hallo iedereen mijn dochtertje lust vanaf de dag dat ik met opvolgmelk begon de opvolgmelk iet dus begon ik met fruitflesje en pyjamapapje nu be ik zover dat ze tussen de middag brood mag eten en ze eet ook een half broodje op advies van het buro was dat ik haar daarna wel melk geven moest ook dit deed ik een fruitflesje maar in zon oakje zit geloof ik 250 daarvan dronkze maar 80 ofzo op dus oets heel veel weggooien iedere keer dit vind ik zonde... dus nu mijn vraag mag ik haar al na het brood eten gewone melk geven en zoja moet ik dan de halfvolle of de volle melk pakken? alvast bedankt
ik denk dat gewone melk pas mag vanaf 1 jaar vanaf een jaar moge ze volle melk. ik dacht dat die fruitflesjes nog 48u in de koelkast bewaard mochten worden moet je eens op het pakje kijken.
Fenneke krijgt af en toe bij haar boterham ook wel eens gewone volle melk in plaats van haar gebruikelijke roosvicee. Dit doe ik meestal als ze s`morgens haar flesje niet heeft leeggedronken,dan krijgt ze tenminste genoeg melk binnen. Ze vind gewone melk ook lekkerder dan opvolgmelk. Nergens problemen mee hoor!
De reden dat je niet alleen gewone melk mag geven beneden het jaar, is dat die kleintjes dan niet genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgen die wel aan de opvolgmelk toegevoegd zijn. In principe kan gewone melk geen kwaad, je kan het gewoon geven zonder problemen, maar dan kunnen er wel vitamine tekorten optreden...Daarom dus liever opvolgmelk..
Alleen vitamine D voldoet niet. Het gaat om vele andere vitaminen/mineralen die in gewone melk niet zitten en die kan je in druppelvorm niet bijgeven..Voor zover ik weet is er geen multi voor kinderen beneden de 1 jaar..
maar zekrijgt savonds haar pyjamapapje 250 die fles drinkt ze wel leeg volgens mij heeft ze dan voldoende van alle vitaminen binnen toch?
Vishesh mag nu ook gewone Melk drinken, maar wij hebben dan als advies gekregen om dan nog wel vitamine D bij te geven. Wij kregen het te horen van et CB omdat vishesh groot was voor zijn leeftijd. Persoonlijk ga ik nog niet voor de melk ik geef hem nl nog maar 3 flessen per dag en van gewone melk wil hij niet slapen en is hij saggo in de ochtend Maar kan iemand mij vertellen waarom baby;s als ze nog heel klein zijn en flesvoeding krijgen ook vitamine D moeten hebben?
Als je minimaal 500cc flesvoeding geeft, hoef je geen vitamine D bij te geven, bij minder dan 500cc geef je een aangepast aantal druppels.. Bij borstvoeding moet je wel vitamine D bijgeven.. Gipsy, eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen hoeveel cc kindjes van 9 maanden minimaal moeten binnenkrijgen..Volgens mij zitten ze dan officieel op 2 flessen van 200cc, dus op 400cc per dag. Vanaf een jaar kun je overgaan op gewone (volle) melk en dan geef je het aantal voor geschreven druppels vitamine D totdat je kindje 3 jaar is.
Kinderen die geen verhoogd risico op allergie hebben mogen als ze gevarieerd eten vanaf 9 maanden gewone koemelk drinken. Je moet dan alleen wel vitamine D bijgeven. De toegevoegde waarde van de andere toevoegingen aan opvolgmelk wordt zwaar overdreven. Al die dingen zitten ook in ander eten en in gewone koemelk. Vanaf 9 maanden is opvolgmelk gewoon geldklopperij.
end na nog wat.... kun je dat nou een beetje vergelijken met opvolg melk? ik bedoel dan stel dat je bv normaal gesproken om 12 uur 150cc opvolgmelk geeft en toevallig heb je geen opvolgmelk en je vervangt dit door gewonen melk is het dan een beetje gleijk? ikbedoel dan in de zin van worden ze er vol van kun je het rekenen als een fles? vindhet moeilijk om uit te leggen hoop dat et een beetje begrepen word anders hoor i khet wel...
Qa voedingswaarde is het gelijk. Het enige verschil is dat er aan opvolgmelk zetmeel toegevoegd wordt waardoor het verzadigender is. Kinderen zitten er dus sneller vol mee, het vult zonder te voeden. Vandaar dat kinderen die slecht eten vaak beter gaan eten als ze i.p.v. opvolgmelk gewone melk krijgen. Maar je kunt gewoon koemelk geven als je opvolgmelk op is, eventueel geef je je kind dan nog wat brood, fruit of een koekje erbij.