Hallo allemaal, Vraagje... Er komen bij ons in de familie aardig wat allergieen voor (ik had als kind zijnde bronchitis en exceem) mn broer had koemelkallergie. Nu komt er in de familie van mijn man hooitkoorts en kattenallergie (alleen bij zwager is dat echt aangetoont) voor. Ook zijn er meerdere met astma. Ik ben dus nu als de dood dat ons kindje ook een allergie krijgt en dan gaat het mij vooral om de kattenallergie. Ik heb zelf katten waar ik vreselijk veel om geef. Ik zou het vreselijk vinden als ons kindje allergisch blijkt te zijn en ik afscheid zou moeten nemen van mijn lieverds. Als ik er alleen al aan denk krijg ik de kriebels. Kan je een kattenallergie voorkomen?? Zowel al in de zwangerschap als daarna? Hoe groot is de kans dat ons kindje deze allergie kan gaan ontwikkelen aangezien de allergieen etc in de familie? Hoe zit dat met koemelkallergie? Ik eet me de hele zwanherschap al krom aan melkproducten, had ik dat beter kunnen laten staan? Ik wil overigens zsowieso 6 maanden uitsluitend borstvoeding gaan geven...tenminste, dat is mn streven helaas kan je niet alles plannen Groetjes maartje
Je kan meteen zelf zuivel producten laten staan met de borstvoeding Voor nu maakt t geen verschil Hier ook veel eczeem etc en toen ik stopte met de bv zat mijn dochter binnen een week onder Groeit er nu aardig overheen
Ik denk dat het wel losloopt... eczeem is wel iets waar kindjes snel gevoelig voor zijn als het in de familie zit. Denk dat kattenallergie een hele kleine kans is, het is bij 1pers aangetoond en je man zelf heeft het niet. Je merkt het snel genoeg... Weet je wat jullie krijgen? Bij ons komt ook zware astma voor, eczeem en dodelijke pinda allergie. Eczeem heeft onze dochter helaas wel, de rest gelukkig niet. We hebben haar laten testen in het zh. Mij is verteld dat de kans niet heel groot is als beide ouders zelf niets hebben. Ook zijn jongens meer dan meisjes gevoelig om astma en huisdier allergieën te ontwikkelen. Je kunt niet voorspellen hoe het gaat, wellicht toch al nadenken over een opvangadres voor je katten als de baby wel allergisch blijkt. Mijn ouders moesten destijds bij mn broertje het hele huis ondersteboven halen; hond, vogel, planten en bloemen, gordijnen, stoffen bankstel; alles moest eruit. Je wilt er niet aan denken maar als het moet dan is het niet anders. Je hebt helaas pas duidelijkheid als jullie kindje er is.
je mag overigens nu alles eten en drinken, dat kan geen kwaad voor je kindje. Als je bv geeft en je kindje heeft kma dan moet je zelf geen melkproducten nemen.
Je kan het nooit echt voorspellen. Maar er lijkt toch wel een positief verband te zijn tussen een natuurlijke bevalling en vervolgens lang bv voor kinderen. Wat betreft katten daar groeien de meeste wel overheen. En koemelk allergie is lastig maar beter nu dan 15 jaar geleden want er zijn zoooo mega veel vervangende producten. Overal is wel wat op te vinden en hopelijk is je kindje nergens allergisch voor.
Als aan beide kanten van de familie allergieen voorkomen is de kans ingeveer 60-70% dat je kindje ook gevoelig is voor het ontwikkelen van een allergie. Hangt eem beetje af van wat voor soort allergie, maar de kans is dus zeker groot. Wat betreft katten: mijn man was vroeger enorm allergisch voor katten. Onze beide dochters hebben flink last van eczeem, maar heb van een kattenallergie nog niets gemerkt. Moet wel bekennen dat mijn kant van de familie helemaal 'schoon' is voor wat betreft allergieen, dus mogelijk speelt dat ook een rol.
Hier staat ook nog iets over erfelijkheid: Allergie - Wat zijn de oorzaken en bijbehorende klachten? | Alles over allergie En nee, helaas kun je de meeste allergieen (incl katten) niet voorkomen.
Je kunt het helaas niet voorkomen. Hier al twee kids met allergie. Ei, pinda, pistache, cashew en cavia. De ander melk en ei. Nu de derde op komst, dus we zijn benieuwd Ik heb 2 keer een natuurlijke bevalling gehad en en half jaar bv gegeven. In overleg met de allergoloog ga ik nu flesvoeding geven. Het lang geven van borstvoeding is niet aantoonbaar goed tegen allergieën, je krijg het of niet. Beide kinderen hebben tot dik 3 onder het eczeem gezeten trouwens, bij ons was dat wel voedingsgerelateerd, trouwens.
Bedankt voor de info dames! We krijgen een meisje dus wellocht dan dus minder kans?? Ik hoop het zo...
Ik krijg nu alleen nog exceem bij hele erge stress verder nooit. Ik heb ook nooit van top tot teen ondergezeten...alleen op mn armen
Ik ben zwaar allergisch voor katten, huisstofmijt. We hebben een kat.. Ik ben afhankelijk van medicijnen..maar zolang ik na elke aaibeurt mijn handen was, de kat niet kroel en niet op bed last slapen valt er gewoon goed mee te leven. Mijn dochter is vooralsnog nergens allergisch voor. Mijn dochter heeft wel net als ik een gevoelige huid.. Snel droog enz.. Ik gebruik weinig tot geen crèmes, lotions enz... Ik heb geloof tot bijna me 2e bv. gehad dus dat zegt ook helemaal niks! Mijn moeder is nergens allergisch voor..maar mijn vader is astmatisch.. Mijn dochter heeft 1 week bv. gehad en daarna kV...en is niet allergisch
Je kunt het helaas niet voorkomen. Hier een atopisch kindje zoals ze dat mooi noemen in het ziekenhuis. Astma, eczeem, ernstige noten allergie, ei (is ze inmiddels overheen gegroeid), kiwi, banaan. Voor dieren ook behoorlijk allergisch, ze kan zelfs van katten en honden een anaflectische reactie krijgen als je haar niet van te voren medicatie geeft (bij vriendinnetjes spelen etc.). Ik was vroeger ook astmatisch, mijn broer had eczeem, ik was allergisch voor alles wat haren had.. Ik ben benieuwd wat deze baby hier allemaal van mee krijgt! Hopelijk valt het mee bij deze.
Aan mijn kant van de familie zitten voedsel allergieen. Ik had als baby astma, eczeem & koemelkallergie. Mn partner heeft astma & psoriasis. Ons zoontje werd geboren met helaas zware astma/chronische pseudokroep & voedsel allergieen. Zoals o.a pinda/noten, koemelk, lactose etc. Hij is nu 6 en gelukkig gaat het een stuk beter. Mijn broertje heeft bv geen enkele allergie.
Ik zelf ben astmatisch met een goed aantal allergieën, manlief gelukkig alleen bekend met allergie voor wasmiddel. Maar gezien mijn familiegeschiedenis qua astma (slaat eerste kind over, maar tweede kind krijgt het) zal de kans er dik inzitten dat mijn kinderen allergisch zullen zijn. Het is eenmaal niet te voorkomen, maar je hoort veel verhalen over kinderen die bv kregen die er meer resistent voor zijn. Het is voor mij vooral beangstigend dat ik misschien mijn kind in ademnood zal zien zitten/liggen, maar omdat ik weet hoe ik er zelf overheen kan komen qua aanvallen, kan ik hem wel op die manier het besten coachen erdoor heen. Dat is dan weer een pluspunt misschien.
Hier ook een familie met allergieën. Man: allergisch voor alle noten Ik: gluten allergie en een lichte koemelk intolerantie Dochter : allergisch voor alle noten tot heden. Tot ander half jaar koemelk en ei allergie. Last van eczeem voornamelijk bij het aanraken van noten oid. Zoon. Exact hetzelfde als dochter. Ben benieuwd naar m'n derde...
Man en ik zijn allergisch voor alles wat leeft en haar heeft (behalve mensen). Man ook voor pinda's. Allebei eczeem-gevoelig. Ik ook nog fruit, bepaalde groenten... (kortom ellende) zoon 1: astma, eczeem, koemelk, eiwit, alle dieren, eigenlijk alles. Ons huis is volledig stofvrij, geen dieren ect. Dit jaar begon hij in een klas met vloerbedekking (hoe dom kun je zijn als school maar dat terzijde < 't was bedoeld als geluidsdemper ) dus gelijk stikbenauwd.. Zoon 2: eiwit, eczeem Zoon 3: NIKS < whoooooh, te gek! Zoon 3 heeft mega mazzel, want met onze fragiele lijven die overal allergisch voor zijn was de kans volgens de artsen groot dat we dit zouden doorgeven.
Ook mijn grootste angst.... 3 katten en mijn man allergisch voor kat en huisstofmijt. Hoewel hij nu goed met (deze) katten samen kan leven, slikt hij wel regelmatig een cetrizine.