Hey hey, Ik ben bijna tegelijk uitgerekend met 1 van mijn beste vriendinnen, we schelen maar 2 weekjes. Zij is 2 weken eerder uitgerekend. Het leuke is natuurlijk dat we tegelijk zwanger zijn en alles samen kunnen meemaken. We zijn er een paar weken terug achter gekomen dat we allebei een zoontje krijgen, dat maakt het extra speciaal! Zij gaf aan al een jongensnaam te hebben en wij hadden op dat moment ook net besloten welke jongensnaam wij willen. We hebben precies dezelfde smaak dus we maakten nog grapjes over dat we misschien dezelfde naam zouden hebben.. Maar wat blijkt.. we hebben dezelfde naam We hebben allebei de beginletter gezegd en uit hoeveel letters de naam bestond, en dit was identiek.. Hierna hebben we het allebei maar gezegd en het is dus dezelfde naam.. Zij gaf meteen aan de naam niet meer te veranderen en dit wordt de naam van hun zoontje. Eigenlijk wist ik in mijn achterhoofd ook dat dit onze naam is maar ik heb de afgelopen weken echt mijn best gedaan om een andere naam te vinden.. Mijn vriend en ik blijven alleen telkens terugkomen op deze jongensnaam.... We wonen in een ander dorp dus de kids zullen niet bij elkaar op school zitten etc. Maar ik vind het een heel lastig idee dat er waarschijnlijk veel mensen gaan zijn die er wat van gaan vinden, of het heel raar vinden. Ik heb het er al met mijn vriendin over gehad en we vinden het allebei niet leuk maar zij zegt wel dat wij vooral de naam moeten kiezen die wij graag willen. Maar we hebben er eigenlijk nu beide dagelijks stress van.. Én geloof me als ik zeg dat ik dagelijks google bekijk voor jongensnamen..... Hebben jullie tips?
Ik zou de naam houden. Niemand heeft het alleenrecht op een naam en voor jullie is dit de naam, dus ik zou het niet wijzigen.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor! En opzich sta ik er zelf ook zo in.. Alleen ik ga waarschijnlijk vaak een koffietje met haar en de kids doen, of samen dagje naar artis.. En dan roepen we beide dezelfde naam.. Vind het gewoon zo lastig..
Heel lastig. Zouden we de naam mogen weten. Misschien kunnen we een andere soortgelijke naam voor je vinden . Of een naam die net zo leuk is
Waarschijnlijk lopen er nog wel meer kindjes in de dierentuin die hetzelfde heten wat maakt het uit? Als je het een leuke naam vindt zou ik niet switchen hoor.
Oh ik voel je.. Ik was tegelijk zwanger met m'n zus, en zij beviel 2 weken voor mij. En had ze dus dezelfde naam als ons. Dus wij moesten met 38 weken ook andere naam verzinnen, omdat ik niet dezelfde naam wilde. Maar wat een drama want we hadden geen 2e of 3e optie toen nog. Maar in geval van vriendin zou ik denk ik gewoon de naam houden, als jullie het allebei niet erg vinden..
Ik heb inderdaad al op google gekeken naar een andere spelling of iets dergelijks, alleen dan is de uitspraak alsnog hetzelfde..
Ohh.. ja vreselijk.. bij familie zou ik het wel sowieso veranderen. Maar nu twijfel ik dus heel erg.. aan de ene kant wil ik écht niet hetzelfde maar aan de andere kant denk ik dat mensen er snel aan gewend zijn.. En zij gaat de naam ook niet veranderen dus waarom zou ik dat eigenlijk wel moeten?
Ik zou ook de naam behouden. Hier meegemaakt dat een vriendin na ons dezelfde naam koos voor hun zoon. Zeiden het ons wel van tevoren wat ik heel fijn vond. Toen ik samen met een andere vriendin zwanger was zei ik al dat een bepaalde meisjesnaam bij ons vaststond naar ik het prima vond als ze dezelfde zou kiezen, want ik heb idd geen alleenrecht. In deze vind ik het best stom van je vriendin dat ze de naam opeist en dan zegt dat ze het niet leuk vind als jij hem ook gebruikt. Dat is het risico, wilt ze dat per se niet, kan zij toch op zoek naar een alternatief. Onze dochter heeft een unieke naam. We raakten heel goed bevriend met een stel met een dochter met dezelfde naam, 5 maanden verschil. Konden goed opschieten met elkaar en het roepen van de meiden was best makkelijk. Ze luisterden allebei tegelijk.
Huh, dit wordt toch nergens gezegd? Er staat alleen dat de vriendin meteen aangaf de naam niet meer te veranderen, maar ook: 'Ik heb het er al met mijn vriendin over gehad en we vinden het allebei niet leuk maar zij zegt wel dat wij vooral de naam moeten kiezen die wij graag willen.'
Mwah, ik lees er toch wel behoorlijk in dat vriendin hem opeist. Ik citeer ts: "Zij gaf meteen aan de naam niet meer te veranderen en dit wordt de naam van hun zoontje" Vriendin bevalt waarschijnlijk eerder, dus tja...
Niet zo heftig als ik het in eerste instantie had opgevat nee dat klopt, heb je gelijk in. Ik las vooral het stukje van "we vinden het allebei niet leuk" maar die vriendin wil zelf absoluut de naam niet veranderen. Dan zet je zoals ik het opvatte iemand wel voor het blok wat keuze betreft. Het mag wel, dezelfde naam, maar leuk vind ik het niet, maar ík neem hem wel.
Ik ben wel benieuwd hoe het zich heeft opgelost. Ik heb trouwens een andere mening dan de meeste reacties, ik zou verder zoeken. Jullie gaan elkaar heel vaak zien en dan is het toch vreemd om dezelfde naam te roepen. Mijn eerste zwangerschap was een tweeling, dan moet je toch echt 2 mooie namen verzinnen en die zijn er heus. Ik dacht toen dat er geen andere mooie namen waren, maar voor mijn andere 2 zoontjes hebben we ook hele mooie namen gevonden. Als het met vernoemen te maken heeft, dan snap ik dat je zou willen vasthouden aan de naam, maar verder is er echt nog wel een naam te vinden.
Eerlijk gezegd ik ook wanneer vriendin het wel vervelend zou vinden en ik zelf het oké vindt . Anders lijkt het nog een 'ik was eerder dus nu mag jij hem niet meer hoor' situatie. Natuurlijk kun je dat wel of niet leuk vinden, maar het is nou eenmaal zo. Los van elkaar, zonder dat je de naam van de ander wist, blijkt het dezelfde te zijn. In dat geval moet je naar jouw gevoel luisteren, of je het vervelend vindt dat ze hetzelfde heten en of je een andere naam nu leuker vindt. Ik zou bij je naam blijven TS. Tuurlijk, open staan voor andere namen kan altijd, los van wat nu de reden is. Maar blijft dit voor jullie dé naam, dan gaat hij gewoon zo heten. Bij ons op verjaardagen kwamen vroeger ook weleens dezelfde namen langs, van ons neefje en dat van een kindje van vrienden. Dat is dan niet eens vanuit zo'n zelfde situatie maar heeft wel hetzelfde resultaat. En dat neem je dan gewoon aan als feit, ze heten hetzelfde. En nu ze beide groot zijn komen ze niet eens meer bij elkaar op verjaardagen. Je zoontje gaat zijn hele leven zijn naam meedragen, dan mag dat toch gewoon de naam zijn die zijn ouders voor hem het allerliefste willen?
Nee denk t ook niet. Vind ik eerlijk gezegd heel irritant dus reageer meestal al niet eens op vragen van nieuwe account. 9 van de 10 keer zijn ze namelijk met dezelfde vaart weer verdwenen