Splinter in vinger

Discussie in 'De lounge' gestart door Ballie, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Even een snel vraagje: hoe halen jullie een splinter uit je vinger als hij te diep is om te zien? Ik heb al een paar dagen een splinter, ik voel hem nog bij bepaalde bewegingen maar ik kan hem niet zien en ik weet niet precies waar hij zit. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Op las ergens dat de huisarts hem eruit kan snijden maar ik kan niet eens aanwijzen waar hij precies zit :(

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Trekzalf en dan een pleister? Schijnt goed te werken. Al is het maar voor een eventuele ontsteking.

3. mumija

mumija Niet meer actief

Weet je wel zeker dat het een splinter is dan?

Anders eens in de soda ermee, dat ontsmet en na een paar keer komt ie wel bovendrijven.
    Maar ikzelf ben zo'n pulkert, die geen rust zou hebben voordat dat ellendige ding eruit zal zijn haha..

4. fafa

fafa Niet meer actief

Als ie echt diep wegzit laat ik hem meestal gewoon zitten. Lost vanzelf op.

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik pruts net zo lang met een schone naald tot ik bij de splinter kan. En daarna soda.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en anders een pleister met groene zeep als je dat toevallig in huis hebt, dat desinfecteerd en werkt als trekzalf..

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hou je vinger voor een lamp, dan kan je zien waar de splinter zit...

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Pleister met trekzalf, werkt zoo goed. Zoontje had van de zomer 30 splinters in zijn hand. En 2 dagen pleisters met trekzalf en het was over :)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Rommelen met een naald; en als dat niet lukt pak ik een aardappelschilmesje. Maarrrr, met de laatste moet het mij wel héél erg irriteren.

Een aantal jaar geleden was ik in gevecht waarbij ik in glas had gestaan en mijn voet had gebroken en nou ja, in het ziekenhuis is het allemaal schoongemaakt en daar werd gezegd: al het glas is verwijderd, alles wat je nu voelt, komt gewoon door de pijn. Na anderhalve maand bleef het gevoelig; een aantal keer bij de huisarts geweest etc. maar omdat mijn ene voet in het gips zat, zei de huisarts: dat komt omdat je telkens op die voet moet steunen - daarom doet het pijn. Het heelt gewoon niet goed, dat heeft tijd nodig, blablabla.

Ik kon er echt niet meer tegen, liep steeds moeilijker en heb op een avond een aardappelschilmesje gepakt, mijn voet open gesneden en haalde er een stuk glas uit van bijna 7 bij 4 centimeter. Elke stap die ik zette duwde ik het glas verder in mijn voet terwijl mijn lichaam het eruit probeerde te werken... Annoying! Maar op dat soort momenten snijd ik het er zelf uit. Binnen 1 week was het goed geheeld.

Voor de rest gewoon de opperhuid om rommelen met een naald en in je vinger blijven knijpen. Weken in warm water met soda helpt inderdaad ook goed. Je lichaam werkt het er - als het goed is - vanzelf uit. Het kan zijn dat het morgen een stuk hoger zit of opgelost is.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    cm of mm?

11. fafa

fafa Niet meer actief

7 bij 4 centimeter?!? Dat is zo groot als je wijsvinger en ringvinger bij elkaar. Dat is geen splinter, dat is gewoon een hele scherf. :$ Ik hoop dat je 7 bij 4 MILImeter bedoelt

12. fafa

fafa Niet meer actief

hahaha, tegelijk gepost

13. Ballie

Ballie Niet meer actief

Bedankt voor de suggesties :)

Trekzalf en soda heb ik inderdaad al een tijdje geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Ik denk dat het een stukje van een plastic dienblad is vreemd genoeg. Ik pakte een dienblad van een stapel en ik voelde een splinter m'n vinger in gaan maar ik kon hem met het blote oog niet zien en ik was niet thuis. Normaal zit ik ook te wroeten met een naald maar ik weet momenteel niet eens precies waar hij zit en ik kan natuurlijk niet zomaar m'n halve vinger blootleggen.

Denken jullie dat het kwaad kan als hij er eventueel in blijft zitten of werkt zoiets zich uiteindelijk vanzelf je lichaam uit?

Deel Deze Pagina