wel voorweeen zet niet door

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door F1986, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. F1986

F1986 Lid

24 sep 2012
    43
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker & Kapper
    rotterdam
    Hallo,

heb even een vraag.

nu heb ik al regelmatig voorweeen, kan op bepaalde momenten nirt recht lopen van de pijn daar benede.

heb dit ook tegen mijn vk verteld. Ze wilt er nog niets aan doen.

ze vroeg wel na de bevallingen van mijn moeder.
    nu zijn we allemaal op de wereld gekomen met inleiden.

ben alleen vergeten te vertellen dat mijn moeder nooit geen weeen heeft gekregen uit haarzelf.

Kan dat bij mij ook niet het geval zijn?
    Omdat het niet doorzet?!?

Ik ben nu 38 weken zwanger en ben nu al zo moe van die slapeloze nachten door de voorweeen.

kan ik zelf geen afspraak maken in het ziekenhuis voor een beetje hulp?

Alvast bedankt

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Vervelend al die voorweeën. Er is alleen weinig aan te doen. Dit is geen indicatie om je eerder in te leiden. Voor 41 weken zijn gynaecologen zelf ook erg terughoudend met inleiden. Voor die tijd ben je het namelijk aan het forceren en heb je meer kans op een langdurige bevalling met meer risico op bijstimulatie en kunstverlossingen (zoals een vacuumextractie of keizersnede). Daarom wordt er alleen op medische indicatie voor die termijn ingeleidt. Hoe je moeder is bevallen is niet alleszeggend voor jou. Ook daar wordt weinig mee gedaan omdat het dus geen voorspellende waarde geeft. Heb je voor de zekerheid een blaasontsteking uit laten sluiten? Ook dat kan nog wel eens voor voorweeën zorgen. Mocht je er niet door kunnen slapen wordt er weleens in het ziekenhuis een nacht slaapmedicatie en pijnstilling gegeven. Voor de rest is het echt de laatste tijd uitzitten en hopen dat je binnenkort gaat bevallen.
    Veel succes.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina