dubbel tarief meter

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    in ons nieuwe huisje zit blijkbaar een dubbel tarief meter voor de stroom.
    nu had ik gebeld met greenchoise om de meterstanden door te geven en ik heb gezegd dat ik enkel tarief wil en dat er een dubbel tarief meter hangt. nu zei de mr die ik aan de lijn had, dat je met de jaaropgaaf dan de standen bij elkaar moet optellen en je dan wordt berekend op enkel tarief. maar is dat wel zo? begin toch te twijfelen, lees nml andere dingen op internet. iemand hier ervaring mee?
    het is niet rendabel om een dubbel tarief meter te hebben lees ik overal. maar een nieuwe meter zal ook veel kosten of vervangen ze die dan niet? tevens is de meter uit 1958 en hij maakt een hoop herrie als hij overschakelt.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij wilden hem eerst ook niet (zit ook in ons huis een dubbel tarief meter) Maar toen koste het geld om het om te laten zetten...
    Wij hebben het zo gelaten ik was wel altijd in de nacht (timer op de wasmachine) of in het weekend...
    Zijn echt niet zuinig want pc,laptop staat bijna 24/7 aan was veel douche lang, doe gerust afwassen met de kraan open :)
    En wij betalen voor gas,water,elektrische tijd 98 euro per maand (voor een behoorlijk 2 onder 1 kap woning uit 1910

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja klopt wel,ik heb ook een dubbele meter en beide lopen. Met de jaarafrekening worden ze opgeteld en berekend als enkel tarief

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hmm, heb net eens ingelogd bij greenchoise en er staat gebruikt; dubbel tarief. dussss. ben benieuwd eigenlijk hoe het nu zit.
    misschien toch maar eens even mailen met hun dan heb ik het ook zwart op wit staan. telefonisch kunnen ze natuurlijk zeggen wat ze willen maar nakomen ho maar. (nare ervaring bij de essent gehad).

maar als je savonds wast en de vaatwasser draait, dat bespaart toch niet heel veel ofwel? aan de andere kant, als je dubbel tarief hebt en je draait overdag je was etc dan is dat veel duurder. dus moet ik er dan al wel rekening mee houden.

klonk mij ook wel logisch dat je de meters optelt bij elkaar en dan enkel tarief betaald, maar goed aan de andere kant zou je dan ieder jaar zelf kunnen berekenen of je beter af bent met enkel of dubbel en zo zal het ook niet werken...

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh trouwens, ze hebben ons nu ingeschat voor 253! euro per maand en gas en stroom , 2 volwassenen, 1 dreumes, 2 onder 1kap, volledig geisoleerd,wel vloerverwarming. dat is toch veel te veel??
    heb dat al meteen gezegd, maar ze gaan uit van het verbruik van de vorige bewoner, ja deuhhhh die waren met 4 volwassenen. dus ik denk dat ik veel terug ga krijgen volgend jaar.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je het na 23.00 doet wel en in het weekend... Al is het wel handig als je er een timer op heb anders moet je lang wakker blijven (als je dat nooit doet)
    Wij zijn er aan gewend (en als het nodig is doe ik het ook weleens overdag hoor)

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tarief gaat hier om 21.00uur in. tenminste dan hoor ik dat ding ratelen en klikken en doen. helaas geen timer op mn wasmachine. maar goed om 9 uur is nog te doen, dan kan ik het nog ophangen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het kan wel.. maar dan moet er ook bij greenchoice geregistreerd staan dat je het berekend wil hebben als enkeltarief :)

Wij hebben overigens wel dubbeltarief en dat scheelt denk ik toch wel iets.
    Wij zijn doordeweeks namelijk meest van de tijd niet thuis... dus in het weekend worden alle huishoudelijke klusjes gedaan.. (wassen, stofzuigen etc)
    de vaatwasser draait altijd 's avonds laat.. want dan gaan onze glazen er in voor we naar bed gaan en zetten hem dan aan zodat de volgende ochtend alle bordjes en glazen weer beschikbaar zijn voor het ontbijt

en op die manier bespaar je toch wel...
    enige wat overdag aan staat is de koffiezetter op standby (ja dat vreet stroom voor iets wat je niet gebruikt)
    en voor de versterker hetzelfde verhaal.. maar die laatste vind het prettiger om niet steeds aan/uit gezet te worden...
    en nieuwe versterker is duurder dan aanlaten vrees ik :)

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Wij zitten ook bij greenchoice en ik meende laatst toch echt gelezen te hebben dat ze uit zichzelf voor enkeltarief gaan als dat voordeliger voor je blijkt te zijn. Vor ons is het nog niet voordeliger, maar wij doen bijna alle wassen en vaten in de daluren.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben ook een dubbele meter, maar hebben enkel tarief. Hier loopt dus ook echt alleen de bovenste meter, de andere staat al 6 jaar op 0000003.

11. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

als je voor dubbeltarief berekend wil worden, moet je wel een tf schakelaar hebben en dat kost geld (kan je via aansluitingen.nl aanvragen) wil je gewoon voor enkel berekend worden moet je zelf gewoon beide standen doorgeven wanneer je deze moet doorgeven voor je jaarafr, dan doet greenchoice de berekening op je jaarafr. dubbeltarief geldt meestal van 23.00 uur tot 11.00 uur en in te weekend, maar dat kan soms per leverancier schelen.

zou ook bij je netwerkbeheerder navragen of je geen nieuwe meter kan krijgen aangezien deze zo oud is, maar dat hangt ervan af of je een koop of huurhuis hebt.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ze kunnen volgens mij gewoon 1 meter stil zetten.. had ik in vorige woning ook

ik heb nu enkel tarief, omdat ik hele dagen thuis ben ben ik met enkel tarief goedkoper uit momenteel..

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij zitten bij de Nuon en hier lopen beide meters en moet ik ook altijd beide standen doorgeven. Op de rekening staat altijd het enkeltarief.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

je kan toch zelf online alles inzien neem ik aan en kan je je voorschot omlaag zetten na een maandje ofzo, ik voer elke maand mijn standen in bij de essent zodat ik altijd weer of ik moet bijbetalen of terugkrijg e.d. (superhandig en scheelt verrassingen) ik betaalde in het begin 300 euro aan voorschotten (stadsverwarming, elektra en water) en nu nog maar 213 euro maar krijg altijd veel nog terug.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben een aantal jaren een dubbeltariefmeter gehad en wanneer je er goed oplet..... dus vanaf 21 uur en in het weekend de wasmachine etc draait.... op zich kan het wel uit.
    Nu al weer jaren enkeltarief, zijn al weer enkele malen verhuisd vandaar.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Enne... je kunt er ook een losse tijdschakelklok tussen zetten hoor.... dus dat je m dan om 21 uur laat aanslaan. Je hoeft niet persé een timer op je machine te hebben

17. Bastet

Bastet Niet meer actief

Dubbel tarief is p[as rendabel als je voor minstens 60% op het lage tarief verbruikt.
    Als er overdag mensen thuis zijn, dan gaat dat al niet meer.
    Als iemand zo'n ouderwetse boiler hebben die de hele nacht aan staat, ja dan kan het wat rendabeler worden.
    Maar ook dan kan het verschil erg weinig zijn, als je het gaat doorrekenen, dan komt het echt op een tientje of wat aan op jaarbasis.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik moet zeggen dat dat eigenlijk wel meevalt als ik vergelijk met werkende vriendin ook met dubbele meter hier in de straat (dus zelfde huis) hun hebben hogere kosten als mij en ik ben hele dagen thuis.

Maar de vaatwasser draait bv snachts, wasmachine savonds of in het weekend, tot nu toe verbruik ik toch een heel groot deel van mijn tweede teller eigenlijk ondanks dat ik dus hele dagen thuis ben.

Deel Deze Pagina