Dubbel gevoel: ik wil wel maar hij niet....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ellen1973, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Hallo meiden, het is voor mij alweer een tijdje geleden (paar jaar ;)) dat ik hier voor het laatst was..... Ik dacht toen dat ik wel klaar was met 3 gezonde kinderen. Maar ik ben zo erg bezig met nog een kindje. En mijn man dus niet. Hij vindt het echt genoeg, denkt dat hij overspannen raakt van nog een kind erbij. Ik vind dat wel overdreven, want de stap van 0 naar 1 kind was gigantisch, maar daarna nergens last van. Alleen denkt hij erg praktisch ook nog daarbij; een andere auto nodig voor minstens 6 personen, etc.

Wie herkent dit? En (hoe) zijn jullie eruit gekomen? Gaat die hunkering misschien ooit over?

Ik realiseer mij dat het een erg egoistisch berichtje kan zijn in de ogen van mensen bij wie het niet wil lukken. Toch zaten er ook nog 3 miskramen bij voor mij, dus ik weet dat het niet automatisch goed gaat.

Overigens is mijn man ook wel een erg vreemd; hij heeft al 2 jaar een verwijzing voor een sterilisatie liggen, maar nog niet gebruikt. Dat meer omdat hij het te druk heeft. Het liefst wil hij dat ik de afspraak maak :( Maar dat doe ik niet, haha!

Heb zelfs de pil aangeschaft met het idee om hem stiekem niet te slikken. Maar dat is niet mijn stijl.

En we gebruiken dus geen condooms....mijn man gaat voor het zingen de kerk uit. Dus er wordt wel enig risico genomen. Ik vind zingen altijd wel leuk, meer kans he. Maar goed.... weet niet of ik op deze site wel op de goede plek ben?

Groetjes, Ellen

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Hoi, ik heb geen ervaring met wat jij bedoelt, maar reageer even op jullie 'tactiek'.
    Slim van je om niet 'per ongeluk' de pil te vergeten; dat is je man besodemieteren, en dat wil je echt niet (toch?)!
    Op zich wel raar dat hij die afspraak voor sterilisatie niet maakt. Heb je 'm al gevraagd waarom niet? Vindt hij het misschien ook te definitief?
    En tsja, voor het zingen de kerk uit is misschien niet de snelste manier om zwanger te worden, maar de kans is toch vrij groot, lijkt me. Voorvocht enzo. ;)
    Ik denk dat het tijd wordt voor een open, maar serieus gesprek met je man, waarin jullie allebei je mening geven en elkaar niet veroordelen. Sterkte!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hmm ik heb er ook geen ervaring mee maar jullie draaien allebei een beetje om de hete brei heen zeg maar ;)
    Het is inderdaad misschien verstandig om eens een goed gesprek met elkaar te hebben.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoop dat jullie eruit komen, even goed aan tafel zitten jullie 2.. hihi, veel succes ;)

Deel Deze Pagina