Financiele kant

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jusi, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb er echt heel veel zin in om zwanger te worden enzo, maar ik zit zooo in over de financiele kant! We verdienen samen niet zo heel veel, maar we moeten in principe makkelijk rond kunnen komen.
    Heb nu dus ook van alles op papier gezet, en ook al 1 met onze salarissen hoe die zouden zijn als we een kindje hebben :oops:
    Ik zou dan graag 2 dagen willen werken, dus dat is 16 uur.
    Heb dus alles uitgerekend, alle vaste lasten, boodschappen en benzine zijn daar van af, en we zouden dan 100 euro per maand over kunnen houden. De vaste lasten zijn 1173 euro per maand, en dan nog boodschappen, sigaretten en benzine, daar heb ik ongeveer 500 euro voor gerekend. Zou dat voldoende zijn denken jullie?
    Hier heb ik het beunen van mijn man ook niet bij geteld, en dus ook niet de uitgaven (en evt. inkomsten, zoals kinderbijslag), van een baby per maand.
    Weten jullie of dit genoeg is?
    Ik slaap gewoon al dagen slecht door dit gedoe, en mijn man vindt dat ik me niet druk moet maken. Komt allemaal wel goed zegt ie.

2. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    als ik dat lees dan lijkt mij dat je genoeg geld hebt om rond te komen
    en eventueel kun je nog kijken of je waarergens op kunt bezuinigen bijvoorbeeld het roken
    elkgeval succes ermee

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat bezuinigen op roken heb ik al meegerekend..
    Ik wil minderen, het liefste stoppen, dus vandaar.
    Maar hoe duur zijn luiers bijvoorbeeld?
    Ik heb nu 200 euro per maand gerekend aan boodschappen, is dat wel genoeg met luiers en babyvoeding meegerekend?

4. Luuntje

Luuntje Lid

3 feb 2007
    74
    0
    0
    ik zat met hetzelfde punt!

Wanneer ik zwanger "mag"worden tenminste....

Ik ga stoppen met roken (vanaf morgen was het plan :( ) Zowieso bevorderd het je gezondheid en van je baby! En het roken kost nou eenmaal bakken met geld. Ik wil als het zo zal zijn ook 2 dagen werken maar als dat finacieel geen optie is dan worden dat 3 dagen.

maar wij hebben wel het geluk dat mijn vriend binnen nu en een half jaar een hogere functie krijgt dus ook meer salaris. Dus dan ziet er toch ook al weer anders uit.

Ik zal je er niet te druk om maken want als ik het zo lees moet het wel lukken. Misschien niet hele luxe dingen maar vrij normaal

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou wat wij dus hebben gedaan we hebben tijdens de zwangerschap iedere keer als we geld over hadden luiers gekocht zodat we daar niet mee zaten en dat doen we nu ook weer .Wat ook helpt is op het geboorte kaartje zetten dat je kado bonnen van de kruitvat of etos wilt want als je enveloppe vraagt dan kun je het toch nog aan iets anders uitgeven wij hebben toen met al die kadobonnen en de luiers die we tijdens de zwangerschap hebben gekocht zijn we 2jaar mee uitgekomen en op het begin had ik uitgerekend wat we voor lexy per maand kwijt waren en dat was 37 euro daarbij krijg je ook nog 177 euro kindergeld en de meeste vrouwen redden het daarmee maar als je van het kindergeld het gaat doen kom je wel alles heel goed koop aan het halen zoals de luiers bv niet van het pampers merk en de doekjes ook niet en als je alles van eten zelf doet maken scheelt ook al :) dus het is echt te redden maar zodra je baby geboren is ga je zelf een heel ander leefpatroon aannemen en kom je er zeker uit:)

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    m“n vriend rookt trouwens ook nog steeds en als je goede oma“s en opa“s hebt die helpen ook wel een handje als je het ff moeilijk hebt denk ik :(

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja, de financiele kant is ook lastig.. Mijn vriend en ik hadden eigenlijk pas besloten dat we voor een kindje wilden gaan en ik was al zwanger.. Niet helemaal op gerekend maar het moet ons lukken. Ik studeer nog en begin in september met mijn laatste jaar, dat betekent dat we zolang ik nog geen werk heb het ook even zuinig aan moeten doen. Maar dat gaat ons vast lukken! Zo te lezen moet het jullie ook lukken!

Vind die tips van die luiers alvast kopen en die bonnen wel goeie tips trouwens, ga ik zeker onthouden!

8. knorrsan

knorrsan Actief lid

15 mrt 2007
    103
    0
    0
    onthou dat je de eerste 8000 euro bruto( dacht ik uit mijn hoofd) geen belasting over betaald dus je houd netto hoger salaris over als je minder gaat werken dus dat is dan weer een meevaller... En ik denk als er een kleintje is je uit gave patroon anders wordt. Ik weet dat we dan zeker minder vaak uiteten en gaan stappen enzo! Dus dat scheelt ook een hoop geld

9. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Als ik dat zo lees, lijkt me dat wel te doen hoor :)

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    een kind kost nou eenmaal veel geld. Maar een groot deel van 'veel' heb je zelf in de hand. Wij gebruiken vooral A-merken (nutrilon, olvarit, bambix, pampers en zwitsal) en dat is nu eenmaal wat duurder. Wees je er van bewust dat je echt wel goedkoop kunt baby-shoppen als je daar wat moeite voor doet.

En op marktplaats is ook veel te krijgen he, scheelt ook genoeg!

Als ik kijk, zou ik het niet redden met 100 euro voor 1 kind per maand. MAar goed, dat komt omdat we dus A merk gebruiken, kleren bij de H&M / Zara / Prenatal halen. MAar ook andere dingen, zoals een stokke-stoel, de tobi autostoel, dat soort dingen. Dat maakt een baby duur, niet gelijk het dagelijkse eten / drinken. O, en sparen 25 euro per maand doen we ook nog. Maar goed, ieder zijn eigen invulling natuurlijk.

11. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Goeie tip om alvast luiers te kopen maar ik heb ook nog een leuke...

Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap een mail gestuurd naar alle vrienden en familie met een weddenschap.
    Iedereen mocht een datum opgeven voor de bevalling met als inzet een pak luiers. De winnaar krijgt van hun een cadeaubon naar keuze.
    Zo koste het hun 1 cadeaubon maar hebben daar weer een heleboel luiers gekregen.

Ik vond het heel erg leuk (had het niet goed geraden trouwens) en iedereen wilde daar ook wel aan meedoen.

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    met al die luiers die al gekocht worden he, wees wel zo wijs om niet alleen 'newborn' te kopen en te vragen.
    die van ons heeft 1 dag in de newborn gelegen, daarna moest ze al naar de grotere luier. Dus het pak dat ik voor de zekerheid heb gekocht kon ik doorverkopen maar je zult er teveel hebben liggen....
    daarom maatje 2 of 3 misschien wel vragen!

13. Maanlicht

Maanlicht Lid

3 nov 2006
    82
    0
    0
    Wat een leuk idee zeg... :D

14. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Wat de luiers betrefd ( dat is toch zo een beetje de duurste uitgave met boodschappen doen ) : ik haalde ze altijd bij de etos en ALTIJD als ze in de reclame waren .
    Bij de etos hebben ze namelijk om de zoveel tijd de actie dat je 3 pakken luiers haalt voor een bepaald bedrag (dacht 22.50 :rolleyes: ) .
    Dit heeft ons een helehoop geld gescheeld toen ( en nog trouwens :D ) .
    Bijkomend voordeel vind ik zelf dat ze beter zijn als de pampers luiers .

Groetjes Joyce

15. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Wij kopen de luiers, doekjes, shampoo meestal in grote hoeveelheden in de aanbieding.
    Ik denk dat een grote besparing te halen valt uit borstvoeding, zelfs de kosten van een goede borstkolf wegen dan niet op tegen de kosten van de Nutrilon. En verder kun je ipv potjes Olvarit zelf koken en kleine porties invriezen. Het kost allemaal wat meer moeite, maar zo kun je wel besparen.

Succes!

16. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier leven we met z'n vijven van een netto inkomen van: 1670 euro.
    Dit is zonder heffingskorting/kinderkorting, kinderbijslag enz...
    Mijn man werkt en ik blijf thuis.
    Wij leven niet van een vetpot maar redden hetwel.
    Ook wij hebben "luxe" hoor :D
    Heb een lcd tv van 82 cm, een psp in huis en een playstation 2 en een nintendo ds lite.
    We hebben pas nog Kelsey d'r kamer helemaal omgetoved tot prinsessen kamer (zie album)
    Het eenige verschil is...wij kunnen maar 1 keer in het jaar gek doen :D
    Dat is wanneer mannetje zijn vakantie geld krijgt n wij ook geen huur die maand hoeven te betalen.
    (komt omdat mijn man per 4 weken loon krijgt en hij dus een zogenaamde 13e maand heeft in het jaar)
    Onze vaste lasten liggen ongeveer op 1200 euro gemiddeld.
    En dat is zonder de boodschappen dan.
    We wonen in een vrijesector woning dus we krijgen ook geen huurtoeslag.
    En geloof het of niet...maar we hebben geen leningen lopen en helemaal geen schulden!
    Mijn kinderen lopen er altijd verzorgd bij en komen niets te kort.
    We zijn alleen nog niet op vakantie geweest maar gaan wel regelmatig dagjes uit.
    En we hebben een auto.
    Nou, als wij het kunnen kan jij het straks zekerrrrr ook! :D

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Kijk eens op de website van het nibud, daar staat wat je voor bepaalde dingen kunt rekenen.
    En ze zeggen altijd dat je een bepaald % uitgeeft aan je kind. Dus hoe meer je verdient, hoe meer je (in totaal) uitgeeft.

18. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    het gaat je zeker lukken hoor! wij kopen bv vaak de luiers in de aanbieding bij de etos of pampers als deze in de aanbiedigzijn ook de luiers van de liddle gebruik ik vaak en deze zijn gewoon gtoed, met een hndige plastreep)))
    ik kocht e huismerk flesvoeding van de kruitvat (borst ging helaas niet)
    en dan betaal je 6 euro per pak ipv 8.
    en dit was tevens het advies ook vd ka. is net zo god als fricolac of nutrilon en scheelt.

ook koop ik doekje altijd in de aanbieding bij de etos.
    en ook kleding an je zo duur maken als je zelf wil. wij kopen de kleren simpelweg bij de zeeman of de wibra en is net zo leuk als dure kleding.

en via marktplaats kopen we wel dingen voor ons manneke, of bij de 2e hands winkel in ons dorp. of bij de babyzaak in afprijs.

wij moeten het doen met ong. 200 per maand en redden het prima.

19. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Kinderen zijn de eerste paar jaar nog niet zo verschikkelijk duur. De ergste 'hit' is zodra ze naar school gaan, dan komen de kosten van school maar ook de de zwemles, de paardrijles, voetbal, enzovoort, erbij. Zodra ze naar de middelbare school gaan worden ze helemaal duur, laat staan studeren. Ik zou dus ietsje verder vooruit kijken dan alleen de luiers....

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Onze netto-inkomen zal dan liggen op 1700 euro netto.
    Ik zou dan 2 dagen per week werken en mijn man 5 dagen.
    Ik zou best iets meer willen werken, een halve dag meer ofzo, dan heb je toch ook iets meer financiƫle speling.
    Dat zou neerkomen op 100 euro meer per maand ongeveer.

Maar wat kost een pak pampers, B-merk dan, ongeveer?
    En potjes Olvarit?

Deel Deze Pagina