Mijn man en ik waren er vanuit gegaan dat onze nieuwe zorgverzekering, VGZ, onze oude verzekering bij Avéro Achmea op hadden gezegd. Dit is dus niet het geval, omdat wij er vandaag achter kwamen dat Avéro toch geld van onze rekening heeft afgeboekt. Wie weet of je toch nog kunt opzeggen, niet dat we het hele jaar dubbel moeten betalen?
Volgens mij kun je in januari ook nog opzeggen, maar dat weet ik niet zeker. Vorig jaar vertelde ze bij VGZ in febrauri dat ik in januari nog had kunnen wijzigen van pakket, maar ik weet niet of dat ook geld voor overstappen en of dat bij alle maatschappijen zo is.
volgens mij moest je echt voor 31 december opzeggen. Ik zou maar even met beide verzekeraars bellen...
Rustig blijven. Weet je of je er bij je nieuwe verzekering voor getekend hebt dat ze de oude verzekering op zouden zeggen? Stond dat aangegeven op de formulieren en heb je aangegeven dat ze dat moesten doen? De meeste verzekeraars bieden die service namelijk, dus ik denk dat je daar naar gekeken hebt toch? (ik neem aan dat je er niet zomaar vanuit gaat dat ze het op zouden zeggen, je zult toch ook de gegevens van je oude verzekering op hebben moeten geven anders weten ze niet wat ze op moeten zeggen.) Wij hadden dit twee jaar geleden namelijk ook, kregen opeens een rekening van de oude verzekering terwijl de nieuwe ook al afgeschreven was. Even over gebeld en er was inderdaad wat fout gegaan in de communicatie. Werd verholpen en een tijdje later kregen we ons geld terug. Helaas niet met een paar dagen, terwijl het wel om een hoop geld gaat, maar goed. Wij wisten wel zeker dat we hiervoor getekend hadden, dus dat scheelde. Maar 't hoeft dus niet helemaal fout te zijn! Maandag even bellen. Succes!
Mijn man heeft ons bij United Consumers aangmeld bij VGZ. Hij zei dat VGZ, Avéro voor ons zou opzeggen, dus we hebben geen handtekening gezet.. Ik ben dus bang dat wij zelf toch hadden moeten opzeggen. Ik denk dat ik zeg dat ik wel een brief verstuurd heb, maar dat ie niet is aangekomen.
Dat weet ik niet, daarvoor moet je even rondbellen. Ik weet alleen dat brief niet aangekomen geen geldige reden is omdat je dit aangetekend (en dus met bewijs van verzending) moet doen.
Ik heb dit nog gevonden via internet: http://www.minvws.nl/dossiers/veranderi ... ult.asp#a4 Het kopje 'aanpassen of overstappen'. Hieruit begrijpen wij dat we nog wel op kunnen zeggen, maar alle polisvoorwaarden zeggen idd iets anders.
ik zat net te bedenken dat mijn oude verzekering ook januari heeft afgeschreven maar ik heb wel een bevestiging dat ik opgezegd hebt. Het heeft elkaar gekruisd. Ik krijg dit bedrag teruggestort.
je bent nooit verplicht 2 verzekeringen te betalen. Het is dan alleen wel zo dat de oudste polis blijft lopen. Dit is namelijk in de wet zo geregeld. Dus je hoeft niet dubbel te betalen maar zult waarschijnlijk pas volgend jaar dan naar de nieuwe maatschappij kunnen. Je kunt natuurlijk altijd even bellen met de vorige verzekeraar of ze mee willen werken, en hem alsnog beeindigen. Daarnaast is het ook niet verplicht je opzeggingen aangetekend te versturen. Gebeurt vaker niet dan wel, maar het is inderdaad wel verstandig.
Nou bij de verzekeringsmaatschappij waar ik heb gewerkt werd een niet aangetekende opzegging niet verwerkt.
Wij versturen ze nooit aangetekend, en heb nog nooit gehad dat dat niet werd geaccepteerd. Maar blijkbaar zijn er verzekeraars die daar wel moeilijk over doen
Ik heb opzeggingen ook nog nooit aangetekend verstuurd en het werd altijd geaccepteerd. @ ts ik hoop voor je dat alles snel goed geregeld wordt.
@jusi ik zou gewoon maandag even naar de nieuwe bellen en vragen of hun hem hebben opgezegd dat dit was verteld door de telefoon en dan kijken wat hun zeggen lukt dit niet dan de oude even bellen en kijken wat die ervan zeggen. maar denk als jede nieuwe belt hun je wel kunnen helpen
Ik werk bij VGZ en ik weet dat er vertragingen zijn in het opzeggen van de oude verzekeringen. Andersom is het namelijk ook zo (opzeggen bij VGZ). Je betaald dan even 1 maand dubbel premie maar die krijg je netjes terug. Opzeggen had inderdaad voor 31 december gemoeten maar je hebt altijd 30 dagen bedenktijd. Mocht je toch terugwillen naar je oude verzekering dan kan dat. Je aanvullende verzekering kan je zelfs wijzigen tot 1 februari. Ik zou je oude verzekeraar bellen en VGZ. Vaak kunnen ze wel zien of er een opzegging de deur uit is gegaan. Het is nu nou eenmaal een hele drukke tijd met ook nog eens vertragingen in de post en de verwerking daarvan.
Klopt, de langstlopende verzekering geld, dus VGZ zul je op moeten zeggen. Je betaalde premie krijg je met terugwerkende kracht terug. Je zult waarschijnlijk wel een bewijs van verzekering van je eerste verzekering nodig hebben en die naar VGZ moeten sturen.
Oh meiden, harstikke bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er vannacht gewoon slecht van geslapen, had allemaal al visioenen dat we dit jaar dubbele premie moeten betalen, en we niks kunnen sparen voor onze toekomstige baby. Dat we onze baby straks niks kunnen bieden. Ach ja, stress en hormonen he. Maar als ik jullie verhalen begrijp, hoeven we gelukkig geen dubbele premie te betalen. Nja, morgen eerst dan naar het VGZ bellen, hopelijk wordt het daar opgelost.