Nou zoals de titel al zegt... Jesse is snotverkouden.. Heeft heel veel slijm en zijn neusje zit ook goed vol.. Iemand nog geweldige tips ?? We geven hem al neusspray en hij heeft een Ventolinpompje.. Thanks alvast, ook namens Jesse
stomen met hem in de badkamer, loopt het er zo uit hihi en zn bedje met hoofdeinde iets hoger dan kan hij beter slapen
In plaats van neusspray (of als extra) de neus spoelen met zoutoplossing. (te koop bij drogist en apotheek) En verder de al genoemde dingen als hoofdeind van het bedje omhoog, Luuf, een kwartiertje bij een stomende douche Succes ermee! (hier ook een snipverkouden kindje helaas )
Alvast bedankt voor de reacties!! Nu heb ik nog een vraag.. Hij drinkt nu ook niet/nauwelijks vanwege (denk ik) keelpijn.. Wat kan ik hieraan doen? Hij heeft nu pas 150cc binnen! Krijg er helemaal niks van drinken in!!
een washandje nat maken en in de diepvries leggen in een boterhamzakje en erop laten sabbelen. misschien een waterijsje zonder kleurstoffen? hij moet minimaal de helft drinken van wat hij normaal drinkt en goed opletten of hij natte luiers blijft houden. temp in de gaten houden, bij sufheid of niet vertrouwen contact opnemen met de ha. als je voor de fles/drinkbeker hem neusspray geeft dan gaat het drinken vast ook beter. anders koud drinken geven voor zijn keel en een pcm geven voor de pijn. beterschap voor je mannetje.
Hier altijd bij flinke verkoudheid voor het slapen gaan: - in de douche en wassen met eucalyptus stoombadje (etos) - dan met neuspompje evt nog snot verwijderen (hier kan ze inmiddels zelf de neus snuiten, dus is makkelijker) - evt nog wat druppels zoutoplossing in de neus - evt paracetamolletje geven, dan voelt ie zich wat beter (misschien ook idee voor overdag, zeker als ie maar zo weinig drinkt!) - halve ui onder het bed - luuf smeren op de borst Dan hoor ik haar bijna heel de nacht niet meer en slaapt ze als een roosje! Wat betreft het drinken: misschien als je de melk wat kouder maakt en/ of verdund met wat extra water?? Melk geeft ook slijmvorming en is natuurlijk niet zo fijn als je kindje al zo verkouden is!
Wat herkenbaar! Norah heeft precies hetzelfde! Zij hoest ook best veel. Ook wat verhoging, dus ze zweet behoorlijk, maar wil haast niets drinken. Eten wel iets, dus daar doe ik veel vocht doorheen. Een geraspt appeltje en peertje bevat ook veel vocht, en van haar melk maak ik pap, dan wil ze het wel. Maar die fles...
Thanks voor alle reacties!! Heb er gelukkig gisteravond nog 100cc pyamapapje in gekregen en vanmorgen dronk hij zijn fles van 200cc weer helemaal leeg!! Heb het gevoel dat het wat beter met hem gaat.. Gelukkig... Hij hoest ook wat minder en is weer veel vrolijker.. Hopen dat het vanaf nu weer bergopwaarts blijft gaan.. Zit nu zelf in de lappenmand .. En dat met dit weer!!:x @Norah.. hoe gaat het met je meisje?