Vraagje voor de hardlopers onder ons. . Welke wagen is geschikt om mee te hardlopen? Ik heb alleen buggydeel nodig dus geen combiwagen... Ben net met de quinny zapp niet verder dan 500 m gekomen...rende niet echt fijn... Graag ook niet te dure hippe wagens , ga op zoek naar een tweedehandsje op marktplaatsen hij zal niet zo heel lang meer nodig zijn (dochter is 2 1/2)
wij lopen met de urban jungle, moutain buggy officieel is dat een combi wagen, via marktplaats makkelijk als enkel buggy gedeelte te vinden. ( wij hebben inmiddels een tweeling wagen ervan gevonden voor als zl2 mee gaat, 80 euro op mp) Zoon van bijna drie gaat elke zondag nog een paar kilometer mee ik heb op hardlopersfora ook wel eens gelezen over fietskarren die worden gebruikt om achter hard te lopen, zelf geen ervaring maar mss kun je die lenen ofzo?
Wij lopen met de easywalker sky. Belangrijk is dat je het voorste wiel vast kan zetten. Dat loopt veel rustiger. En natuurlijk luchtbanden met vering. Wij hebben hem voor een leuk prijsje tweedehands op marktplaats gekocht en hebben al heel wat km's samen hardgelopen. Hier een (al wat ouder) artikel waarin een paar kinderwagens worden getest met hardlopen: http://www.nienkebecker.nl/wp-content/uploads/2012/07/R2DMagazine_Hardloopbuggies.pdf
Ik zag laatst zo'n bugaboo hardloop wagen.. pff wat een gebouw zeg.. toch denk ik wel dat het fijn loopt.. verder zelf nog geen ervaring met een wagen hardlopen..
Easywalker Sky! Absoluut geschikt. Is zelfs 'uitgevonden' door een Nederlandse hardloper in New York. Hij begreep niet waarom er geen kinderwagens was om mee te joggen, dus maakte hij hem maar zelf.
iig 1 met een voorwiel die niet 180 graden kan draaien. die kan je vaak wel vast zetten maar deze kan ook losschieten. en als deze vervolgens bij vaart gaat draaien en blokkeren dan vlieg je over de kop met wagen en al. ik zou zoeken naar een quinny freestyle jogger. zijn hele fijne wagens. sterk, voorwiel is meesturend maar kan niet draaien. wagen heeft dikke wielen dus ook uitermate geschikt voor bos en strand. ik heb deze zelf altijd gebruikt om mee te skaten en mn zwager gebruikt hetzelfde type altijd om mee hard te lopen. het is al een ouder type wagen en daardoor kan je ze ook voor een prikke kopen. die van mij heb ik een paar jaar terug voor 40 euro compleet gekocht. mijn zusje heeft hem voor 25, alleen de wagen met zitting. Stroller Quinny Freestyle 3XL (jogging) description, prices, photos, where to buy Baby Strollers
Losschieten? Op mijn kinderwagen (easywalker sky) zit een goed mechanisme om het voorwiel vast te zetten of in zwenkstand te zetten. Dat is een degelijk mechanisme, waarvan het wiel echt niet zomaar losschiet. En zelfs als het los zou schieten (wat mechanisch vrijwel onmogelijk is), klapt het wiel niet om, maar kan deze alleen draaien waardoor bochten makkelijker genomen worden. Blokkeren zal het in geen geval. En het wiel vliegt er ook niet vanaf. Ik vind de combinatie van los en vast kunnen zetten ideaal. Daarmee is de kinderwagen zowel in de stad wandelend te gebruiken, als bij lange afstanden hardlopen.
Thanks voor jullie reacties! Ik ga eens koekeloeren op MP. Ik denk dat er bedoeld werd dat het wiel niet losschiet maar ineens 180 omdraait...als dat gebeurd terwijl je lekker hard rent , maak je een soort noodstop en ga je over de kop, ik denk dat dat bedoelt werd, en niet dat het wiel eraf schiet Wel leuk dat zoveel mensen toch wel sporten achter de wagen, ik vond het toch wel een beetje een drempel (je trekt toch bekijks en bang voor negatieve reacties) , maar ik heb me er vandaag over heen gezet..ik wil niet afhankelijk zojnvan de avonduren, en dreumes zit als een prinses in haar wagen als er maag genoeg beweging inzit (als ik stilsta is ze het zat)
yep, jij snapt hem is al bij een paar mensen gebeurd. oa bij mn zwager. die had eerst een wagen met voorwiel wat 180 graden kon draaien. stond helemaal vast. totdat hij over een hobbelig stuk weg rende. schoot hij van de blokkering af, wiel ging dwars door een gat of steen en bam, daar lagen ze. mn nichtje lag gelukkig vast. en een collega van me heeft hetzelfde mee gemaakt maar dan met skaten. blokkeerde en daar lagen ze. hier in de buurt rent er 1 met een quinny speedi met voorwiel wat 180 graden kan draaien. laat ze ook los staan. ging al bijna een keer verkeerd maar toch doorgaan. heel leuk dat die wagens die functie hebben maar officieel zijn die daar niet voor bedoelt.
mmm, dan liep hij flink achter want er zijn echt al jaren speciale wagens om mee te joggen.... mijn oom liep jaren geleden al met een speciale jogger wagen. met 3 grote spaakwielen die vast stonden. mn nichtje zat dan in de wagen en die is nu al tegen de 20...
Leuk topic! Hoe zitten de kindjes in de easywalker sky? Ik had een quinny speedi (via mp) gekocht omdat deze ook goed aangeschreven stond voor hardlopen maar mijn zoontje zakt daarin helemaal onderuit dus dat vind ik sneu !
Dat kan dus niet. Het wiel staat vast op dezelfde stand als dat het wiel staat als je vooruit rent en in de losse stand zou staan, dat is de natuurlijke positie van het wiel bij een voorwaartse beweging. Met het wiel naar achteren gericht. Alleen als je achteruit zou rennen, kan het wiel (áls het in theorie los zou schieten) 180 graden draaien. Omdat de natuurlijke positie dan precies omgekeerd is. Ik houd van een uitdaging, maar ben nog nooit een achteruitrennende ouder tegengekomen mét kinderwagen.
Voor diegenen die de easy Walker hebben... Wat is precies het verschil met de easy Walker en de easy Walker sky??? Is het met de "gewone" ook fijn rennen?
De quatro is vooral een stadskinderwagen en de Sky is voor in het bos, strand, onverharde wegen èn stad. Dus als je vaak naar het bos gaat en je kind mee op vakantie wil nemen zou ik de Sky aanraden. Ik kan m'n Sky, bij wijze van, met 1 vinger duwen in het bos. Ik kom trouwens net terug van vakantie met m'n Sky. Echt, het was super!! Iedereen keek me jaloers aan toen ik fluitend over het strand liep met m'n wandelwagen en heuvels oploop.
Mijn dochter zit echt super relaxed in de Easywalker. (Mijn dochter is trouwens ook een (3) december 2013 kindje) (Foto is van vorig jaar)
Easywalker is het merk. Sky is het model. De Easywalker Sky is de driewieler. Easywalker heeft ook andere modellen, dan heet deze bijvoorbeeld Easywalker Mosey of Easywalker Duo.
Nahla 2013...hij hebt dus ook de gewone easywalker? Is het alleen vormgeving oid wat anders is? Ik zie het verschil echt niet als ik kijk op MP...alleen dat die oudere easywalker een metalen mandje onderin hebben...