dubbele baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manonii, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Manonii, Heb zelf een Uteris bicornis en ben nu bijna 38 weken zwanger van de eerste. Had zelf natuurlijk ernstig rekening gehouden met een veel vroegere bevalling, maar wonderen bestaan dus. De vorm van mijn baarmoeder is niet helemaal duidelijk, behalve dat het een hartvorm is (hoever het tussenschot doorloopt hebben ze niet voor zwangerschap kunnen onderzoeken, maar we denken nu dus dat het wel meevalt). In ieder geval wilde ik even wat positiefs melden, omdat dat ook wel eens fijn is om te horen.

2. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hier ook een dubbele baarmoeder! ze zijn er achter gekomen tijdens het hcg onderzoek. Wij waren al een tijdje bezig en het lukte niet. Nu spontaan zwanger geworden. Ben nu 4,5 week zwanger en ben wel benieuwd wat me te wachten staat. 20 april de eerste echo. Alleen bij ons heeft het even geduurd voordat wij zwanger waren (bijna 2 jaar) Wij zijn ontzettend blij, maar in het zkh is ook het een en ander al verteld in verband met complicaties en vroeggeboorte. We moeten nu maar even afwachten, maar ben wel vet zenuwachtig!

3. Even een nieuwsgierige vraag. Is het hebben van een dubbele baarmoeder eigenlijk opvallend? Ik bedoel, als je dat hebt, zie je dat dan meteen bij de echo? En toen jullie dat hoorden, wat waren jullie reakties?

4. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi Dinh,

Nee bij mij zagen ze het in eerste instantie niet, ook niet op de echo! Tijdens het HCG onderzoek (schoonspuiten van je eileiders) zijn ze er bij mij achtergekomen. Ja vond het heel apart en ik had hier nooit wat over gehoord :$ Ben wel even geschrokken maar ben inmiddels wel al aan het idee gewend. :)

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik was 13 en er bleef bloed van een bm in mijn bm zitten... Dus werd ik ziek van..
    Ze hebben me toen gelijk met spoed geopereerd een paar weken later hebben ze een schot weggehaald!
    Ik was altijd bang om geen kinderen te kunnen krijgeen maar gelukkig heb ik al 2 gezonde kinderen en 2 goede zwangerschappen achter de rug!

6. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn ze er ook achter gekomen bij de HCG, op een Echo zie je het meestal niet en ik heb begrepen dat veel mensen helemaal nooit te weten komen dat dat de reden is voor hun vroegere bevalling (zeker als het tussenschot niet doorloopt in de vagina, want dan is het duidelijker). Al moet ik zeggen dat het wel heel goed te zien is aan je buik als je zwanger bent, in mijn geval twee bobbels opzij met een 'lager' punt bij mijn navel en bij twee afgesloten delen een 'aflopende' buik. Het lijkt mij, dat dat de verloskundige toch zou moeten opvallen, maar dat blijkt niet altijd zo te zijn. Als ze het eenmaal weten wordt juist wel steeds door de gyn/artsen gezegd dat ze het heel goed zien en voelen, maar ja, dan is dat ook makkelijker natuurlijk.

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Oja bij mij wisten ze het natuurlijk en zie je het met een inwendige echo de eerste weken wel... Daarna word hij weggedrukt...

Mijn kinderen hebben allebei in een andere bm gezeten...Dus ze doenhet allebei even goed ;)

8. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben er achter gekomen doordat als ik een tampon gebruikte, binnen no time alsnog bloed lekte ( had wel een schotje dat doorliep in de vagina)
    Op de echo's was het ong tot week 14 te zien, daarna was hij volledig opzij gedrukt.

ik zit inmiddels op de 34 weken, dus gelukkig blijft ons mannetje nog even zitten. Moet wel zeggen dat mijn buik de laatste dagen weer een beetje onrustig is ( veel harde buiken, af en toe een steekje) en dat hij aardig gezakt is dus ik hoop dat het nog even goed blijft gaan.Door de gyn is gezegd dat er niets over te zeggen valt hoe veel rek er in de wand zit, zelf denk ik dat het een beetje te vergelijken is met een tweeling zwangerschap, die moeten het ook met de helft van de ruimte doen

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Mijn bevalling zijn overigens altijd begonnen met plotseling breken van het vruchtwater...

10. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop het ook voor je Manonii, 34 weken is al wel heel mooi, weet nog dat 32 echt als een mijlpaal voelde; dan hoef je niet meer naar een academisch ziekenhuis, maar kun je naar een 'gewoon' ziekenhuis. En nu is elke extra dag er weer één. Het is overigens niet direct een slecht teken dat je harde buiken hebt en 'gerommel'. Had ik rond die tijd ook al wel en de kleine is er nog altijd niet.

11. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu Manonii, nog steeds harde buiken en gerommel? Of blijft hij nog zitten waar hij zit. Hier is het ook nog steeds rustig.

12. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Hij zit voorlopig nog in mijn buik, had ik 5 weken geleden niet verwacht eerlijk gezegd. Maandag weer naar de gyn, dit keer degene die mij toendertijd ook geopereerd heeft, de gyn bij wie ik liep voor mijn zwangerschap gaat weg, ben benieuwd wat die te zeggen heeft, weet namelijk nog niet of hij al ingedaald is of wat dan ook.
    Bij jou ook nog geen voortekenen?? zal toch wel niet lang meer duren, spannend hoor!

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
  14. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nog een update van mij: vandaag is mijn uitgerekende datum! Deze 'bicornis' heeft dus toch maar mooi de 40 weken gehaald! Natuurlijk ben ik nu wel heel erg ongeduldig, want ik had de kleine al veel eerder verwacht. Toch ben ik natuurlijk heel dankbaar dat ze zo lang is blijven zitten. Voor wie meeleest en ook een dubbelhoornige baarmoeder heeft: 40 weken kan dus wel.

@ manonii: nog niets aan de hand bij mij dus, bij jou lijkt het ook heel erg goed te gaan, fijn!

@lynn: hoe ze weet dat ze twee keer ontmaagd is (d.w.z. in welke vagina hij zat) vind ik een raadsel, maar ach, ieder z'n ding...

15. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Het eerste dat ik er ooit van las, was een vrouw heel lang geleden (klinkt bijna als in een sprookje, lol, maar ik weet gewoon het jaartal niet meer, in elk geval niet de laatste 10 jaar) die 2 keer bevallen was met een maand tussen. Had er iets mee te maken dat ze dat konden zien aan de gewrichten hoe oud/voldragen een baby is. Hier maar 1 BM zonder tussenschot etc. voor zover ik weet, maar mij lijkt het dat dit op een echo toch te zien zou moeten zijn en die heb ik bij zoonlief wel gehad dus ja. :)

16. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Manonii en andere dames,
    Na 41 weken en 4 dagen moest ik zelfs worden ingeleid omdat er nog altijd geen tekenen van ontsluiting waren. De kleine meid is er nu eindelijk en mocht ik nog eens zwanger worden, dan zal ik mij een stuk minder zorgen maken over gebrek aan ruimte wegens de bicornis. Succes allemaal nog!

17. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    hallo dames,
    hier is 25 april om 17.17 onze zoon Collin door middel van een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. met 48 cm en 2320 gram aan de kleine kant en ook een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven, maar inmiddels een paar dagen thuis en ons manneke doet het supergoed. zodra ik wat tijd heb zal ik een uitgebreider verslag tikken

18. topper12

topper12 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! Hoop dat jullie er ontzettend van genieten!

19. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
  20. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    #40 Hollowglade, 14 mei 2012
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012
    Wow iemand met exact hetzelfde als ik.. Mijn uk heeft de 37/2 gehaald met 6 pond ..
    Wel keizersnede door stuit en beknelde navelstreng..

Zal je topic verder lezen..

Edit: wat een mooi kindje..
    Fijn dat hij gezond is..

Hier was mn afwijking wel op echo te zien.. Ziet er uit als mickey mouse oren.
    Daardoor kijkoperatie gehad en tegelijk schotje vaginaal verwijderd..

Had ook heel lang een scheve buik alleen op het eind bleef hij meer int midden maar dat was omdat hij helemaal klem lag en dat was goed te zien.. Zelfs anderen zagen hoe hij in mn buik lag
    Voetjes waren ook verkeerd gegroeid daardoor.. Gelukkig met therapie helemaal voorgekomen.

Deel Deze Pagina