Wij willen hier volgende maand mee beginnen. Nu is t zo dat Noa 's ochtends na de 1e voeding vaak super slaapt. Gewoon tot ze weer voeding mag. Vind t wat zonde om haar dan wakker te maken voor een fruithapje. Daarom lijkt t me handiger om eerst eens een hapje (fruit of groente) te geven wanneer ze minder slaapt (meestal s middags na de 2e fles). Wat voor schema hebben jullie? Geven jullie gewoon de 4 flessen om de 4 uur en dan tussendoor een hapje? En zitten de voedingen dan niet te dicht op elkaar?? Of geven jullie de fles na het hapje dan wat later?
Ik deed het idd zo...in het begin eten ze toch nog niet zoveel. Finn kreeg het ook in de middag omdat ie in de ochtend altijd sliep. Zou het gewoon proberen!
In het begin eten ze maar een paar hapjes, dus maakt het niet uit wanneer je het geeft. En het is toch het beste om eerst te beginnen met 1 moment per dag (groente of fruit) en pas na een tijdje uit te breiden. Als de kleine echt goed gaat eten kun je de schema aanpassen en vaste momenten introduceren voor fruit en groente. ps: voor de opname van ijzer uit de vaste voeding is het beter om deze niet tegelijk met een fles te geven, want melk remt de opname van ijzer af. Dus tussen twee flessen in.
Ik heb eigenlijk nooit een echt schema gevolgd bij de vaste voeding, maar gewoon wat gegeven op een moment dat goed uitkwam. In het begin ook niet elke dag als dat niet uitkwam. Doorgaans bood ik iets aan als ik zelf ook at en baby wakker was.
ONs schema is als volgt (ik geef wat hapjes fruit op advies van de arts): Wanneer ze naar het KDV gaat: 06.00 fles 10.30 - 11.00: fles 15.30-16.00 fles Rond 19.00: paar hapjes fruit 20.30 - 21.00 fles en als ik thuis ben ziet het er vaak zo uit (afhankelijk van hoelang ze slaapt) 9.00 fles 13.30 Fles 17.30 - 18.00: Fles 19.00 Fruithapje 21.00 - 21.30 fles Alles zit dan wel wat dichter op elkaar maar ze lijkt verder geen problemen te hebben hiermee...