-8. Dus volgens de standaard berekeningen zou ik nu 8wkn en 4dgn zijn, echter..... afgelopen maandag een termijn echo gehad en was 9,9mm met kloppend hartje... wat paste bij precies 7 weken... dus 9 dagen minder ver dan dat de berekeningen....
Daar ben ik weer. Ik ben ziek geweest de laatste 4 dagen dus dat was even "vervelend"om het licht uit te drukken. De termijn echo was gisteren. Ik blijk inderdaad 5 a 5,5 weken zwanger te zijn. Zelfs nog te klein om een datum aan vast te leggen. Het is nu 2,7 mm groot of klein, het is maar net hoe je het ziet Omdat ik de assistente al had gewaarschuwd dat ik nog helemaal niet zover kon zijn naar mijn idee mag ik over 4 weken nog een keer terug komen. Dan ben ik ongeveer 9 weken zwanger en kunnen ze me wat meer vertellen, dus dat is heel fijn. (ik heb een heel onregelmatige cyclus normaal gesproken en ben nu direct na de pil zwanger geraakt. Ik heb pas sinds vorige week maandag een echt positieve test dus vandaar dat ik nog niet verwachtte 8 weken te zijn )