Of ik met mijn verhaal hier juist zit durf ik eigenlijk niet te zeggen, gewoonweg omdat ik niet weet wat de oorzaak is van het gehuil van onze dochter, zijn het krampjes, haar voeding of is het "gewoon" een huilbaby. Ons meisje is vandaag 2 maanden oud en eigenlijk vanaf haar geboorte huilt ze redelijk veel, ze heeft ook goede dagen maar ook veel slechte. Een slechte dag houd in dat ze al huilt wanneer ze op de commode wordt gelegd, in de wagen, tijdens het inslapen en niet te troosten is, behalve vaak met de fles. We zijn al bij een kinderarts met haar geweest omdat ze na 2 weken een blaasontsteking had, deze arts vertelde ons dat het een erg vinnig, alert en prikkelbaar meisje is. Ze wilt al 200 dingen doen maar kan uiteraard nog niks. Ik geef flesvoeding en heb al vanalles geprobeerd. Van nutrilon standaart naar omneo (wat ik zelf heb ervaren als een negatief iets, ze had maar 1 x in 4 dagen ontlasing wat ik zelf nog moest opwekken met een theelepeltje olijfolie) en na bezoek vorige week bij kinderarts nu nutrilon voeding voor spugen. Dit omdat ze veel melk terug gaf, 150cc in 5 min opdronk. Ook heeft ze medicijnen gehad voor reflux. Op zich denk ik dat deze voeding goed voor haar is omdat ze nu zn 15 min over haar flesje doet en ze nu per dag gemiddeld 2 poepluiers heeft. Wel is haar ontlasing groen en nu las ik hier ergens op het forum dat dit kan wijze op een koemelkallergie??? In mijn fam of die van mijn vriend komen geen allergieen voor maar zou eventueel kunnen? Weet iemand symptomen van koemelkallergie? Overigens slaapt ze wel goed door, we geven rond 20.30 uur haar laatste flesje en dan komt ze pas weer om 6.30 uur, vaak wordt ze tevreden wakker maar in loop van dag wordt het huilen erger. Eigenlijk is het altijd zo dat als ik haar in bedje leg dat ze begint te huilen en zichzelf in slaap huil, wat ik persoonlijk erg rot vind. Een speentje pakt ze niet maar wel mijn pink..kan moeilijk continue met mijn vinger in haar mond zitten. Ik baker haar sinds 3 weken in en soms heb ik het idee dat dit goed voor haar is en soms denk ik weer van niet...hoor haar vaak door de babyfoon zich proberen los te wurmen, maar dat zakje moet ook wel eens gewassen worden, wanneer zij dan even in haar slaapzakje moet slapen slaapt ze eigenlijk niet..ze is zo ontzettend druk met haar armpjes en beentjes. We zijn 2x bij een osteophaat geweest maar heb niet echt het idee dat we daar wat wijzer werden..op aanraden van de kinderarts van de week een afspraak bij kinderfysiotherapeut maar wat die tegen het huilen moet doen? Het is echt zn vrolijk kind wanneer ze niet huilt, dan lacht ze continue...ben ergens "bang" dat ik wat over het hoofd zie en ze misschien pijn heeft...een baby huilt toch niet voor niks? Misschien hier meer moeders met een huilbaby of tips voor me? Liefs Naat
Hoi Naat, Ik vind het heel rot voor jou en je baby dat ze zoveel huilt. Als ik je verhaal lees heb je al veel geprobeerd en gedaan om het 'tegen' te gaan. Onze baby huilt niet zoveel, maar misschien om jou gerust te stellen: - Hier moet er altijd even hard worden gehuild voor het slapen, met of zonder speen - Te veel prikkels zorgt hier voor lange huilbuien die niet te stillen zijn en ervoor zorgen dat hij ook nog slecht drinkt en slaapt, slapen gebeurd dus echt alleen in bed en bv niet in de box - Verborgen reflux en gulzigheid zijn hier opgelost met nutriton en een kleine speen. Het huilen tijdens de fles is dus drastisch verminderd, hopelijk blijft dat bij jullie ook zo - Reflux baby's mogen niet worden ingebakerd, dus pas daarmee op. Hier duurde het maaien en wakkerhouden tot zo'n 2,5 maand. Daarna was het helemaal over en kon hij zichzelf goed in slaap krijgen Een kma is natuurlijk ook een optie, ookal komen er geen allergieen voor: dat kan natuurlijk altijd. Denk dat je even contact moet zoeken met de ha of ka en dit moet voorleggen. Ik snap dat je tot de bodem gaat. En pas als alles is uitgesloten kun je je eventueel neerleggen bij: ze huilt gewoon veel Heel veel sterkte
Hier een kleintje wat ook heel veel spuugde en alleen maar kon janken (zo ervaarde ik het op een gegeven moment) en overdag niet wilde slapen. we liepen al vanaf zijn geboorte bij de kinderarts. Om een heel lang verhaal kort te maken. Zijn we er toen hij 6 maanden was eindelijk achter gekomen dat hij KMA heeft. Niemand in de familie heeft het. Nu is het een onwijs vrolijk mannetje. Lacht veel en huilt zelden. Ja als mama te laat is met eten of nu in de nachten omdat ik hem zelf niet naar bed kan brengen (ben geopereerd aan mijn voet en loop met krukken). Ik zou het met of de KA of het CB er over hebben dat je hem er van verdenkt en in overleg met hun Pepti proberen. Hier was het na 1 dag al een hele verandering. Hij spuugde niet meer. En wonder boven wonder sliep hij opeens een uur over dag. Dit vond ik al heel wat!! Nu is het na 1,5 maand al 2 tot 2,5 uur overdag wat hij slaapt. Heel veel succes!!
Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik begin het nu inderdaad ook te ervaren als janken..word er soms zo moedeloos van! Mijn vriend werkt en ik zit nog in mijn zwangerschapsverlof, vaak is ze lief wanneer hij thuis is wat dan ook nog een ruzie tussen ons veroorzaakt omdat mijn vriend vaak roept 'het valt toch allemaal wel mee". Het is ook zo frustrerend om de oorzaak vast te stellen omdat ze ook goede dagen heeft. Ze kan wel goed overdag slapen maar heeft er dus ook dagen tussen zitten dat ze amper overdag slaapt. Ik wist dus ook niet dat je baby's niet mag inbakeren wanneer ze een reflux hebben, maar tis is niet met zekerheid vastgesteld bij onze kleine dat ze reflux heeft. Hoe kom ik erachter dat ze een kma heeft? Heb het de laatste keer met de ka overgehad en zij sloot het niet uit maar vond dat onze dochter er nog te goed uitzag voor een kma? Ze komt goed aan en huid ziet er goed uit. Ik heb wel een pak nutrilon hypo allergeen voeding staan hier maar dat zou de 4e x zijn dat ik van voeding wissel, is dit wel goed dan? Door de nutrilon AR voeding spuugt ze nu niet meer. Ik weet het allemaal niet waar ik goed aan doe. Hoeveel krijgt jullie kleintje of hoeveel kregen ze toen ze 2,5 maand oud waren? Onze dochter zit nu op 5x 180cc...overigens ben ik daar nog maar sinds 2 dagen mee bezig...hiervoor kreeg ze 5x 150cc maar omdat het huilen na fles weer begon dacht ik dat ze misschien nog honger heeft. Ze woog 1,5 week geleden 5220 gram...denk dat ze nu op 5400 gram zit, is 180 cc dan te veel? En inderdaad, ik hoor het vaker..sommige baby's moeten zichzelf gewoon in slaap huilen. Wel is vast gesteld dat ze erg gevoelig is voor prikkels, maar wat doe ik hier dan aan? Kan moeilijk hele dagen met haar thuis blijven om zo prikkels te voorkomen. Ze slaapt echt nergens anders dan in haar eigen bedje. Niet in box, niet bij ons in bed. Vanmorgen na flesje van 6.45 wou ik n og even met haar kroelen bij ons in bed, in hoop dat ze misschien zou gaan slapen, nou forget it! Ze was zo druk als wat! Daarom merk ik dat ze moet worden ingebakerd, met slaapzakje is een drama! Ik heb voor mijn gevoel echt al zo veel geprobeerd en inderdaad ze wilt eerst al het medische uitsluiten om zo te concluderen...ik heb gewoon een huilbaby en alleen tijd is nodig om haar rustiger te krijgen.
sorry hier ik nog een keertje... overigens heeft ze super vaak de hik na haar flesje, echt meestal altijd! Ook valt het mij op dat ze vaak zodra je haar neelegt in bedje of de commode ze gaat huilen, heeft dit met reflux te maken? of ligt ze niet graag? Overigens als ik haar na het flesje in box leg huilt ze niet, maar valt ook niet in slaap...na 15 min is ze het beu, gaat huilen en stopt dan ook niet.
Gewoon huilen doen baby's niet: er is wat aan de hand als ze huilen. Dus laat je vooral niet wegsturen met; we kunnen niets vinden, 't is gewoon een huilbaby. Dat is echt onzin. Hoeft natuurlijk niet iets medisch te zijn, maar KMA zou wel een mogelijkheid zijn, omdat je dat spugen noemt. Te vaak wisselen van voeding is niet goed, maar als het wel KMA is, dan is aanhouden van voeding met koemelk ook niet goed. Dus je zou eens pepti kunnen proberen... KMA gaat niet altijd gepaard met eczeem: vreemd dat je kinderarts dat niet weet! Het gaat wel vaak samen, maar echt niet altijd! Eczeem wordt maar in 2% van de gevallen veroorzaakt door de KMA. In alle andere gevallen gaan die dingen wel vaak samen, maar is er geen oorzakelijk verband, (oftewel: ook als je kindje op dieet gaat, blijft de eczeem dan). Wat ik me nog wel afvroeg: huilt je kleintje nou de hele dag door, of echt op bepaalde momenten? Hier krijste Thirza de hele dag door alles bij elkaar, (en nog werd dat door huisarts en CB afgedaan als normaal ). Misschien handig om een dagboekje bij te gaan houden en te noteren hoe de dagen eruit zien en wanneer je kleintje huilt. Kan goed zijn dat je na een week ofzo er een lijn in gaat zien! Dat is lastiger zo uit je hoofd namelijk...
@Naat: weet niet precies hoe dat met de groene ontlasting zit bij KV, maar bij BV wijst dat vooral op krampjes. Die kunnen allerlei oorzaken hebben: allergie, maar ook bijvoorbeeld teveel lucht mee naar binnen bij het drinken. Welke fles gebruik je? Er zijn verschillende flessen die helpen om minder lucht naar binnen te krijgen. Daarbij kun je ook eens kijken of het helpt om halverwege de voeding even te verschonen en te laten boeren, (door he verschonen komt de lucht goed los). Hielp hier erg tegen de krampjes!
ook dat kan lucht zijn, maar ook allergie. Ik zou dus eerst even zorgen dat je dat luchtprobleem oplost met een andere fles: dan weet je dat maar... als het dan niet weggaat, zou je verder kunnen kijken of het KMA is. Dat plat liggen is idd niet fijn bij reflux: hoog het bedje of matrasje was op, zodat ze met d'r koppie hoger ligt: dat is fijner. Bij reflux is trouwens ook het advies om kleine voedingen te geven he? Dus niet de standaard schema's aanhouden die bij KV horen!!!
Als ze haar voeding snel opdrinkt dan kun je nutriton (johannesbroodpitmeel) toevoegen aan de fles. Even kijken hoeveel. Het dikte bij ons de voeding wel wat in en daardoor deed ze langer over de fles. Oh en we hadden soms een kleinere speen erop dan dat ze mocht zodat ze er ook langer over deed, want ze kan enorm sterk zuigen Nutriton zorgt er ook voor dat de voeding in de maag wat dikker valt en dat jouw kindje het dan wat minder snel terug geeft. Het was bij ons niet de oplossing maar hielp wel. Ik voeg het nog steeds aan de voeding toe. We gebruikten ook al redelijk snel een andere fles, een Dr. Brown fles. Dit zodat ze minder lucht binnen zou krijgen en dus minder last van krampjes zou krijgen. Wat voor medicatie heeft jouw kleine gehad voor de reflux? Mijn meisje had last van extreme krampjes en verborgen reflux, hierdoor huilde ze enorm veel. Ik had haar bijna altijd in mijn armen, daar huilde ze ook wel maar soms wat minder. In de box, wieg, etc was een ramp. Als jouw kindje echt last heeft van reflux kun je het hoofdeind iets verhogen. Wij hadden met doeken onder haar matrasje het iets verhoogd. Nogmaals.. het was bij ons niet de oplossing, maar kleine beetjes helpen En we zijn bij een osteopaat geweest en die gaf aan dat ze een blokkade rechts in haar nekje had, hier is ze 3x voor behandeld. Dat hielp ook wel iets. Maar ik lees ook regelmatig dat het voor baby's de oplossing was. Hier was de oplossing (de juiste hoeveelheid) medicatie. En toen de krampjes ook voorbij waren was ze helemaal een andere baby. Oh trouwens, ik heb ook wel eens mijn dochter gemasseerd. Ik had een boek over babymassage en heb daar een aantal manieren van masseren uit gehaald. Soms hielp haar dat ook een beetje.
wat je ook nog wel eens hoort is dat een babytje haar of zijn nekje vast kan zitten waardoor ze veel pijnen hebben in bepaalde houdingen. Mijn nichtje had ook een huilbaby en die vertrouwde het dus niet en werd ook weggestuurd met huilbaby. Toch heeft ze doorgezet en bleek dus het nekje vast te zitten. Na wat fysio en manuele therapie is het nu een heerlijk kind! En inderdaad ik ben ook van mening een baby huilt niet zomaar, zeker niet als ze de hele dag door huilen, dan is er gewoon wat. Je zou inderdaad kunnen testen op kma, maar het kan ook reflux zijn. Want juist als je dan gaat liggen loopt er zuur de slokdarm in en dat doet pijn. Het kunnen dus meerdere dingen zijn, en laat je niet zomaar afschepen hoor!
Ons zoontje huilde in het begin ook errug veel. Hij huilde, spuugde, had vaak de hik, wilde constant drinken. Ik gaf eerst bv, in het ziekenhuis werd gezegd dat het huilen kwam door regeldagen. Nou prima, doorgaan met aanleggen dus en dan moest het vanzelf overgaan.. Toen ik hem 2 weken lang elk uur wel 10x moest aanleggen, was het voor mij genoeg, overgestapt naar flesvoeding en hij bleef hetzelfde houden. Alleen maar huilen, drinken, spugen, huilen, drinken, spugen. Geen regeldagen dus. De KA vermoedde ook reflux. Medicatie gehad. Hielp niet. Hij bleef huilen. Sliep verschrikkelijk weinig en ik was echt ten einde raad. Toen ben ik naar een Osteopaat geweest. Hij zag dat mijn zoontje zich overstrekte, gespannen was. Op het moment dat hij ging behandelen, kwam er al vrij snel uit dat hij echt last had van de darmen. Mijn zoontje is dmv een keizersnede ter wereld gekomen en het blijkt dat die kindjes vaak meer last hebben van de darmen doordat zij het vaginale vocht niet binnen krijgen en daardoor wordt de darmflora niet gestimuleerd. Dit kon ik oplossen door Orthiflor start te gebruiken en Hypo-allergene voeding omdat het zachter voor de darmen is. Toen ik dat gebruikte, zag ik iedere dag mijn zoontje steeds meer veranderen in een lief, vrolijk ventje, die eindelijk de ruimte had om zich te ontwikkelen. Het bleek ook doordat hij zo'n last had van de darmen, dat hij giga druk zette op zijn lichaampje en hij daardoor dus aan het spugen kwam. Daar kwam dus het eerste vermoeden reflux weg. Succes met alles, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Ik weet hoe lastig het is als je kindje de hele dag huilt en jij niet weet waar het wegkomt. Laat je niet zomaar afschepen met het een of ander. Als jij je niet goed voelt bij een diagnose, ga dan naar de HA of weer naar een osteopaat.. Baby's huilen niet voor niets!
Ik ben al gewisseld van fles, van avent (wat een rot flessen!) over gestapt naar difrax met kleinste speen die er is, ze doet er nu zn 15 min over, maar ik heb altijd het idee na haar flesje dat ze nog meer wilt. Ze geeft zelf niet aan dat het genoeg is. Ze krijgt nu 180 cc maar volgens mij als ik 300 cc (bij wijze van he) zou aanmaken zuigt ze die ook leeg. Ze heeft een enorme sterke zuigkracht. Ik stop tussendoor al maar dan zet ze het op een krijsen..zodra die fles er weer inzit is ze weer stil. Vaak huilt ze direct na flesje even, dan stopt het even en zodra ik haar neerleg in bedje begint ze weer. Misschien is een huildagboek bijhouden een goed plan want inderdaad, uit mijn hoofd weet ik het soms ook niet meer. Het is sowieso huilen in bedje na haar laaste flesje van 20.30 uur..ze huilt ongeveer 15 tot 20 min zichzelf in slaap, als ze wakker wordt huilt ze, vaak bij neerleggen op commode als we pamper verschonen...of er nou echt een patroon inzit? Afijn, mevrouw huilt weer..het is ook tijd voor haar flesje...het is overigens niet zo dat ze echt heel de dag door huilt...zo uit mijn hoofd denk ik dat ze wel zn 14 a 15 uur per dag slaapt...maar denk ook zo uit mijn hoofd dat ze wel meer dan 3 uur per dag huilt.
Oh meid, wat verschrikkelijk! Het klinkt echt als hardnekkige reflux. Welke medicinen krijgt je dochtertje? Is de medicatie wel goed aangepast? Als het niet aanslaat moet je terug naar de KA en andere medicatie vragen. Zo te horen huilt ze vooral liggend. Dat hoort ook bij reflux. Heb je haar bedje (HEEL GOED) schuin staan. Dus niet een handdoek onder het matras, maar twee dikke boeken onder de bovenste bedpoten, dat het bedje ongeveer 15cm omhoog staat aan die kant. Daarnaast kun je proberen om de voeding in te dikken met nutriton, dan blijft het beter in de maag zitten. Ik zou ook aan de KA vragen om na te gaan omf de slokdarm niet beschadigd is door de reflux, dat geeft ook verschrikkelijke pijn. Als je meisje zoveel pijn heeft, zou ik haar echt niet 20min liggend laten huilen, ze heeft ten eerste hulp nodig, en tweede haar moeder die haar erdoorheen sleept.
dat johannesbroodpitmeel mag dit met 9 weken? stilt dit de honger? dan ga ik er namelijk zo even om en probeer ik dat door haar voeding te doen. mag dit ook als zij een kma heeft? dalijk ga ik alles door elkaar doen en wil niet dat het huilen erger wordt
ik heb haar bedje overigens niet schuin staan gewoonweg omdat niet geconstateerd is dat ze reflux heeft. Moest zantax een week gebruiken, heb ik gedaan maar niet het idee dat het helpt. Sinds gisteraaf doe ik weer 2x per dag 1,5 ml door haar flesje, vrijdag moet ik terug naar ka. Het spugen doet ze nu niet meer overigens.
Een schuin bedje kan iig geen kwaad. Dus dat zou ik zowiezo doen. De voeding zakt dan gewoon beter, en eventuele slijm in haar neusholte of wat dan ook. Er ontstaat minder druk in het hoofdje van de baby. Het is bij kleine babys heel moeilijk AANTOONBAAR dat ie reflux heeft. Meestal wordt gekeken naar de sympotomen, als het echt erg is wordt er medicatie gegeven, en als die helpt, dan heeft de kleine schijbaar reflux. Echt aantonen moet je aan de gang met zuurmeting en slokdarm-foto enz., maar dat wordt echt alleen in extreme gevallen gedaan. Als medicatie niet helpt zou ik echt teruggaan naar de ka en om iets anders vragen. Zantac wordt vaak in combinatie met andere medicatie gegeven (motilieum) om echt zijn werk te doen. Of geven ze nexium, dat heeft hier super geholpen. JBPM zorgt ervoor dat de voeding dikker wordt en beter in de maag blijft. Het stilt de honger niet officieel,maar de baby moet dan meer moeite doen om de fles op te drinken, en krijgt hierdoor bneter een verzadigd gevoel EN doet er langer over de fles. Bij reflux (en kma) kun je overigens beter vaker kleine flesjes geven ipv in 1x heel veel melk. Dan heeft de baby minder last van de voeding.
Slaapt ze nog steeds in gebakerd? mijn dochtertje huilde in het begin ook erg veel! heb nu sinds 2 maanden een puckababy!!! en dat vind ik zelf ideaal! Ook heeft mijn dochtertje reflux en kma. Ze heeft nu Allercy care van friso voor geschreven van de ka. Je kan vragen aan je arts of ze een ph meting willen doen ( kijken of ze echt reflux heeft ) of een flessen test... voor kma. Die hebben wij ook gehad en ze bleek het inderdaad te hebben. Nu we de juiste medicijnen en voeding hebben is het gelijk een ander kind geworden!! Het kan ook een fase zijn ( sprongetje ) maar je zal zeggen dat ze niet zomaar huilen!!! succes!
Echt onwijs bedankt voor al jullie reacties! Zo fijn om gewoon even van me af te schrijven en advies en tips te krijgen! Mevrouw had het vanmorgen weer niet naar haar zin..huilerig ook afgelopen weekend, ik ben dan snel geneigd om gewoon thuis te blijven maar dat was ik beu dus ookal had ze heel de stad bij elkaar gekrijsd, wou er echt ff uit dus heb net heerlijk 2 uur met haar gewandeld, geen kik gegeven! Thuis aangekomen heeft ze nog even lekker in box gelegen en daarna flesje, ook tijdens in bed leggen geen kik en nu ligt ze alweer zn 3 kwartier rustig te slapen. Ben blij met dit soort momentjes, dan geniet je er weer even van en word die negatieve cirkel doorbroken. Ik weet dat het zo weer heel anders kan zijn als ze wakker wordt maar voor dit moment oke..fijn om je kindje ook eens tevreden te zien en te zien lachen. . Heb besloten om toch lekker iedere dag even met haar te gaan wandelen, buitenlucht is ook lekker voor haar! Overigens heb ik in stad net Frisio Comfort gekocht en net 1e flesje van gegeven. Dit had de ka mij al voorgeschreven maar omdat ik vanaf geboorte Nutrilon gaf ben ik toen Nutrilon AR gaan geven, ka vertelde toen dat Frisio beter was dus uiteindelijk toch net omgegaan. Ook Nutriton JBPM gekocht maar omdat ze niet meer spuugt begin ik hier nog niet mee, heb begrepen dat voeding hier dikker van wordt maar die voeding comfort is al ontzettend dik en ze doet hier 15 min over dus moet goed genoeg zijn denk ik. Wat betreft kleine beetjes geven...klinkt logisch jah, ik geef nu dus 5x 180 cc of 150 cc. Ik heb ook een puckababy gehad maar dit was voor haar nog niet rustgevend genoeg omdat ze hier haar armen nog gewoon in kan bewegen, heb een swaddle me inbakerzak gekocht en gebruik deze sinds 3 weken. Wanneer deze moet worden gewassen en ze dus gewoon in een slaapzakje ligt is het slapen echt een drama. Ze wordt dan steeds wakker van haar armpjes. Toch heb ik ook mijn twijfels over die inbakerzak; het gebeurd soms dat ze rustig en stil is wanneer ik haar in bedje lig maar zodra ik haar ga inbakeren begint ze te huilen/krijsen (dit gebeurd af en toe kan ook zijn net als net dat ze het toelaat en geen kik geeft), merk dat ze soms erg druk is met zichzelf loswurmen wat haar misschien ook geen rust geeft, inprinciepe slaapt ze al de hele nacht door maar als ze wel eens snachts komt is dit altijd omdat ze dan zichzelf heeft proberen los te wurmen en haar armpjes "vast" zit bij haar gezichtje (sorry kan het niet beter uitleggen). Ik hoop dat ka vrijdag goed de tijd voor me neemt, denk dat ik al mijn vragen eens goed ga opschrijven. Woensdag 1e afspraak met kinderfysiotherapeut, geen idee wat ik daarvan moet verwachten en donderdag haar 1e prikjes, wat zie ik daar tegenop!
wat is overigens een ph meting? Dat kan ik misschien gelijk vragen dan vrijdag of ka dat wilt doen. Ben overigens zo ontzettend bang dat ze haar opeens wilt houden in ziekenhuis, moet er niet aandenken, ons meisje niet thuis. Hoelang mag je Zantac gebruiken overigens? En is het wel mogelijk deze door fles te geven? Gaf het eerst via een pipet na de voeding maar hierdoor ging ze vreselijk huilen, leg je kind dan nog maar eens op bed.